Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Det er ikke litt overkill med 7(!) mellomrom? :p

 

AsRock ja, noen butikker som selger disse som sender samme dag? Ser mpx/komplett.no har 1 til salg. Men er nok ikke noe for meg.

Du kan jo f.eks hente opp på Digital impuls:

http://www.digitalimpuls.no/PC-komponenter/Hovedkort/Socket-1150/ASRock/ASRock-Z97M-OC-Formula-ATX--Z97--4xDDR3--3xPCIe30x16-SATA-EX-128474-p0000084761.aspx

 

Eller høre om de kan sende i løpet av dagen, det tipper jeg de får til.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke litt overkill med 7(!) mellomrom? :p

 

 

AsRock ja, noen butikker som selger disse som sender samme dag? Ser mpx/komplett.no har 1 til salg. Men er nok ikke noe for meg.

Du kan jo f.eks hente opp på Digital impuls:

http://www.digitalimpuls.no/PC-komponenter/Hovedkort/Socket-1150/ASRock/ASRock-Z97M-OC-Formula-ATX--Z97--4xDDR3--3xPCIe30x16-SATA-EX-128474-p0000084761.aspx

 

Eller høre om de kan sende i løpet av dagen, det tipper jeg de får til.

Hvis jeg bestiller per tlf før kl 2 eller 3, så sender de i 90% av tilfellene samme dag. Slik er DI konge :) Egentlig er de konge på alt ;)
Lenke til kommentar

Ser Lenovo har kommet med en god del gode bærbare, har aldri tatt i en, så har noen spørsmål:

 

1. Hvordan er byggekvaliteten?

 

2. Mulighet for å bytte komponenter i PCen, slik som HDD til SSD? Husker på HPen som jeg hadde, så gikk ikke dette, gikk ikke en gang å bytte wifi kort.

 

3. Bør jeg gå for noe annet når disse er så godt priset og ser bra ut.

 

 

 

 

 

Denne jeg kikker på for søskenbarnet mitt.

https://www.mpx.no/lenovo-ideapad-z50-70-156-full-hd/817321#!tab:extra

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Ser Lenovo har kommet med en god del gode bærbare, har aldri tatt i en, så har noen spørsmål:

 

1. Hvordan er byggekvaliteten?

 

2. Mulighet for å bytte komponenter i PCen, slik som HDD til SSD? Husker på HPen som jeg hadde, så gikk ikke dette, gikk ikke en gang å bytte wifi kort.

 

3. Bør jeg gå for noe annet når disse er så godt priset og ser bra ut.

 

 

 

 

 

Denne jeg kikker på for søskenbarnet mitt.

https://www.mpx.no/lenovo-ideapad-z50-70-156-full-hd/817321#!tab:extra

Lenke til kommentar

Leter etter en god Bærbar PC til maks 7500kr inkl frakt.

 

En PC som hun kan ha lenge, forgje PCen hun hadde har vart i 5år nå (HP pavilion) men viftesus og varme ødelegger alt.

 

Så jeg har tilbudt meg å finne den perfekte til hun som varer LENGE, eneste hun gjør er å surfe på nettet, nettbank og film :)

 

Så ville hun også ha en 15".

 

Måtte være rask sa hun :p

 

 

Så jeg prøver å finne en 4 kjernes med SSD og Full HD skjerm og god kvalitet, men veldig vanskelig :p

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Planen har lenge vært å lage et nytt kabinett med hovedkomponentene under olje. Men da med mye hissigere kjøling, og glassfiber + herdet glass for å se inn, kontra plexiglass. Plexiglass ville nok kunne sprukket opp med temepraturforandringene jeg skal utsette den for. Samt at det er så svakt på generell basis.

 

Kabinettet i videoen har løst et problem, hvor de har hovedkortet stående med I/O panelet opp. Hvorfor har jeg ikke tenkt på det før?! Slik at det ikke lekker som en sil gjennom det. Jeg har dog hatt plan om å ha det liggende, slik at du ser ned i PCen. Men det å lage ferdige extensions på kablene har jeg hatt problemer med før, og muligens noe jeg må/bør droppe.

 

Det upraktiske elementet er dog noe bedre løst ved å ha en innebygget tank nr.2 under. som jeg kan tømme loopen ned i ved ønske.

 

 

 

Noen som har testa dette før, ser jo fantastisk morro ut. Men upraktisk og dyrt?

Hva er det som er fantastisk morro, men ikke koster litt her i verden da? :D

 

Men joda, en del mer jobb blir det jo. Men for min del løser det mange problemer, og ser faktisk for meg at det blir SVÆRT praktisk. :w00t: Har lenge slitt med kondens i maskinen pga. for rå kjøling, og dette slipper du her. Så det finnes plutselig ingen grenser for hvor heftig kjøling du kan ha.

 

Edit: Kan nevne at jeg har kjørt de første testene av glassfiber-testing. Og det var en meget god suksess. Var relativt enkelt, men tar litt mer tid og koster litt mer enn først forventet. ^^

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Bare kjapt spørsmål, som noen av dere vet, så slet jeg med ekstremt mye BSOD.

 

Sendte inn hovedkortet og kjøpte meg nytt.

 

Vert så og si fri for BSOD, unntatt noen få.

 

Kjørte dog memtest, opp i 9 Pass før jeg ga meg uten feil si den ene BSOD ga hint om noe med minne. Men ingen feil på memtest.

 

Så begynt å tenke på om minne på skjermkortet? Men har ingen problemer med spill eller noe som helst.

 

Så tankene mine går til SSDen da? 3 av 5 BSOD siste uka hinter til å kjøre chdisk? eller hva det heter.

 

 

 

 

 

 

EDIT: Ser ut som problemet KAN hver USB 3.0 Intel Driveren :/

Hvordan løse problemet: Avinstallere driveren, men ikke i device manager, men programmet. Som jeg ikke får til :S

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

 

 

Sendte de en lyttefil der man hørte en skikke400013239lig HØY coil whine, men de pastod det var normalt? :p er snakk om en psu til 1200kr :/

Skulla handla på komplett vettu, De har dedikert den beste kunderservicen jeg har opplevd, Har ikke handlet noe på Di enda :)

Bestilte i vår :/ Da skulle Dustin være det beste?

Men er ikke noe imponert av servicen nei :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...