Gå til innhold

ISO-egenskaper på D70s/D80/D200/D300


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det bør ikke være lenge til at Nikon lanserer en etterfølger til D80; og det vi da være store muligheter at den får samme bildesensor som D300. I såfall burde det være et alternativ.

 

I mellomtiden kan du jo vurdere et lyssterk objektiv med fast brennvidde, slik at du ikke trenger å skru opp ISO så mye.

 

Tom

Lenke til kommentar
Det bør ikke være lenge til at Nikon lanserer en etterfølger til D80; og det vi da være store muligheter at den får samme bildesensor som D300. I såfall burde det være et alternativ.

 

I mellomtiden kan du jo vurdere et lyssterk objektiv med fast brennvidde, slik at du ikke trenger å skru opp ISO så mye.

 

Tom

 

D70 og D80-husene har vel vært priset rundt 7-10000 ved lansering. Det er over mitt budsjett som ligger på +/- 5000 (dvs en brukt d200)

 

Jeg brukte 12-24 @12 mm, f4, og iso 1600 da jeg tok bilder i helga.. En 20 mm f1.4 eller noe i den duren hadde nok gjort susen, hvis den finnes?

Lenke til kommentar
D70 og D80-husene har vel vært priset rundt 7-10000 ved lansering. Det er over mitt budsjett som ligger på +/- 5000 (dvs en brukt d200)

 

Jeg brukte 12-24 @12 mm, f4, og iso 1600 da jeg tok bilder i helga.. En 20 mm f1.4 eller noe i den duren hadde nok gjort susen, hvis den finnes?

Var du fornøyd med ISO 1600? D80 har etter min uvitenskapelige sammenligning rundt 0,3-0,7 EV bedre ISO-egenskaper, dvs hvis du bruker ISO 400 på D70s, kan du få tilsvarende resultat støymessig med ISO 500-640 på D80.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...