Gå til innhold

GTX280 vs 2x Radeon 4870 Crossfire


dahwan

Anbefalte innlegg

Men så lenge 2x ATI kan slå ut 1x nVidia så går jeg for ATI's.

Stemmer at de kan det ja, men i f eks Crysis vil Nvidia sitt kort yte bedre siden Crysis støtter Nvidia sine kort mye bedre.

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3341&p=20

 

http://www.tweaktown.com/reviews/1481/9/pa...ysis/index.html

 

Å poste en link av noen som har testet kortene kan alle gjøre ;)

 

De fleste testene jeg har sett så ser det ut som testerne har "tuklet" litt med resultatene mtp hva de liker best av AT og Nvidia. Dette baserer jeg på at ingen av testene jeg har sett så langt konkluderer med det samme. Noen plasser vinner ATI, andre Nvidia.

 

2stk 4870 kort koster 4000kr. Så må folk sannsynligvis ha et nytt HK til minst 1000kr=5000kr.

 

1stk GTX280 kort koster 4400kr.

 

Disse oppsettene ser ut som de yter forholdsvis likt (de vinner omtrent like mange tester hver). Jeg kommer til å gå for et GTX280 kort, og heller kjøpe meg et til når jeg føler jeg trenger det og prisen er sunket kraftig. 2stk gtx280 kort vil temmelig garantert være bedre enn 3stk 4870 kort, både ytelses messig, og mtp hvilken PSU som kreves. Spesielt når du ser på spill som kommer som vil ta i bruk mer enn 512mb minne.

 

tweaktown bruker driver Catalyst 8.6

anandtech bruker driver Catalyst Press Driver (8.7 beta)

 

gtfo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tenker du sånn kan du like greit kjøpe billigste hd4850, det yter vel sp bra til 1300,-

 

Var det rettet mot meg? For den tok jeg ikke^^

 

2x8800gtx scorer nesten likt som 2x4870, og siden jeg allerede har 1stk 8800gtx og får et til nå for 1000kr, så er jo det det beste alternativet ;)

 

Du startade med att du kommer skaffa ett 280, och menar det är smartare för att de flesta inte har CF kort. Enligt signaturen din har du i vart fall större chans att köra cf på det än sli kan jag lova. Är nog fler än jag som inte riktigt får grepp om vad det är du egentligen vill få fram. Vad skall du med 2 st 8800 kort till med ditt hk?

 

Mitt HK støtter ikke xfire /sli i det hele tatt, så nytt HK må jeg ha uansett. Jeg sier bare at for dem som ikke har Xfire støtte på sitt hk kort, bør kanskje gå for et 280kort nå. Har du xfire støtte så går du vel for 2x4870kort, det sier seg selv.

 

Grunnen til jeg vurderer 2x8800gtx kort er fordi jeg allerede har 1 av dem, og kan få meg et til til 1000kr. Da trenger jeg nytt hk, 1000kr til. Altså bruker jeg 2000kr, kontra å bruke 5000kr på 2x4870+hk. Comprende?

Lenke til kommentar
Ser ut som 4870 kortene har mye potensiale med nye drivere. Gleder meg til å se ytelsen på et Radeon 4870x2 kort =D

Jeg også. Blir også fet å se hvordan 2 stk 4870x2 yter i Xfire.

Xfire kjører bra uansett om du har 2x 4870x2 eller ett integrert skjermkort :p hehe

 

www.xfire.com

Xfire kan være å kjøre 4 ATI kort også ;) .

Lenke til kommentar
HWbruker:

 

http://www.legitreviews.com/article/734/11/

 

Der bruker de 8.7 beta til 4870. 9800gx2 kortet der kommer veldig bra ut i forhold til 4870xfire f.eks.

 

Går ann å oppføre seg selv om du er 14 år når du skal svare på innlegg her.

 

wtf is xfire? Eneste jeg ser der er crossfire og sli.

 

Here you go http://en.wikipedia.org/wiki/ATI_CrossFire

 

And http://en.wikipedia.org/wiki/Xfire

 

Kapish kapish

Endret av HWBruker
Lenke til kommentar
HWbruker:

 

http://www.legitreviews.com/article/734/11/

 

Der bruker de 8.7 beta til 4870. 9800gx2 kortet der kommer veldig bra ut i forhold til 4870xfire f.eks.

 

Går ann å oppføre seg selv om du er 14 år når du skal svare på innlegg her.

Tror du glemte å bla om 1 side ............

 

Eventuelt du glemte å bla en side tilbake istedet for frem. 4870 gjør d bra i Cod4, men det er unntaket. Resten av spillene er helt jevnt ;)

 

HWbruker, typo fra min side, skrev en kjapp reply i farten og mikser om xfire/crossfire, men du kverulerer bare. Du vet godt hva jeg mente.

Lenke til kommentar
tenker du sånn kan du like greit kjøpe billigste hd4850, det yter vel sp bra til 1300,-

 

Var det rettet mot meg? For den tok jeg ikke^^

 

2x8800gtx scorer nesten likt som 2x4870, og siden jeg allerede har 1stk 8800gtx og får et til nå for 1000kr, så er jo det det beste alternativet ;)

 

Du startade med att du kommer skaffa ett 280, och menar det är smartare för att de flesta inte har CF kort. Enligt signaturen din har du i vart fall större chans att köra cf på det än sli kan jag lova. Är nog fler än jag som inte riktigt får grepp om vad det är du egentligen vill få fram. Vad skall du med 2 st 8800 kort till med ditt hk?

 

Mitt HK støtter ikke xfire /sli i det hele tatt, så nytt HK må jeg ha uansett. Jeg sier bare at for dem som ikke har Xfire støtte på sitt hk kort, bør kanskje gå for et 280kort nå. Har du xfire støtte så går du vel for 2x4870kort, det sier seg selv.

 

Grunnen til jeg vurderer 2x8800gtx kort er fordi jeg allerede har 1 av dem, og kan få meg et til til 1000kr. Da trenger jeg nytt hk, 1000kr til. Altså bruker jeg 2000kr, kontra å bruke 5000kr på 2x4870+hk. Comprende?

Eneste jeg lurer på er hvorfor du i det hele tatt vurderte noe annet enn å kjøpe et 8800GTX til... ;)

Lenke til kommentar

Thraze: Det hovedkortet du har i signaturen kan kjøre crossfire eller hva mener du når du skriver at hket ditt ikke kan kjøre crossfire?

Du skal ha et hk( intel) som er noen år gammelt for at det ikke skal støtte crossfire.

Og psuen må ikke være så fryktelig stor for å kjøre 2x4870 heller, en god 750w( tror mindre skal gå greit også) klarer det.

Men nå syns ikke jeg 900w er mye heller da.....

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
Personlig tipper jeg mer og mer mot Nvidia egentlig.

Mest fordi at 1gpu>2gpuer.

 

 

Men men.

 

Hvis du har et stort kabinett og driter penger - greit, men for de fleste andre er ATI 4870 et klart bedre valg. Og det har gått sport i at man "MÅ" ha 2 4870! - de fleste spiller i 1280x1024 eller 1680x1050 - da trenger man iallefall ikke 2 kort! knappest ved 1920x1200 heller.

Lenke til kommentar
Personlig tipper jeg mer og mer mot Nvidia egentlig.

Mest fordi at 1gpu>2gpuer.

 

 

Men men.

 

Hvis du har et stort kabinett og driter penger - greit, men for de fleste andre er ATI 4870 et klart bedre valg. Og det har gått sport i at man "MÅ" ha 2 4870! - de fleste spiller i 1280x1024 eller 1680x1050 - da trenger man iallefall ikke 2 kort! knappest ved 1920x1200 heller.

 

Jeg sier at jeg tenker på det.

Stort kabinett har jeg, men jeg er 17 år og jobber deltid som kokk. Så jeg driter vel ikke akkurat penger ;p Men jeg har uansett noe penger som skal svis av på nytt skjermkort.

Saken var bare det at jeg lett velger 1 gpu framfor 2.

 

OT:

noen som vet når dette så kalte priskuttet på intel cpuer skulle skjer ?

Endret av Rattpjusker
Lenke til kommentar
Thraze: Det hovedkortet du har i signaturen kan kjøre crossfire eller hva mener du når du skriver at hket ditt ikke kan kjøre crossfire?

Du skal ha et hk( intel) som er noen år gammelt for at det ikke skal støtte crossfire.

Og psuen må ikke være så fryktelig stor for å kjøre 2x4870 heller, en god 750w( tror mindre skal gå greit også) klarer det.

Men nå syns ikke jeg 900w er mye heller da.....

 

Nå er ikke jeg det skarpeste spydet i Afrika mtp hovedkort, men jeg har alltid hatt inntrykk av at for å få plass til 2 PCI-E kort, så må du ha 2stk PCI-E slots på hovedkortet ditt.

 

Mitt kort, som står i signatur, har pr dags dato 1 PCI-E slot ;)

Lenke til kommentar
Ok, så jeg oppsumerer det slik:

 

GTX280 er best på crysis.

GTX280 får best eller mer enn god nokk FPS i alle andre spill

 

GTX280 is the ansver? =P

Høres enklest ut å bare måtte styre med ett skjermkort

 

ITT: fanboys

 

La meg snu den på hodet for deg.

4870 er nok på Crysis

4870 får mer enn god nok FPS i alle andre spill

 

4870 koster halvparten, kjøp deg en raskere CPU og 4GB ekstra med minne.

 

Og ja, hold deg til ett skjermkort, ikkje kjøp det dyre søppelet som nForce er, og sleng på et kort i crossfire (kanskje tilogmed av neste generasjon) når det faktisk er BEHOV.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...