Gå til innhold

– Conan er biff og rødvin (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Starta på early access, har vært lvl80 4-5 uker. Endgame content er ikke eksisterende, du kan drepe vistrix, drepe yakhmar eller kylliki. Har drept alle, men er ganske irriterende med stadige zone crashes. Det er ikke mulig å komme seg videre i spillet siden funcom ikke fikser questene du trenger for å komme til T2 bosses.

 

Så sitter igjen med å ta inn resources til byen(holder på med T3, har også battlekeep), spare 250g til swift mount, spare penger til 100g bag. Klart du kan drive på med PvP, men må da være litt kjekt utenom pvp også. Så sannsynligvis slutter jeg å gi funcom penger i nær fremtid hvis dem ikke fikser ting snarlig.

 

Så til alle som vurderer å kjøpe dette spillet, styr unna for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Alle vil tilsynelatende ha noe annet enn en vassen mcdonalds burger som smaker salt og ketchup, men akkurat som overvektige folk som "vil" endre på dietten blir alt annet nedstemt. Jeg prøvde bare betaen og har ikke kjøpt selve spillet fordi jeg har ikke en kraftig nok pc, men det var da virkelig mye bedre en wow. Wow var bare et eneste kjør med grinding til man kom til lvl 60 hvor man gud forby prøvde å bli med i noen end game instances før man hadde fullt epic gear som kunne oppnås ved, tro det eller ei, enda mer grinding. For meg var det spillet slutt da jeg kom til lvl 60 og ble skjelt ut av en god del "eksperter" etter å ha spurt om å få joine et instance(husker ikke hvilket, men jeg var tydeligvis en n00b og det som værre er). Det var vel egentlig slutten på min mmorpg karriere. Dessverre er de forskjellige mmorpg universene en arena der gutta som blir bølla med på skolen får makt og spammer ut skjeldsord fortere enn man skulle tro en svett 14-åring klarte å angripe et tastatur.

 

La oss dyrke våre fordommer.

 

Age of Conan er også grinding, forresten, så snart du er i gang med den andre halvdelen av spillet. Skulle nesten tro de hadde gjort det på den måten for å overbevise anmeldere og andre som bare spiller de første 40-50 levlene og så bestemmer seg for at det er messias vi har fått av Funcom.

Lenke til kommentar
Alle vil tilsynelatende ha noe annet enn en vassen mcdonalds burger som smaker salt og ketchup, men akkurat som overvektige folk som "vil" endre på dietten blir alt annet nedstemt. Jeg prøvde bare betaen og har ikke kjøpt selve spillet fordi jeg har ikke en kraftig nok pc, men det var da virkelig mye bedre en wow. Wow var bare et eneste kjør med grinding til man kom til lvl 60 hvor man gud forby prøvde å bli med i noen end game instances før man hadde fullt epic gear som kunne oppnås ved, tro det eller ei, enda mer grinding. For meg var det spillet slutt da jeg kom til lvl 60 og ble skjelt ut av en god del "eksperter" etter å ha spurt om å få joine et instance(husker ikke hvilket, men jeg var tydeligvis en n00b og det som værre er). Det var vel egentlig slutten på min mmorpg karriere. Dessverre er de forskjellige mmorpg universene en arena der gutta som blir bølla med på skolen får makt og spammer ut skjeldsord fortere enn man skulle tro en svett 14-åring klarte å angripe et tastatur.

 

 

"Spill your whine, and you will get beef" :D

Lenke til kommentar

Simalarion:

En god biff blir aldri utdatert, og da snakker vi ikke om en entrecote type biff.

 

Men til spillet...

 

Jeg har utsatt registreringen siden jeg hører mye klaging på at det er fjortiss tilstander i spillet ved at man blir drept før man rekker å lea på seg i spillet. Jeg hadde håpet å unngå slik håpløst barnslig oppførsel i et mmorpg som AoC som skulle henvende seg til voksne spillere.

 

Jeg håper spillerne blir tatt seriøst på disse klagene Funcom...

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Simalarion:

En god biff blir aldri utdatert, og da snakker vi ikke om en entrecote type biff.

 

Men til spillet...

 

Jeg har utsatt registreringen siden jeg hører mye klaging på at det er fjortiss tilstander i spillet ved at man blir drept før man rekker å lea på seg i spillet. Jeg hadde håpet å unngå slik håpløst barnslig oppførsel i et mmorpg som AoC som skulle henvende seg til voksne spillere.

 

Fjortiss tilstander sa du? Er vel bare forbokstaven.

Siste dagen jeg spillte var jeg i Atzels Approch. En person begynnte å spamme general chat med "Im a retard" og det endte med at 10 andre fulgte hans eksempel og spammet samme setningen...

Endret av toeblast
Lenke til kommentar

AoC tror jeg får problemer når Diablo 3 kommer. Blizzard viste vel at det kom et "stort" MMO spill. Vis du enda ser på Blizzard.com på job siden så jobber dem enda med et next-gen mmo spill :|.

 

AoC blir dårligere og dårligere av alt jeg hører. Kompisen min detter ut av serveren og diverse. Blizzard gjorde noe med det med engang og lagde flere servere.

 

AoC har feilet, men ettersom vi er norske så synes vi det er konge pga det er et norsk firma som har laget det!

 

Vi hadde vel ikke sagt det var like bra vis det kom ifra andre steder i verden. Jeg tenker mer på gameplayer enn graffiken.

Der vinner WoW gameplayer er koselig, det er morsomt å spille det. AoC var ikke morsomt i hele tatt men det er jo smak og behag.

 

Blizzard tror jeg vinner denne MMO krigen, men det er bra at de prøver de ander "små" firmane å:)

Lenke til kommentar

AoC har ikke feilet eller tapt noen ting, men de må gjøre noe med problemene det klages på. Det er jo ikke interessant med PvP om man blir drept før man får lastet karakteren.

 

Og PvE er jo altfor kjedelig i lengden.

 

At man faller ut av servere må de også gjøre noe med men er strengt tatt ikke noe de er alene om innen MMORPG.

 

Personlig synes jeg det er rart at de har valgt å ha egne PvP servere, jeg synes man burde ha samme modell som EVE-Online, hvor alt er samme servercluster men at man har securityrating på soner slik at man har PvP soner istedet. Da har man bedre kontroll og kan bare holde seg utenfor de "farlige" sonene om man ikke vil inn og har man får dårlig level så nektes man adgang.

 

Så kan de ha egne testservere og egne servere for Kina ol.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
AoC har ikke feilet eller tapt noen ting, men de må gjøre noe med problemene det klages på. Det er jo ikke interessant med PvP om man blir drept før man får lastet karakteren.

 

Og PvE er jo altfor kjedelig i lengden.

 

At man faller ut av servere må de også gjøre noe med men er strengt tatt ikke noe de er alene om innen MMORPG.

 

Jo AoC har feilet!

 

En god launch er veldig avgjørende for om et MMORPG blir en suksess eller ikke. AoC har ikke hatt en god launch, det er vel snarer tvert imot. Mange spillere er missfornøyd med spillet og det er mange spillere som har stengt kontoene sine. Og det er ikke hovedsaklig pga bugs og hardware problem folk slutter, mange føler ganske enkelt at spillet har veldig lite å by på. Det er ikke lett å lage gull av gråstein.

 

Min spådom, 100-200 tusen aktive spillere ved slutten av året. Men det blir jo penger ut av det også....

Lenke til kommentar

Problemet med AoC er at det ikke har vesentlige nyskapninger i selve spillet.

Det "revolusjonerende" kampsystemet er ikke særlig revolusjonerende, og gjelder bare melee-klassene.

 

Ellers er pen grafikk og bare bryster morsomt en liten stund, men det varer ikke lenge.

 

Mine ankepunkter:

 

-Verdenen er full av usynlige og unødvendige "glassvegger". Akkurat som i alle andre MMO.

-Reisen mellom sonene foregår gjennom definerte punkter, akkurat som i alle andre MMO.

-Mobs står og glor tomt ut i lufta til noe skjer, akkurat som i alle andre MMO.

-Så fort man er utenfor Tortage, virker questgivers som stumme idioter, som ikke ytrer ett ord, men bare stønner, grynter og vifter med armene som noen Parkinsonrammede retards. Da er det faktisk bedre med NPCer som bare står der (som i WoW)

-Ganking er minst like utbredt som i andre MMO.

 

Dette, i tillegg til mangelen på nyskapning, gjør at jeg nok ikke kommer til å fornye abonnementet med det første.

Lenke til kommentar

Avslutter spillet i dag, er null engasjert og har nå ikke spillt på over 1 uke. Trist, for jeg synes det virket lovendet i starten.

 

Hoved grunnen er at spillet ikke engasjerte meg, en annen ganske stor grunn var at jeg ikke fikk noe logikk ut av lvl systemet alt ble bare rot så jeg bare trykte og hev poeng inn der det passet seg.

Lenke til kommentar

jeg har nå tatt en pause fra AoC siden det er sommerferie, er enig med angry at de stønnende NPC'ene er ganske så kjedelige og lite engasjerende likt med mye annet i spillet, men 100-200 tusen brukere til slutten av året toeblast? nåja, du skal nok fort se at iløpet av dette året vil det bli bedre og bedre, slikt vi har sett utallige ganger med mmorpg spill fra tidlig release. håper nå enda de får fiksa på problemene med at man har utrolig lav fps, da jeg har et skjermkort og prossessor som ligger over de foreslåtte kravene til spillet.

Endret av Morten Porten
Lenke til kommentar

For meg er det mest irriterans at spillet crasher alt fra 5-20 ganger om dagen. I tillegg så mangler det skikkelig forklaringer på skills\feats. Men siden det er mitt aller første mmo så spiller jeg fortsatt og har nettopp betalt for en måned til så blir iallefall ut den. Men så kommer blizzard på banen da med SC2 og Diablo 3 og da gjenstår det å se om jeg gidder mer eller har tid. Pluss en drøss med andre spill jeg ser fram til, AoC er iallefall et effektivt tidsfordriv i mellomtiden.

Endret av AllColor
Lenke til kommentar

Har som sagt foreløpig skippet AoC da jeg ikke orker å pese med enda et mmo samt har testa betaen og ble absolutt ikke overbevist.

 

Bortsett fra det har jeg en bråte kompiser som digger det vilt og hemningsløst, bortsett fra at om du hater grinding og farming.. styr unna.. AoC er enda værre enn Wow når det gjelder hva du må grinde for å få ting og tang.. level 40 mount i wow gikk veldig greit å grinde til, level 60 var hakket værre, men gjort lettere via pvp-rep. I AoC er det hakket værre.. der er level 40 mount milevis unna når en kommer til levle 40, og endeløse dager med node farming må til, og der blir en ganket i evigheter...

 

Og til dem som sa at wow var fult av 14 åringer bør løpe fra AoC.. Det er spillet hvor barnslig oppførsel og mangel på respekt og forståelse er ikke eksisterende. Og hvorfor kommer de til AoC?... Blod, pupper ingen ganking policy osv osv..

 

Det siste problemet mitt med AoC er at det er laget av Funcom.. Jeg likte AO settingen dems, men å finne ut at karakteren din er nerfa til ubrukelig etter at du har sliti deg opp i levels er ufattelig demotiverende.. AO var jojo når det gjaldt balanse issues... Tipper AoC får samma problematikken.. Aner ikke hvorfor, men tipper Funcom Aim-to-please og derfor feiler mer enn funker.. :(

Lenke til kommentar
Det er så mange ting i AoC som ikke er bra nok. Føles dessverre som ett uferdig spill. Håpet at det kunne ta over for wow-manien, men var ikke i nærheten. Kjeder vettet av meg ingame, med eller uten venner.

Jeg har akkurat samme opplevelse. Jeg hadde seriøst lyst til å like AoC og kjøpte det sammen min samboer. Vi spilte sammen en stund, men blei lei. Natt-modusen var et helt idiotisk påfunn for oss som hadde lyst til å spille sammen. Det var mange småfeil som gjorde at man satt seg fast i terrenget, gikk vi inn i en by sammen havnet vi i forskjellig instans selv om vi var i gruppe, osv.

 

Kampsystemet er artig, men resten av spillet virker uferdig og i hvert fall ikke etter min smak. WoW var mye mer polert da det kom ut og det kan hende AoC blir like polert når det har vært ute en stund til (WoW var jo noen måneder gammelt da det ble lansert i Europa), men jeg tror ikke følelsen noen gang kan bli den samme som de første ukene i WoW.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...