Gå til innhold

Venninne prøver å påvirke.


Anbefalte innlegg

Er hun en venninne av deg, eller bare en random gladkristen idiot du kjenner fra skolen som du ikke har lyst til å såre?

 

OT: Gladkristne er i alle fall mye hyggeligere enn ateister.

Det kommer helt an på hva slags folk du liker å være med. Personlig har jeg både kristne og ateistiske venner, men heldigvis ingen som prøver å konvertere meg til ditt og datt.

 

Okei, det er kanskje temmelig subjektivt da. My apologies.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis jeg trodde at ett liv som nazist hadde vært bedre enn det livet jeg har nå, så hadde jeg sikkert helt lik som en kristen prøvd å påvirke noen andre. Men det er jo feil å konvertere folk til nazisme.

 

Ja, det er feil å konvertere folk til nazisme, men du kan ikke sammenligne kristendommen med nazismen. Og ja, kristendommen er en tro, men vi vet jo ingenting sikkert. For alt vi vet kan hele verden være en illusjon. Er det noe jeg er skeptisk til så er det vitenskapsmennene. Det jeg er aller mest sikker på i verden er at Gud finnes.

Lenke til kommentar
Er hun en venninne av deg, eller bare en random gladkristen idiot du kjenner fra skolen som du ikke har lyst til å såre?

 

OT: Gladkristne er i alle fall mye hyggeligere enn ateister.

 

Jeg har selv snillere ateistvenner enn kristne venner.

 

Og nei, dette er ikke en random gladkristen, men en venn jeg trodde respekterte min tro.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk
Ja, det er feil å konvertere folk til nazisme, men du kan ikke sammenligne kristendommen med nazismen. Og ja, kristendommen er en tro, men vi vet jo ingenting sikkert. For alt vi vet kan hele verden være en illusjon. Er det noe jeg er skeptisk til så er det vitenskapsmennene. Det jeg er aller mest sikker på i verden er at Gud finnes.

 

 

 

Da kan du få ha den meningen i fred, og la være å trykke den opp i ræva på folk som vil ta egne valg !

 

TILBAKE ONTOPIC!!!

 

Jeg synes forsatt du burde droppe henne hvis hun ikke respekterer dine valg.

Endret av Slettet-oVjeg2q2Tk
Lenke til kommentar
Hvis jeg trodde at ett liv som nazist hadde vært bedre enn det livet jeg har nå, så hadde jeg sikkert helt lik som en kristen prøvd å påvirke noen andre. Men det er jo feil å konvertere folk til nazisme.

 

Ja, det er feil å konvertere folk til nazisme, men du kan ikke sammenligne kristendommen med nazismen. Og ja, kristendommen er en tro, men vi vet jo ingenting sikkert. For alt vi vet kan hele verden være en illusjon. Er det noe jeg er skeptisk til så er det vitenskapsmennene. Det jeg er aller mest sikker på i verden er at Gud finnes.

 

 

Hvis en kristen person prøver å konvertere en person til sin tro, så er det det samme som hvis nazist prøver å konvertere andre personer til en annen tro.

 

Nazisme og kristendom = begge en trosretning.

Personer kan konverteres til begge disse trosretningene.

Og hvis jeg var nazist, så hadde jeg trolig prøvd å konvertere folk.

Det samme kan jeg si; Hvis jeg var kristen, så ville jeg trolig prøvd å konvertere folk.

 

Det er det samme!

Lenke til kommentar
Ja, det er feil å konvertere folk til nazisme, men du kan ikke sammenligne kristendommen med nazismen. Og ja, kristendommen er en tro, men vi vet jo ingenting sikkert. For alt vi vet kan hele verden være en illusjon. Er det noe jeg er skeptisk til så er det vitenskapsmennene. Det jeg er aller mest sikker på i verden er at Gud finnes.

 

 

 

Da kan du få ha den meningen i fred, og la være å trykke den opp i ræva på folk som vil ta egne valg !

 

TILBAKE ONTOPIC!!!

 

Jeg synes forsatt du burde droppe henne hvis hun ikke respekterer dine valg.

 

Ro deg ned, mister.

 

Ja, jeg er enig med steffengd her: hvis du ikke vil høre på det hun har å si, så kan du bare droppe henne. Men ikke kom senere og si at du ikke ble advart.

Lenke til kommentar
Ja, det er feil å konvertere folk til nazisme, men du kan ikke sammenligne kristendommen med nazismen. Og ja, kristendommen er en tro, men vi vet jo ingenting sikkert. For alt vi vet kan hele verden være en illusjon. Er det noe jeg er skeptisk til så er det vitenskapsmennene. Det jeg er aller mest sikker på i verden er at Gud finnes.

 

 

 

Da kan du få ha den meningen i fred, og la være å trykke den opp i ræva på folk som vil ta egne valg !

 

TILBAKE ONTOPIC!!!

 

Jeg synes forsatt du burde droppe henne hvis hun ikke respekterer dine valg.

 

Ro deg ned, mister.

 

Ja, jeg er enig med steffengd her: hvis du ikke vil høre på det hun har å si, så kan du bare droppe henne. Men ikke kom senere og si at du ikke ble advart.

 

Advart mot hva da?

Lenke til kommentar
Hvis en kristen person prøver å konvertere en person til sin tro, så er det det samme som hvis nazist prøver å konvertere andre personer til en annen tro.

 

Da er det også det samme som at en ateist prøver å konvertere en kristen til ateismen. Og det synes jeg er helt greit. Da forventer jeg også at ytringsfriheten skal gjelde kristne.

Lenke til kommentar

Vil si meg enig med steffengd her (blant andre). Selv hadde jeg viket unna henne.

Nå vet ikke jeg hvor nært forholdet ditt til henne er, så dette kan jo forverre ting såklart.

 

Det er helt greit for meg at gladkristne er fornøyde og glade for sin tro og snakker ut om det, men når de prøver å konvertere meg gang på gang gir jeg opp personlig.

Få ting jeg finner mer irriterende enn folk som ikke gir seg når man sier stopp igjen og igjen.

Dette gjelder ikke bare kristne såklart.

 

Og nei, dette er ikke en random gladkristen, men en venn jeg trodde respekterte min tro.

 

Som ateist tror du jo ikke på noen ting. Eller?

Man tror på evolusjon, vanligvis.

Endret av rollersnaeks
Lenke til kommentar
Ja, det er feil å konvertere folk til nazisme, men du kan ikke sammenligne kristendommen med nazismen. Og ja, kristendommen er en tro, men vi vet jo ingenting sikkert. For alt vi vet kan hele verden være en illusjon. Er det noe jeg er skeptisk til så er det vitenskapsmennene. Det jeg er aller mest sikker på i verden er at Gud finnes.

 

 

 

Da kan du få ha den meningen i fred, og la være å trykke den opp i ræva på folk som vil ta egne valg !

 

TILBAKE ONTOPIC!!!

 

Jeg synes forsatt du burde droppe henne hvis hun ikke respekterer dine valg.

 

Ro deg ned, mister.

 

Ja, jeg er enig med steffengd her: hvis du ikke vil høre på det hun har å si, så kan du bare droppe henne. Men ikke kom senere og si at du ikke ble advart.

 

Advart mot hva da?

 

Helvete

 

OT: Gladkristne er i alle fall mye hyggeligere enn ateister.

 

Enig, men jeg kjenner noen hyggelige ateister også. Viktig å ikke putte folk i bås her :-) Men de fleste ateister er slitsomme kverulanter, ja.

 

Selvsagt ;)

Lenke til kommentar
Hvis en kristen person prøver å konvertere en person til sin tro, så er det det samme som hvis nazist prøver å konvertere andre personer til en annen tro.

 

Da er det også det samme som at en ateist prøver å konvertere en kristen til ateismen. Og det synes jeg er helt greit. Da forventer jeg også at ytringsfriheten skal gjelde kristne.

 

Ja, det er det samme som hvis en ateist prøver å konvertere en kristen. Og det er også etter min mening feil.

Ja, ytringsfrihet har vi, men religionsfrihet og normer som forteller oss om respekt for andre har vi også.

Og man viser ikke akkurat mye respekt til en person man prøver å konvertere, i trass for at han har sagt "Nei"!

Lenke til kommentar

Så feiende flott at Jesus er vakker og Gud er god.

 

Men betyr det at vi som rett og slett ikke vil bli kristne må høre på at vi "må" bli kristne dag inn og dag ut? Selvfølgelig gjør det ikke det! Vi som er ateister har like stor grunn til å ikke tro at det finnes noen gud, sønn av gud eller noen hellig ånd. Forskjellen er at vi ikke tar fra dere religionen deres på samme måte som dere prøver å dra fra oss religionsfriheten vår.

 

That's rigth. Jeg kalte det å ikke ha en religion frihet.

Hvorfor noen mennesker skal mase gjentakende om at Jesus frelste dem og at de har det så mye bedre nå. Jeg har ikke interessert meg for det de første 300 gangene jeg hørte det i kirka som liten. Hva får dere så til å tro at jeg vil plutselig bli kristen når dere spør meg?

 

Dere tok et valg her i livet om dere skulle tro på gud eller ikke, og svarte ja.

Vi andre svarte nei. Kan dere ikke se at vi ikke vil ha noen gud i livet våres?

 

 

Nok om det og tilbake til venninnen din.

Hvis hun faktisk ikke slutter å antyde til at du bør bli kristen så ville jeg sagt det rett ut.

Be hun enten holde kjeft om Jesus i ditt nærvær, eller historien deres er ferdig.

 

Høres sikkert drastiskt ut, men tro meg. Det kan forbedre livskvaliteten din ;)

Lenke til kommentar
Men ikke kom senere og si at du ikke ble advart.

Jesus elsker alle, men hvis du ikke følger hans ord vil du BRENNE I HELVETE I EVIG TID I EN ONDSKAPSFULL TORTUR I SVOVEL OG FLAMMER MENS DJEVLER SPISER DINE UFØDTE BARN OG KNUSER ALT HÅP!

 

Da har du selv valgt din skjebne. Gud har skapt deg med fri vilje. Eva misbrukte denne frie viljen i Edens Hage, og menneskeslekten har siden vært syndere alle som en. Jesus tok på seg alle våre synder, men han vil ikke tvinge noen. Frelsen er en gave, du kan takke nei, men du har ingenting å tape ved å takke ja.

Lenke til kommentar
Men ikke kom senere og si at du ikke ble advart.

Jesus elsker alle, men hvis du ikke følger hans ord vil du BRENNE I HELVETE I EVIG TID I EN ONDSKAPSFULL TORTUR I SVOVEL OG FLAMMER MENS DJEVLER SPISER DINE UFØDTE BARN OG KNUSER ALT HÅP!

 

Da har du selv valgt din skjebne. Gud har skapt deg med fri vilje. Eva misbrukte denne frie viljen i Edens Hage, og menneskeslekten har siden vært syndere alle som en. Jesus tok på seg alle våre synder, men han vil ikke tvinge noen. Frelsen er en gave, du kan takke nei, men du har ingenting å tape ved å takke ja.

 

Ja, jeg kan takke nei, og det har jeg gjort.

Men enda er det MANGE kristne folk som prøver å konvertere ateister.

Det er vel respektløst, eller hva?!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...