Gå til innhold

Venninne prøver å påvirke.


Anbefalte innlegg

Hvis gladkristne idioter ikke klarer å vise respekt for folk som tror på andre ting enn dem selv, fortjener de ikke respekt selv heller.

Enig her, en ting er å prøve å få dem kristne(som er greit), men å fortsette etter at de har sagt nei er bare teit og gir kristne et dårlig rykte syns jeg :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vi vet at den jesus typen ikke eksisterte, da byen han ble født i ikke finnes en gang.

 

Det er vel godt mulig Jesus fantes, byen han ble født i finnes - men den gjorde ikke det på den tiden da Jesus visstnok levde :)

 

In a 2005 article in Archaeology magazine, archaeologist Aviram Oshri pointed to the absence of evidence of settlement of the area[bethlehem] at the time when Jesus was born.
Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar
Hvis gladkristne idioter ikke klarer å vise respekt for folk som tror på andre ting enn dem selv, fortjener de ikke respekt selv heller.

 

Hvorfor skal du generalisere og kalle for idioter? IMO er det helt unødvendig og gir bare posten din et preg av du selv er en kristenhater, e.g. en del av "Tofagerls reviderte nazisme".

Lenke til kommentar
Hvis gladkristne idioter ikke klarer å vise respekt for folk som tror på andre ting enn dem selv, fortjener de ikke respekt selv heller.

 

Hvorfor skal du generalisere og kalle for idioter? IMO er det helt unødvendig og gir bare posten din et preg av du selv er en kristenhater, e.g. en del av "Tofagerls reviderte nazisme".

Hvis dem ikke greier å respektere andre sin tro er dem idioter ja :)

Lenke til kommentar
Hvis gladkristne idioter ikke klarer å vise respekt for folk som tror på andre ting enn dem selv, fortjener de ikke respekt selv heller.

 

Hvorfor skal du generalisere og kalle for idioter? IMO er det helt unødvendig og gir bare posten din et preg av du selv er en kristenhater, e.g. en del av "Tofagerls reviderte nazisme".

Hvis dem ikke greier å respektere andre sin tro er dem idioter ja :)

 

I så fall var det vel feil rekkefølge; "Hvis gladkristne ikke klarer å vise respekt for folk som tror på andre ting enn dem selv, er de idioter og fortjener ikke respekt selv heller". Likevel synes jeg dette er litt i groveste laget, siden folk med en veldig sterk tro er overbevist over at de gjør det rette, dermed er det vanskelig for dem å forstå om de egentlig gjør noe galt. Jeg synes ikke man skal begynne å kalle folk for idioter bare fordi de ikke har nok respekt; veldig mange i denne kategorien mangler svært mye respekt, men jeg kaller dem ikke idioter for det; jeg sier at de vet ikke bedre, altså må de belæres. Men vær høflig! Selv om noen ikke har respekt for deg skal du vel respektere dem. Spørsmålet er vel, hvordan belærer man svært religøse mennesker om sånt?

Lenke til kommentar
Jeg kan bekrefte at livet mitt ble bedre etter at jeg tok imot Jesus. Hun vil antakelig bare at du skal oppleve det samme. Hva er galt med det?

Hva så? Som RD sier ~"Jeg kan tenke meg at en morfinsprøyte også gjør meg lykkelig, men det betyr ikke at følelsen er sann". Hvis du blir ruset til himmels av å tro på eventyr, javel.

 

Jeg kan forstå at folk kanskje liker tanken av å ha et ekstra liv og evig paradis når de dør. Du burde ikke underkaste deg gud bare fordi det er behagelig å tro på han

Endret av Syvertsen
Lenke til kommentar

Liker ikke religion. Hvis man ser bort ifra Hinduismen og Buddhismen.

Men uansett. Som sagt venninen din er sikkert i hundre etter at hun ble kristen og ble glad and so on... Poenget er at hun vil at du skal oppleve det samme. Så hun prøver egentlig bare å være snill. Uansett synes jeg det blir feil å konvertere folk.

 

 

EDIT:

 

litt off topic.

 

Hvis det finnes en såkalt "Gud" vil det ikke være den "Gud" som kristendommen henvender seg til. Gud i kristendommen er altfor egoistisk, kynisk og menneske nær. Uansett hadde det finnes en sånn "Gud" så er vi blitt glemt for lenge siden...

 

What if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.

Endret av Lubben
Lenke til kommentar

Ser at en del sier at livskvaliteten gikk opp når de ble kristne.

 

"Ignorance is bliss". Du kan fortelle deg selv at det er en gud, en himmel, osv... Men det betyr ikke at det stemmer. Jeg er en agnostiker, og hvis det skulle finnes en himmel så er det flott, men jeg har ingen grunn til å velge èn religion ut av det uendelige antall potensielle religioner som kan diktes opp.

 

For meg skjedde det motsatte; livskvaliteten gikk opp når jeg innså at den eneste grunnen jeg har til å tro på kristendommen er at jeg ble født inn i den og at det ikke er noen grunn til å velge en av de andre religionene.

 

Det kan sammenliknes med å ha en lenke rundt den ene foten, som holder deg innenfor et gitt område. For så å få lenken kuttet og ha friheten til å gå hvor en vil.

 

Den ga en fantastisk følelse av lettelse. Ikke lenger trenger jeg å leve etter tåpelige regler og restriksjoner som f. eks. at jeg ikke kan banne, ha sex utenfor ekteskap, osv, osv.

Endret av FLarsen
Lenke til kommentar
vi vet at den jesus typen ikke eksisterte, da byen han ble født i ikke finnes en gang.

 

Det er vel godt mulig Jesus fantes, byen han ble født i finnes - men den gjorde ikke det på den tiden da Jesus visstnok levde :)

 

In a 2005 article in Archaeology magazine, archaeologist Aviram Oshri pointed to the absence of evidence of settlement of the area[bethlehem] at the time when Jesus was born.

 

snakker ikke om den byen, jeg snakker om Nazareth som i Jesus fra Nazareth, hvordan kunne han hete det, når byen Nazareth ikke fantes.

 

Blir som å kalle seg Jens fra gobelidobely byen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...