Gå til innhold

Spillere lager egne skapninger (PC)


Anbefalte innlegg

Vel, så sant man har internettforbindelse vil man få andre spilleres kreasjoner i sitt eget spill ja. Mao risikerer man å møte på både penismonstre og pedobears. Ikke akkurat noe som kommer til å trekke meg inn i spillet, men men. Får håpe Maxis/EA får vekk det meste dritet. :\

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, så sant man har internettforbindelse vil man få andre spilleres kreasjoner i sitt eget spill ja. Mao risikerer man å møte på både penismonstre og pedobears. Ikke akkurat noe som kommer til å trekke meg inn i spillet, men men. Får håpe Maxis/EA får vekk det meste dritet. :\

Digg EULA kontra konsept, da.

Lenke til kommentar

Handlingen i Spore, kort fortalt:

 

Du startet som en amøbe og flyter rundt i en dam mens du spiser for å vokse. Samtidig må du unngå å bli spist selv. (tenk Pac-Man). Når du blir stor nok begynner du å bevege deg utenfor vannet, og det er her skapningen du lager kommer inn. Du mister (sannsynligvis, skal ikke si det sikkert) kontrollen over skapningen på dette tidspunktet, så i stedet må du lære den å leve på land. Er ikke helt sikker på hva du egentlig gjør på dette tidspunktet, men det finner vi fort ut.

Etter en stund er det på tide å stifte en familie, så du får flere skapninger. Disse trenger jo et sted å bo, så de bygger en liten stamme med hus og hele pakken. (husene kan du lage selv). Denne stammen vil etterhver øke i størrelse, så du sitter med en hel by full av disse skapningene. Tenk SimCity her.

Til sist har skapningene dine blitt ganske avanserte, så da er ikke en planet stor nok lengre. Med andre ord er det på tide å dra ut i universet for å utforske, kolonisere andre planeter og så videre. Det morsomme er at samtlige planeter og skapninger du møter er laget av andre spillere og lastes automatisk ned fra sporepedia. (med mindre du spiller offline, selvsagt.)

 

Så kort sagt utvikler du deg fra en amøbe til herskere over hele universet. :)

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar
Handlingen i Spore, kort fortalt:

SNIP

 

Så kort sagt utvikler du deg fra en amøbe til herskere over hele universet. :)

 

Du har kontroll over skapningen helt til stammedelen av spillet starter. Ellers godt forklart. :)

 

siden det ser ut som om forskjellige deler gir forskjellige stats (og koster mer dna) så er vel planen å lage den mest kosteffektive skapningen, og ta over universet ;)

Vel, en fot holder jo i massevis. Har vist seg at dyrene man lager fint greier å hinke. To relativt uavanserte armer og et enkelt hode med øyne er nok.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
tja, hvor barnevennlig spillet kommer til å være kommer an på hva holdninger en har ovenfor vold. for jeg vil tro dette spillet ikke kommer til å være fritt for det (forplantning derimot)...

Nå snakket jeg bare om demoen, jeg er helt imot å la barn spille voldsspill. :)

Lenke til kommentar

Nei, ærlig talt!

Det var kanskje ventet, men mange av disse monstrene er vandrende peniser og andre obskøniteter, og videoene av dem florerer. Maxis fortalte videre at de som lager vandrende peniser eller hoppende pupper, vil få beskjed om at kontoen deres er under oppsyn, og den kan bli frosset hvis det fortsetter.

 

Jeg fikk den eposten nå, bare fordi mannen jeg laget, som skulle ligne på et menneske hadde en miniatyr av en penis.

 

Er det virkelig så nødvendig?

Lenke til kommentar
tja, hvor barnevennlig spillet kommer til å være kommer an på hva holdninger en har ovenfor vold. for jeg vil tro dette spillet ikke kommer til å være fritt for det (forplantning derimot)...

Nå snakket jeg bare om demoen, jeg er helt imot å la barn spille voldsspill. :)

 

vel, nå er det verken en demo eller ett spill, med mindre jeg er skikkelig på bærtur...

 

det dem har kommet med så langt er vel en frittstående editor, som kommer til å være en del av hele pakka når selve spillet kommer.

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...