Gå til innhold

club 3d radeon 8500 made in china


sub1343

Anbefalte innlegg

på mitt club 3d radeon 8500 står det made in china

ellers på kjøleren står det ati og på printkortet står det ati

På en klisterlapp på kortet står det med liten skrift made in china

Noen som vet om det er originalt ati kort eller ikke?

Det blei kjøpt hos amraam

 

_________________

AMD T-Bird 1400

ECS K7S5A sis735

512Mb micron pc2100 DDR

ATI Radeon 8500 (Club 3d)

IBM 75gxp 60Gb

SB Live!1024

 

[ Denne Melding var redigert av: sub1343 på 2002-01-12 20:18 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-01-13 07:43, Zeer skrev:

sub1343


Så hvis hvis jeg har forstått deg riktig nå, så kommer jeg til å få et 275 mhz Club 3D kort :smile: ?

Samme hastighet som ATI`s orginale kort?


Men i mailen fra amraam sa de at det gikk på 250 mhz.


Jeg vet ikke hva du kommer til og få men det er vist bare biosen som er forskjellen på 275 til 250 så det er vist bare og flashe det, minnet er på 3,6 ns på begge av club 3d sine har jeg hørt, men når jeg fikk mitt så hadde de nesten bare 250 inne bare noen få på 275 og jeg var heldig og fikk et av de sikkert fordi jeg maste så fælt på de og stod lenge på venting, de spurte meg flere ganger om jeg heller ikke ville ha et på 250 sånn at jeg slapp og vente

men det ville jeg ikke jeg sa at de ikke trengte og sende meg et på 250 for jeg ikke ville ha det

Jeg har hørt at de skal vist få inn radeon 8500 som skal være klokket til 300/300

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-15 09:48, ThaJaCkal skrev:

Jeg vil ikke anbefale å flashe biosen på kortet... Jeg har et Club 3D 8500 (250/250) minnet er litt bøgis over 270MHz... men coren går gjerne opp til 300MHz... Det kan Quake3'n min gå god for :smile:



Flashing av bios kan hjelpe, ATI har visst fiklet litt med minneinnstillingene i LE-biosen.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-15 09:48, ThaJaCkal skrev:

Jeg vil ikke anbefale å flashe biosen på kortet... Jeg har et Club 3D 8500 (250/250) minnet er litt bøgis over 270MHz... men coren går gjerne opp til 300MHz... Det kan Quake3'n min gå god for :smile:



Du må vist voltmodde minnet for og få det høyere enn 270 da radeon le går på 3,18v og retailen på 3.65v

Lenke til kommentar

I forbindelse med alle rykter som svirrer angående Club 3D Radeon 8500 kort så føler vi for å komme med et oppklarende innlegg.

 

De kortene vi har på lager nå/har sendt ut er klokket til 250Mhz både på minne og core og har 4ns minne. Dette er ikke det Club 3D lovte oss opprinnelig men det er en helt annen sak.

 

Vi har fått skriftlige garantier fra Club 3D på at hastighetene over stemmer! Vi må ærlig talt innrømme at vi ble litt usikre når vi hørte om ryktene om at noen har fått 230Mhz kort. Men alle de kortene vi har testet har vært klokket til 250Mhz og alle kort vi har fått inn skal være fra samme produksjonslott.

 

Det dere imidlertid bør være klar over er at dersom dere bruker eldre versjoner av for eksempel Powerstrip til å sjekke klokkehastighet på dette kortet vil dere få rapportert feil hastighet. Bruk av enkelte eldre versjoner av Powerstrip rapporterer hastigheten på dette kortet til nettopp 230Mhz som er feil. Benytt Powerstrip versjon 3.12 sammen med dette kortet!

 

Skulle det likevel mot formodning være noen som har fått kort som er klokket til 230Mhz så ta kontakt med oss så skal vi selvsagt rette opp på dette.

 

For øvrige spesifikasjoner se vår web, http://www.amraam.no

 

Vennlig hilsen

Salgsavdelingen

 

Amraam PC

Badebakken 12

0467 Oslo

 

http://www.amraam.no/

 

Foretaksnr: 981 996 518 MVA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...