Gå til innhold

Velge riktig utdanning (advokat f.eks)


Gjest medlem-98070

Anbefalte innlegg

Jeg er meget innstilt på å jobbe mer, resultateter fra VG skyldtes mer mangel på motivasjon, jeg har fått mer motivasjon til å jobbe nå. Så jeg tror det skal gå bra. Men nå må jeg begynne med å ta privatisteksamener først for å få flere poeng, hvis jeg ikke er så heldig å komme inn på en eller annen restplass:) ring rundt og hørt hvor det kan være ledig, og at så lenge du er først til mølla driter de i snittet :p

 

virker som om du er ute etter det første og ikke nødvendigvis beste, samtidig som du ønsker deg lettest mulig vei. Du klarer nok ikke det presset denne utdanningen fører med seg :)

Du vet ingenting om advokatutdanningen, og du vet svært lite om Mantea som person. Folk kan forandre seg. Det er da drøssevis med folk som tar privatisteksamener i etterkant av videregående for å komme inn på medisinstudiet, eller andre krevende studier, og består dette med glans. Vennligst tørk av deg den heslige innstillingen der, den har ingenting på forumet å gjøre. Folk forandrer seg, og selv om han var slapp på videregående betyr ikke det at fyren ikke kommer til å takle høyere utdanning. Mange som er veldig flink på vgs og går rett over på høyere utdanning går på en helvetes smell, og mange som venter et par år og gjør noe annet klarer å motivere seg til å gjøre en mye bedre innsats på høyere utdanning enn de gjorde på videregående.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-98070

jj_89, jeg syns du sa at du ikke skulle poste mer her? Eneste du har å bidra med er jo å si at jeg ikke klarer noen ting, og det går naturligvis utrolig hardt innpå meg :(

 

Men forresten, jeg har 4 fordypningspoeng som forsvinner neste søkeår hvis jeg velger å ta førstegangstjeneste først, men hvor mange poeng får jeg for å ha vært i militæret? Nok til at jeg ikke taper på det?

Lenke til kommentar
Jeg er meget innstilt på å jobbe mer, resultateter fra VG skyldtes mer mangel på motivasjon, jeg har fått mer motivasjon til å jobbe nå. Så jeg tror det skal gå bra. Men nå må jeg begynne med å ta privatisteksamener først for å få flere poeng, hvis jeg ikke er så heldig å komme inn på en eller annen restplass:) ring rundt og hørt hvor det kan være ledig, og at så lenge du er først til mølla driter de i snittet :p

 

virker som om du er ute etter det første og ikke nødvendigvis beste, samtidig som du ønsker deg lettest mulig vei. Du klarer nok ikke det presset denne utdanningen fører med seg :)

Du vet ingenting om advokatutdanningen, og du vet svært lite om Mantea som person. Folk kan forandre seg. Det er da drøssevis med folk som tar privatisteksamener i etterkant av videregående for å komme inn på medisinstudiet, eller andre krevende studier, og består dette med glans. Vennligst tørk av deg den heslige innstillingen der, den har ingenting på forumet å gjøre. Folk forandrer seg, og selv om han var slapp på videregående betyr ikke det at fyren ikke kommer til å takle høyere utdanning. Mange som er veldig flink på vgs og går rett over på høyere utdanning går på en helvetes smell, og mange som venter et par år og gjør noe annet klarer å motivere seg til å gjøre en mye bedre innsats på høyere utdanning enn de gjorde på videregående.

 

hahahahaha, fantastisk!

 

jj_89, jeg syns du sa at du ikke skulle poste mer her? Eneste du har å bidra med er jo å si at jeg ikke klarer noen ting, og det går naturligvis utrolig hardt innpå meg :(

 

Men forresten, jeg har 4 fordypningspoeng som forsvinner neste søkeår hvis jeg velger å ta førstegangstjeneste først, men hvor mange poeng får jeg for å ha vært i militæret? Nok til at jeg ikke taper på det?

 

Alle mister dem, og det har derfor ikke store betydningen. Det er 2 poeng for militæret. Går det hardt innpå deg? Vel da er du ikke mye til ressurssterk person, noe en advokat må være.

Endret av jj_89
Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

Og du er tydeligvis meget flink til å forstå ironi. :) (Ja, det var også ironi, gutten min). "Ressurssterk" var det beste ordet du kunne finne? Det har da ingenting å gjøre med hvor hardt ting går innpå deg?

 

Og førstegangstejeneste er visst 3 poeng og ikke 2. Og for det andre så mister ikke alle fordypningspoeng, noen søker seg rett inn på en annen skole etter VGS...

 

Det Herrbrun sier er slettes ikke noe å le av, du bør forstå og respektere at han antakelig har mer erfaring og kunnskap innenfor dette området enn deg, faktisk er du fortsatt bare en liten skolegutt med null erfaring, så ikke kom og tro noe annet.

Endret av medlem-98070
Lenke til kommentar

Mantea: Jurist tok feil i den andre tråden. Eller, på dette årets opptak gir fgtj 3 poeng, men fra og med neste år gir det 2 poeng.

 

Det Herrbrun sier er slettes ikke noe å le av, du bør forstå og respektere at han antakelig har mer erfaring og kunnskap innenfor dette området enn deg, faktisk er du fortsatt bare en liten skolegutt med null erfaring, så ikke kom og tro noe annet.

Takk for tilliten, men jeg er faktisk et år yngre enn jj_89. Og er akkurat like langt i skolesystemet som han er. Ferdig med VKII allmenn i år, og skal i fgtj til høsten.

jeg bare har skjønt litt mer om en del ting, blant annet hvordan en oppfører seg, enn jj_89 ser ut til å ha gjort.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

Hva er morsomt med det? Jeg slækka ikke akkurat, men ble meget skolelei det siste året spesielt, hatt en del motgang på og utenfor skolen. Skjerpet meg på slutten og sikret noen gode karakterer, men kunne totalt gjort det mye bedre. Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg forklarer meg for deg, men kanskje du slutter å forsøple tråden min nå. ;)

 

Herrbrun: ok, men det utgjør ikke så stor forskjell uansett med de poengene, skal prøve å komme inn på skole med en gang uansett.

Om du er yngre enn jj_89 og heller ikke har erfaring om utdanning så har du i hvert fall forstått mer om hvordan det er, og hvordan man skal oppføre seg og motivere andre.

Hjelper ikke å være flink på skolen og utdanne seg, oppfører man seg som en drittsekk er ikke sjangsene for å lykkes i arbeidslivet store uansett.

Lenke til kommentar
haha, men i og med at du søker til neste år vil alle miste fordypningspoengene og militærpoengene reduseres fra 3 til 2. Det jeg synes er morsomt er du tydeligvis er en av dem som "slækkan" gjennom videregående, og nå må betale for det :)

Jeg eller trådstarter?

Trådstarter...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...