Gå til innhold

Overgang til VISTA


Anbefalte innlegg

Det er mer skummelt at ingen gidder faktisk se forbi egen nese og hjelpe trådstarter med det han faktisk spør etter. Han sier firmaet "skal over på Vista", han spør ikke om det er en god ting å gjøre. Han ber heller ikke om anbefaling mellom XP og Vista. Hvorvidt dere andre dropper Vista og går fra XP til Win7 er knekkende likegyldig. Det hjelper ikke trådstarters trege oppstart. Han er neppe it-sjef og bestemmer valg av OS.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte vista ultimate 64bits når den kom. Kjøpte maskina som er beskrevet under denne teksten(er noe oppgradet enn beskr..). Jeg knotet med de vanlige driverproblemene men det løste seg relativt greit etter litt leting etter alternative løsninger. Etter ca 2 mnd var jeg overbevist om vista. Nå, er det lagt til rette for vista i så og si alle oppegående applikasjoner samt for 64 bits. Jeg bruker denne fast på informasjonssystem studiet og har ikke blitt satt fast noen gang.

 

Man må bruke tid til å tilpasse vista i begynnelsen. Så sånn sett er det litt mer knotete enn xp. Flere av mine medstudenter sverger til xp fordi de føler de har full kontroll (de kjenner xp godt), samme som jeg har større trygghet på vista og ville ikke gått tilbake til xp om det så snødde hos "gamle eirik"...

 

Anyhow, jeg venter med windows7 til den kommer i fullversjon og håper den støtter noe funksjonalitet som både xp og vista mangler..og som jeg har lagt til i min versjon selv. Mye spennende på gang i OS verdenen:)

 

Når det gjelder tunge applikasjoner han jeg ikke annet enn å anbefale minimum 64 bits prosessor og os, 4/8gb ram (for å buffre)...

 

Når det gjelder arbeidsmaskiner bil jeg anbefale å fortsette med det som man vet virker. Det er liten vits i å implementere nytt system om det eksisterende løser oppgavene. Det er en for og i mot besluting, men poenget er først og fremst at det er en funksjonalitet som løser arbeidsoppgavene..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

For mer fart, skru av indeksering + dugelig med RAM. Kompatibilitet er vel nesten ikke-eksisterende i disse dager, men enkelte FW produsenter klarer fremdeles ikke å lage ActiveX plugins for SSL VPN som funker i 64-bit Vista... Og Citrix client funker på Vista alle versjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...