Gå til innhold

Venninne prøver å påvirke.


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har ei venninne som er helt hekta på gud.

Jeg er selv ateist, og tror ikke på gud.

Kanskje at Jesus en gang var en person, men ikke på det tullet som bibelen sier at han gjorde.

 

Venninnen min prøver heletiden å konvertere meg, og sier at jeg må åpne mitt hjerte osv.

 

Hun sier heletiden at hun har ett mye bedre liv med gud osv.

 

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si til henne. Selv mener jeg at hun ikke er tolerant over min tro i det heletatt, men kan ikke si det.

 

Hva kan jeg si? =/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Du kan begynne med å forklare det du nettopp sa ; "Selv mener jeg at hun ikke er tolerant over min tro i det heletatt, men kan ikke si det.

"

 

Alle har rett til å tro på det de vil, hvis hun ikke aksepterer deg og dine valg, er det bare å ditche henne, så kan hun sitte der alene med gud ...

 

:)

Endret av Slettet-oVjeg2q2Tk
Lenke til kommentar

Du kan vel si at hun invaderer din svært private sfære ved å prøve å konvertere deg hele tiden, og at du oppriktig ønsker at hun skal la være. Dra frem argumenter om at du er ute av stand til å tro, som at evnen til å tro er genetisk bestemt ogsåvidere, eller si at det ikke er behagelig å være sammen henne når hun oppfører seg slik. Men være forsiktig!

 

Skjøt jeg meg selv i foten nå? Pfft, den gror sikkert.

Lenke til kommentar
Hun sier heletiden at hun har ett mye bedre liv med gud osv.

 

Jeg kan bekrefte at livet mitt ble bedre etter at jeg tok imot Jesus. Hun vil antakelig bare at du skal oppleve det samme. Hva er galt med det?

 

Hun mangler toleranse for min tro.

Hun er fiksert på å konvertere meg uansett hva jeg sier.

Kanskje hun vil at jeg skal føle det samme, men når jeg sier at jeg ikke vil, så skal hun vel tolerere det?!

Lenke til kommentar

Jeg synes trådstarter heller bør sette pris på at venninna bryr seg om han ved at hun ønsker å dele de utrolige opplevelsene sine med han. Jeg anbefaler trådstarter å åpne sinnet sitt og forsøke å ta imot Jesus. Jeg prøver ikke å prakke på folk noe som helst, for dere må selv ta imot troen. Jeg kan ikke få dere til å tro.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk
Hun sier heletiden at hun har ett mye bedre liv med gud osv.

 

Jeg kan bekrefte at livet mitt ble bedre etter at jeg tok imot Jesus. Hun vil antakelig bare at du skal oppleve det samme. Hva er galt med det?

 

 

Hva er galt med at jeg prøver å konvertere deg til Nazismen, fordi jeg føler at livet mitt ble bedre som Nazist?

 

 

(merk!dette var kun ett eksempel, jeg er ikke nazist)

Lenke til kommentar
Jeg synes trådstarter heller bør sette pris på at venninna bryr seg om han ved at hun ønsker å dele de utrolige opplevelsene sine med han. Jeg anbefaler trådstarter å åpne sinnet sitt og forsøke å ta imot Jesus. Jeg prøver ikke å prakke på folk noe som helst, for dere må selv ta imot troen. Jeg kan ikke få dere til å tro.

 

Du er ikke sekundet bedre selv nå.

Jeg har sagt at jeg ikke vil tro på gud av diverse grunner. Hvorfor ikke respektere det?

Lenke til kommentar
Hun sier heletiden at hun har ett mye bedre liv med gud osv.

 

Jeg kan bekrefte at livet mitt ble bedre etter at jeg tok imot Jesus. Hun vil antakelig bare at du skal oppleve det samme. Hva er galt med det?

 

Egentlig ingenting. Og bekrefter selv at min livskvalitet gikk i taket(les: Himmelen) da jeg ble kristen.

Endret av SondreOverby
Lenke til kommentar
Hun mangler toleranse for min tro.

Hun er fiksert på å konvertere meg uansett hva jeg sier.

Kanskje hun vil at jeg skal føle det samme, men når jeg sier at jeg ikke vil, så skal hun vel tolerere det?!

 

Som kristen tror hun du vil havne et visst sted når du dør, dersom du ikke tar imot Jesus. Skjønner du ikke at det ikke er bare-bare å la være å påvirke deg? Hva ville du gjort om du oppdaget en brann i huset ditt, løp inn i alle soverom og forsøkte å vekke familien din, men samtlige trodde at du bare spøkte?

 

Hun sier heletiden at hun har ett mye bedre liv med gud osv.

 

Jeg kan bekrefte at livet mitt ble bedre etter at jeg tok imot Jesus. Hun vil antakelig bare at du skal oppleve det samme. Hva er galt med det?

 

 

Hva er galt med at jeg prøver å konvertere deg til Nazismen, fordi jeg føler at livet mitt ble bedre som Nazist?

 

 

(merk!dette var kun ett eksempel, jeg er ikke nazist)

 

Jeg lurer mer på hvorfor du velger å sammenligne nazismen med kristendommen?

Endret av disippel
Lenke til kommentar
Jeg synes trådstarter heller bør sette pris på at venninna bryr seg om han ved at hun ønsker å dele de utrolige opplevelsene sine med han. Jeg anbefaler trådstarter å åpne sinnet sitt og forsøke å ta imot Jesus. Jeg prøver ikke å prakke på folk noe som helst, for dere må selv ta imot troen. Jeg kan ikke få dere til å tro.

Du er ikke noe bedre enn vennina hans akkuratt nå, men jeg er enig. Men hun burde også respektere valget hans. Blir det for mye så blir det rett og slett slitsomt.

Lenke til kommentar

Hva er det egentlig som er så farlig med at hun sier dette? Hvis du ikke er enig i det, så burde det jo ikke ha noe å si. Hvis veninnen din blir slitsom så kan du jo bare la være å treffe henne, på samme måten som hvis du f.eks. har en kamerat som liker fotball hvis ikke du selv gjør det.

Lenke til kommentar
Og bekrefter selv at min livskvalitet gikk i taket(les: Himmelen) da jeg ble kristen.

 

Godt det er flere av oss! Vi ønsker bare at enda flere skal få oppleve denne økte livskvaliteten det innebærer å være kristen, og så får vi bare drittslenging kastet etter oss! Utakk er ofte verdens usle lønn...

Lenke til kommentar

Er hun en venninne av deg, eller bare en random gladkristen idiot du kjenner fra skolen som du ikke har lyst til å såre? Personlig regner jeg ikke folk som forsøker å prakke sine meninger på meg som venner. Mer irriterende folk skal man lete lenge etter! Hvis hun ikke holder kjeft om jesus så ignorer henne.

 

Og selv om noen får det bedre med jesus, gud og den hellige ånd så betyr det ikke at dette passer for alle andre. Selv om jeg digger Dimmu Borgir (musikk) så betyr det ikke at jeg hyler og skriker til alle jeg kjenner om at de må begynne å høre på det de også. Det passer rett og slett ikke for alle, og dere burde la folk ta sine egne valg.

Lenke til kommentar

disippel: Hvordan i huleste kom du fram til sammenligningen om påvirkning av gud og en brann???

 

Om man vil varsle om en brann er ikke ett valg. Det er noe alle gjør.

Man varsler alle uansett hvem de er hvis det brenner.

 

Og det er ikke noe valg om jeg vil høre på brannvarselen heller.

 

Det kan jo virkelig ikke sammenlignes!

 

Og det med nazist-greia:

Hvis jeg trodde at ett liv som nazist hadde vært bedre enn det livet jeg har nå, så hadde jeg sikkert helt lik som en kristen prøvd å påvirke noen andre. Men det er jo feil å konvertere folk til nazisme.

 

For det er snakk om å spre sin tro, uansett hvilken tro det er; Om det er kristendom eller nazisme.

 

 

Og da kommer man til det med brannen igjen; Det er ingen tro!

Lenke til kommentar
Er hun en venninne av deg, eller bare en random gladkristen idiot du kjenner fra skolen som du ikke har lyst til å såre? Personlig regner jeg ikke folk som forsøker å prakke sine meninger på meg som venner. Mer irriterende folk skal man lete lenge etter! Hvis hun ikke holder kjeft om jesus så ignorer henne.

 

Og selv om noen får det bedre med jesus, gud og den hellige ånd så betyr det ikke at dette passer for alle andre. Selv om jeg digger Dimmu Borgir (musikk) så betyr det ikke at jeg hyler og skriker til alle jeg kjenner om at de må begynne å høre på det de også. Det passer rett og slett ikke for alle, og dere burde la folk ta sine egne valg.

 

Jesus elsker alle, og alle vil elske Jesus dersom de bare tar imot han!!

Lenke til kommentar
Er hun en venninne av deg, eller bare en random gladkristen idiot du kjenner fra skolen som du ikke har lyst til å såre?

 

OT: Gladkristne er i alle fall mye hyggeligere enn ateister.

Det kommer helt an på hva slags folk du liker å være med. Personlig har jeg både kristne og ateistiske venner, men heldigvis ingen som prøver å konvertere meg til ditt og datt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...