Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Sorry, så litt feil på årstallene. Vi har Diablo3, Diablo3 X1, Diablo 3 X2. Jeg går ut ifra det betyr Diablo 3 samt Diablo 3 expansion 1 og 2. Om du ser under Wow Brazil ser du WoW X4 (den fjerde expansionen) i andrekvartal 2012. WoW X5 kommer i slutten av 2013. Men uansett, det var postet på et kinesisk forum, så jeg ville tatt det med en stor klype salt.

Lenke til kommentar

Hvorfor må man ta det med en klype salt fordi det ble postet på et kinesisk forum? Jeg hadde vært mye mer skeptisk om noen postet der på diskusjon.no

 

Har egentlig ikke noe med at det ble postet på et kinesisk forum.

 

Grunnen jeg tar det med en klype salt er fordi Blizzard aldri slipper ut release datoer så tidlig. Og selv om dette er ekte, så er det kun ca datoer, og ville blitt veldig overrasket om selv 1 av disse stemmer. Er jo tross alt Blizzard vi snakker om her. >_>

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Muligheten til å lage en lvl99 ferdig med akkurat det gearet man vil ha for å bruke i pvp.

 

Tviler på at det skjer. Eventuelt blir det på en egen server, men hvis det er mulig så ødelegger det veldig for levetiden til spillet.

 

Det er heller ikke 99 lvls i D3, men 60. Selv om det kan forandres seinere.

 

Begrunnelsen var at de ville at lvls skal ha en større effekt enn det de hadde i D2. Forskjellen fra for eksempel lvl 80 til 81 er nesten ikke nevnverdig. Og hvis vi går helt opp i forskjellen fra 90-91 er den enda mindre. Fleste builds i D2 var ferdig rundt lvl 80-85, noen rett rundt 90. Etter det var alle main skills of synergies ferdig lvlet, og kun de ekstra 5 stat pointsene, og litt ekstra helse hjalp.

 

 

Ja, ser at posten din ble laget for en god stund siden nå.

Må bare spørre, hvor har du fått disse feile tallene fra?

Level cap-en på Diablo 3 er 100. Blizzard sier at det skal representere at man har en "100% ferdig char".

Dette var også annonsert før du postet posten din ;)

Lenke til kommentar

Som jeg skrev kunne det forandres. Sist jeg leste om lvl caps var det postet på Blizzard sine forum av Bashiok (community moderator).

 

We've been working with a level cap that's quite a bit different. It was something I had alluded to a while back but I think it's probably worth discussing sooner rather than later.

 

So, we're working with a lower level cap for a myriad of reasons but really the main point that they're more or less all linked to is that we came to the conclusion that a cap of 99 exists for the sake of itself. Meaning that it's a really high number despite all sorts of good things like meaningful player/skill/power pacing, item distribution, balance, etc. It's sort of this long term goal that really didn't matter, almost an Achievement without the flashy graphics or *bwong* sound. You didn't need to reach 99 to do anything, in almost all ways the game stopped somewhere in the 80's (for a lot of people a lot lower), but by stretching the player out over an additional 20 or so levels to 99 it created all sorts of issues we were having problems justifying forcing the game in to. So we're working with a level cap of 60 at the moment.

 

This is the point where some of you scream "60!? That's like original World of Warcraft!" And then the rest of you /facepalm and say "60!? Couldn't you pick any other number? Now everyone is going to compare it to World of Warcraft!"

 

The 60 level cap we're working with came from a lot of time and thinking about our content and how we want the experience to feel at every level. It so happens that it works for us really well.

 

Of course it all comes down to an XP curve. We could, for instance, say the level cap in Diablo III is 60 and then pace that curve and gain out over what we estimate it took someone to reach 99 in Diablo II. Of course we wouldn't do that but it should help illustrate that the time from 1-60 in Diablo II does not equal the amount of time it will take to reach 60 in Diablo III. 60 levels versus 99 levels doesn't mean less content or less powerful characters, etc. These aren't uniform levels of power that move from game to game. And in fact we are pushing a longer game than Diablo II and I'd argue our characters feel way more powerful. Ok, that out of the way, moving on!

 

The leveling experience is always going to stop somewhere because the real game is the item hunt. So, instead of letting it drag out to a less meaningful 80 or so levels like most people saw in Diablo II we have 60 levels of awesome; at every level you'll get a meaningful and noticeable increase in power. It has a ton of other benefits and fixes a lot of problems a higher cap causes, but I'll take pause.

 

http://www.blizzblues.com/us/max-level-and-skill-level-26560838583.html

 

Edit: Fant ikke den fra Blizzard sine forum atm, men fant en annen link.

Endret av Korialstraz
Lenke til kommentar

Greit, tror kilden din nå.

Allikevel merkelig at han har sagt det såpass sent :S

Det ble tross alt bestemt tidligere. Tror Jay Wilson var den første til å annonsere at dette hadde de fastsatt. Lvl 100 ville også gi bedre variasjon og kombinasjoner med tanke på skills, items og det nye systemet for stats (ikke lengre strength, dex, vita og energy).

 

Tror også jeg har lest fra JW at dersom de fortsetter å endre på lvl cap-en vil alle de tingene bli berørt av det, så de måtte rett og slett sette en standard slik at de kunne jobbe ut i fra den.

 

Det meste har jeg vel lest/lært her (ja, mange hundre sider å lese gjennom)

 

http://www.diablofans.com/

Lenke til kommentar

Og ja, sånn før jeg glemmer det, noen spurte om når spillet blir utgitt. Støtter den/de som sier at det enda ikke er en fastsatt dato, men Blizzard har sagt at når betaen kommer kan vi regne med ca 6 mnd til spillet er ute, og vi VET at de er i sluttfasen med spillet. Spørsmålet er om man regner en sluttfase som at betaen kan kommer om noen få mnder eller om man ser på hele verket deres. De har holdt på i ~ 10 år med spillet og da kan jo 2 (kaaanskje 3) år være sluttfasen også.

 

Håper jeg ikke ramlet for mye i egne ord der :p

Lenke til kommentar

Husker det ble snakket om at lvl cap ville bli 100, men det var vel utrolig lenge siden?

 

Selv liker jeg at de har satt lvl cap til 60. Gir mulighet til å øke den litt i expansions (ikke for mye, med mindre de har flere acts planlagt også for å kompansere for det), og som Bashiok skrev, hver lvl har en større effekt, og virker ikke like meningsløst.

 

I D2 for eksempel var det flere builds som sånn set var ferdig rundt lvl 75, LEEEEENGE før man når 99. Fleste cookie cutter builds kan rett og slett knuse alt i hell difficulty rundt lvl 75-82, mens det er utrolig lett for de aller fleste å nå lvl 85-88. Med litt ekstra dedikasjon kommer du fort opp til 92. Sånn ca lvl 93+ er da du virkelig må grinde og 95+ er et mareritt.

 

Og hva får du for det? De aller aller fleste builds vil få en skill point som ikke kan brukes på noe fornuftig, og 5 stat points som ikke har noen stor effekt allikevel. Spesielt hvis du er max block build og må bruke 2-3 points i dex hver lvl for å opprettholde 75% block rating. 2-3 points i vita=4-12 hit points. Tar du med økt hp fra lvl, så får du i beste fall en effekt på +40-50 hp sånn ca.

 

Så kan vi jo diskutere at for melee characters eller folk som trenger AR for å treffe andre, at de får en "ekstra" bonus i form av lvl forskjell som gjør at du har større sjangs for å treffe andre... men tror du ser poenget. Lvls etter 80-85 er stort sett meningsløse, spesielt for PvE.

Endret av Korialstraz
Lenke til kommentar

Ja, det er lenge siden dette ble sagt, men en eller annen plass på den siden jeg linket til (er jo mange hundre sider som sagt) så ligger det også noen nyere poster fra JW der han sier at det er fastslått. Kan hende det ligger på forumdelen deres.

Jeg tror nok ikke at det er noe å grue seg til ettersom de har tenkt gjennom dette nøye. Regner med at grunnen deres er mer enn bra nok :D

 

I D2 var det ikke så nøye med lvl-en din så lenge du var PvM nei, men PvP var det stoor forskjell i mange builds :p

 

Etter å ha lest ca. alt som står på den siden fra A til Å så må jeg si at jeg er ekstremt imponert over hvor mye de har utviklet spillet fra D2. Og det gjelder også ørsmå detaljer, så jeg har VELDIG god tro på dette :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...