Kaptein Potetmos Skrevet 18. juni 2008 Skrevet 18. juni 2008 Hei og hallo! Noen som har greie på ålreite objektiv som kan være kompatibelt med Canon EOS 450D og som er hendige til sportfotografier? Altså ting som beveger seg temmelig fort. Jeg har allerede etter en ukes testing funnet ut at mitt neste kamera blir et til mer slik bruk. Men det får muligens vente et år eller to. Det er ingen hast. Derfor lurer jeg på hva som kan være greit å bruke til 450D for å oppnå et ålreit resultat uten å måtte flekke ut alle bærumstierne av lommeboka. For treningens skyld og rett og slett for å få mer verdi ut av 450D som jeg hittil er strålende fornøyd med. Takker for svar (og ja, jeg veit jeg burde ta en tur i butikker og spørre også, men jeg har en lei tendens til å alltid spamme forum og slikt først)
KimNK Skrevet 19. juni 2008 Skrevet 19. juni 2008 Reknar med det er lyssterk tele du er ute etter? Ein 70-200mm F/2.8 burde vere eit godt alternativ. Canon sine 70-200L er litt dyre, men Sigma har bra alternativ, men ikkje fullt så rask AF som er ein fordel dersom du brukar mykje følgjefokus.
buitre Skrevet 19. juni 2008 Skrevet 19. juni 2008 (endret) Til innendørs sport som ishockey, håndball, osv..., anbefaller jeg 85f/1,8. Knallbra objektiv til en billig penge. Til utendørs støtter jeg KimNK sit forslag. Et godt eksemplar av Sigma 70-200 er like skarp som Canon sin, men er ikke like robust hverken mekanisk eller ang. byggekvalitet. Endret 19. juni 2008 av buitre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå