Gå til innhold

Venninne prøver å påvirke.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, jeg kan takke nei, og det har jeg gjort.

Men enda er det MANGE kristne folk som prøver å konvertere ateister.

Det er vel respektløst, eller hva?!

 

Ja, jeg er enig med deg her. Hvis dere faktisk ikke vil ta imot frelsegaven, synes jeg man skal respektere det. Men jeg tror grunnen til at mange fortsetter å forsøke å konvertere dere, er at de ikke tror dere skjønner konsekvensene av valget deres. Det er altså ingen ond handling, de prøver bare å hjelpe.

 

Kanskje jeg ikke ser konsekvensene, men det er da det jeg velger å gjøre. Og det er alltids snilt å hjelpe, men når jeg ikke vil ha hjelp, så vil jeg ikke ha hjelp.

 

Men du vet ikke ditt eget beste, derfor bør ikke din egen mening om temaet være relevant ;)

 

Jeg velger mitt eget beste angående dette temaet, og jeg kan å tenke selv. Og jeg har min fulle rett til å tenke selv angående dette temaet; Altså, jeg trenger ikke hjelp hvis jeg ikke sier at jeg trenger det.

 

Men prøv å snu situasjonen; Hva hvis kristne ikke ser hvor feil de tar?

Nå sier sikkert kristne: Jeg er helt sikker på min tro, så jeg kan ikke ta feil.

Vel, jeg kan si det samme om min tro!

 

Vel.. det skader meg ikke akkurat å være kristen. Jeg har det faktisk bedre... så... du skyter deg selv i foten IMO.

Lenke til kommentar
Hva er problemet med dere FORBANNA gladkristne? Her sier vi klart og tydelig at vi IKKE ER INTERESSERT i de kvasireligiøse fantasiene deres, og dere klarer bare ikke holde kjeft?

 

Så forlat forumet. Ingen tvinger deg til å være her og diskutere religion.

 

Jeg snakker ikke om forumet, jeg snakker om samfunnet. HOLD KJEFT! Jeg er ikke interessert!

Lenke til kommentar
Du snakker om enten å bli med, eller dø!

Men jeg dør faenmeg ikke av å fortsette å være ateist.

 

Så den sammenligningen passer ikke.

 

Nei, sammenligningen er ikke sterk nok. Konsekvensene av å være ateist er LANGT VERRE!!!!!

 

Du kan motbevise Gud? Vær så god, prøv!

Du kan bevise gud? Vær så god, prøv!

 

Nei, det kan jeg ikke. Det er en grunn til at det heter TRO!

 

Du sa du kunne motbevise Gud...Jeg har aldri sagt jeg kan bevise han for andre enn meg selv.

Endret av disippel
Lenke til kommentar
Kanskje jeg ikke ser konsekvensene, men det er da det jeg velger å gjøre. Og det er alltids snilt å hjelpe, men når jeg ikke vil ha hjelp, så vil jeg ikke ha hjelp.

 

Det er der sammenligningen min med brannen kommer inn. Hva ville du gjort om ingen trodde på at det brant? Du ville dratt dem ut av huset, selv om de ikke ville det! Er det respektløst? I think not. Det er hjelpsomhet. Familiemedlemmene vil egentlig ut, de vet det bare ikke selv.

 

Du snakker om enten å bli med, eller dø!

Men jeg dør faenmeg ikke av å fortsette å være ateist.

 

Så den sammenligningen passer ikke.

 

Så ble døden og dødsriket kastet i ildsjøen - og ildsjøen, det er den annen død. Og om noen ikke var skrevet i livets bok, ble han kastet i ildsjøen.

 

Teknisk sett dør du altså.

Lenke til kommentar
Så feiende flott at Jesus er vakker og Gud er god.

 

Men betyr det at vi som rett og slett ikke vil bli kristne må høre på at vi "må" bli kristne dag inn og dag ut? Selvfølgelig gjør det ikke det! Vi som er ateister har like stor grunn til å ikke tro at det finnes noen gud, sønn av gud eller noen hellig ånd. Forskjellen er at vi ikke tar fra dere religionen deres på samme måte som dere prøver å dra fra oss religionsfriheten vår.

 

That's rigth. Jeg kalte det å ikke ha en religion frihet.

Hvorfor noen mennesker skal mase gjentakende om at Jesus frelste dem og at de har det så mye bedre nå. Jeg har ikke interessert meg for det de første 300 gangene jeg hørte det i kirka som liten. Hva får dere så til å tro at jeg vil plutselig bli kristen når dere spør meg?

 

Dere tok et valg her i livet om dere skulle tro på gud eller ikke, og svarte ja.

Vi andre svarte nei. Kan dere ikke se at vi ikke vil ha noen gud i livet våres?

 

 

Nok om det og tilbake til venninnen din.

Hvis hun faktisk ikke slutter å antyde til at du bør bli kristen så ville jeg sagt det rett ut.

Be hun enten holde kjeft om Jesus i ditt nærvær, eller historien deres er ferdig.

 

Høres sikkert drastiskt ut, men tro meg. Det kan forbedre livskvaliteten din ;)

 

Tror du helt, helt seriøst at man tar ett valg og begynner å tro?

Lenke til kommentar

Men vi får ikke lov til å tro at det ikke finnes noen gud? Det kan man ikke respektere, nei!

 

Ny sammenligning: min religion krever at jeg går rundt og klapper alle pene jenter på rumpa. Dette er en seremoni som utføres for å sikre en god innhøsting, og hver gang jeg IKKE gjør det vil et menneske dø.

 

Fair nuff?

Lenke til kommentar

Okei dette er vel egentlig ikke noe tråd der trådstarter spør om det er lurt å bli kristen eller ikke så jeg stiller meg nøytral og prøver å svare på en fornuftig måte.

 

Venninen din prøver bare å være hyggelig med deg egentlig men på en umulig måte. Hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt det opp med henne og sagt at det er hyggelig av henne men du kommer ikke til å bli en kristen uansett hva som skjer. Hvis hun ikke gir seg etter dette så eier hun ikke mye respekt ovenfor deg og hadde jeg vært deg hadde jeg ignorert henne, hvertfall for en stund til hun lurer på hva som skjer så forklarer du det og da kanskje hjelper det. Hvis ikke, drit i henne.

 

:)

Lenke til kommentar
Så feiende flott at Jesus er vakker og Gud er god.

 

Men betyr det at vi som rett og slett ikke vil bli kristne må høre på at vi "må" bli kristne dag inn og dag ut? Selvfølgelig gjør det ikke det! Vi som er ateister har like stor grunn til å ikke tro at det finnes noen gud, sønn av gud eller noen hellig ånd. Forskjellen er at vi ikke tar fra dere religionen deres på samme måte som dere prøver å dra fra oss religionsfriheten vår.

 

That's rigth. Jeg kalte det å ikke ha en religion frihet.

Hvorfor noen mennesker skal mase gjentakende om at Jesus frelste dem og at de har det så mye bedre nå. Jeg har ikke interessert meg for det de første 300 gangene jeg hørte det i kirka som liten. Hva får dere så til å tro at jeg vil plutselig bli kristen når dere spør meg?

 

Dere tok et valg her i livet om dere skulle tro på gud eller ikke, og svarte ja.

Vi andre svarte nei. Kan dere ikke se at vi ikke vil ha noen gud i livet våres?

 

 

Nok om det og tilbake til venninnen din.

Hvis hun faktisk ikke slutter å antyde til at du bør bli kristen så ville jeg sagt det rett ut.

Be hun enten holde kjeft om Jesus i ditt nærvær, eller historien deres er ferdig.

 

Høres sikkert drastiskt ut, men tro meg. Det kan forbedre livskvaliteten din ;)

 

Tror du helt, helt seriøst at man tar ett valg og begynner å tro?

 

Definer valg.

Lenke til kommentar
Men vi får ikke lov til å tro at det ikke finnes noen gud? Det kan man ikke respektere, nei!

 

Ny sammenligning: min religion krever at jeg går rundt og klapper alle pene jenter på rumpa. Dette er en seremoni som utføres for å sikre en god innhøsting, og hver gang jeg IKKE gjør det vil et menneske dø.

 

Fair nuff?

 

Nei. Det der gir jo ikke akkurat så mye mening.

Lenke til kommentar
Okei dette er vel egentlig ikke noe tråd der trådstarter spør om det er lurt å bli kristen eller ikke så jeg stiller meg nøytral og prøver å svare på en fornuftig måte.

 

Venninen din prøver bare å være hyggelig med deg egentlig men på en umulig måte. Hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt det opp med henne og sagt at det er hyggelig av henne men du kommer ikke til å bli en kristen uansett hva som skjer. Hvis hun ikke gir seg etter dette så eier hun ikke mye respekt ovenfor deg og hadde jeg vært deg hadde jeg ignorert henne, hvertfall for en stund til hun lurer på hva som skjer så forklarer du det og da kanskje hjelper det. Hvis ikke, drit i henne.

 

:)

 

Takk. = )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...