Gå til innhold

Bass-soloer - del dine favoritter


Juden

Anbefalte innlegg

Å finne en bass-solo i en sang er ganske sjelden, men her kan dere poste deres favoritt.

 

Min favoritt er fra sangen My lovely man av red hot chili peppers. siden det er en av de første jeg har hørt og at det er Flea som spiller den.

Endret av Savage-Garden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bass-solo i sang eller i et stykke? Uansett, lytt til jazz. Der kryr det av "bedre" bassister enn f.eks. oppskrytte Flea.

Joa, det er liten tvil om at jazzbassister er sinnsykt dyktige, men det blir som å dømme epler mot appelsiner. Man kan ei sette Jaco Pastorius opp imot Geddy Lee. Ja, jeg la merke til at du skrev "bedre" ;) . Er til en viss grad enig om at Flea er oppskrytt, spesielt om en tenker på at han kun satt opp hastigheten på den veletablerte slap&pop-teknikken. Absolutt en habil basser og uten han tror jeg ikke RHCP hadde vært intr for min del men den beste av dem alle som mange gir uttrykk for.. neh.

 

Du kan skrive både bassolo og bass-solo. Jeg kommer ikke på noen for øyeblikket, kanskje bortsett fra noe med Cliff Burton i gammel Metallica.

 

Denne er iallefall elsk. Gitarsoloer gjør meg null og niks på følelsesregisteret - denne derimot. Drømmebassen og da..

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...