Duqe Skrevet 13. juni 2008 Skrevet 13. juni 2008 Hvordan i huleste får jeg skrudd opp bassen i vista, husker i xp da jeg kan justere treble og bass, men i vista er det kun mastervolumet som kan justeres.
flyndrefjes Skrevet 13. juni 2008 Skrevet 13. juni 2008 Har aldri sett noe bass/diskant-justering i XP heller jeg da? Men en del lydkort-produsenter legger ved egen software og mixere som KAN ha denne funksjonen. Antar det er dette du tenker på.
Andrull Skrevet 13. juni 2008 Skrevet 13. juni 2008 Hvordan i huleste får jeg skrudd opp bassen i vista, husker i xp da jeg kan justere treble og bass, men i vista er det kun mastervolumet som kan justeres. Lukter jeg X-FI lydkort her? I såfall så har du rett i at det finnes ingen støtte for dette i driverene til lydkortet i Vista. :S I såfall så tror jeg denne filen (selvmodda driver) skal fikse biffen: http://file9.mydrivers.com/sound/creative_...youppax2007.zip
Hårek Skrevet 13. juni 2008 Skrevet 13. juni 2008 (endret) Windows i seg selv kan ikke justere bass. Det må i så fall være en egenskap på lydkortet (Soundblaster Live?). Det er driveren til lydkortet som bestemmer hvordan kontrollene for lyden ser ut. Sjekk om du finner andre drivere. Microsoft kan installere standard drivere, men det kan finnes alternativ fra produsenten. Edit: litt sent ute... Endret 13. juni 2008 av hårek
Duqe Skrevet 13. juni 2008 Forfatter Skrevet 13. juni 2008 Det er et gammelt soundblaster live! Brukte xp sine drivere og da var bass og treble tilgjengelig i xp. Men alternativene er visst borte i vista.
flyndrefjes Skrevet 13. juni 2008 Skrevet 13. juni 2008 Det er et gammelt soundblaster live! Brukte xp sine drivere og da var bass og treble tilgjengelig i xp. Men alternativene er visst borte i vista. Har ikke Creative kommet ut med nye drivere/software tilpasset Vista da?
Andrull Skrevet 13. juni 2008 Skrevet 13. juni 2008 Jo, men den har ikke bass-justering. Ivhertfall ikke på X-FI, og er mulig det også gjelder andre Creative lydkort.
flyndrefjes Skrevet 13. juni 2008 Skrevet 13. juni 2008 Jo, men den har ikke bass-justering. Ivhertfall ikke på X-FI, og er mulig det også gjelder andre Creative lydkort. Hmm... har sett rundt omkring på nettet og finner ingen løsning på dette. FLere har samme problem, ser jeg. Anternativet er i såfall å kjøpe en ekstern equalizer, hvis du er NØDT til å ha det. En slik EQ kan komme til nytte i andre/senere situasjoner også.
Ravusy Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 Høhø, jeg har EQ pluss en del andre instillinger på mitt Asus Xonar kort.
Andrull Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 Skal man spille av musikk så har ivhertfall de felste musikkprogrammer EQ. Høhø, jeg har EQ pluss en del andre instillinger på mitt Asus Xonar kort. Nå er dog kortet ditt også ca 10 år nyere.
Sniken_123 Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 Mener jeg lastet ned denne en gang i tiden på min gammle pc, og da kunne jeg justere bass og lignende (EQ) Om det er musikk du trenger det til så er det ikke verre en å laste ned Winamp, der er det innebygd EQ som kan justeres
Duqe Skrevet 14. juni 2008 Forfatter Skrevet 14. juni 2008 (endret) Mener jeg lastet ned denne en gang i tiden på min gammle pc, og da kunne jeg justere bass og lignende (EQ) Om det er musikk du trenger det til så er det ikke verre en å laste ned Winamp, der er det innebygd EQ som kan justeres Takker så meget for svaret, winamp løsningen fungerer utmerket og nå dundrer det løs. Endret 14. juni 2008 av Duqe
Trainman Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 Spørsmål: Hva er galt med EQ`en i Windows Media Player? Eg berre undrast...
Sniken_123 Skrevet 15. juni 2008 Skrevet 15. juni 2008 Du bruker bare ikke Windows Media Player til musikk
Aqualong Skrevet 15. juni 2008 Skrevet 15. juni 2008 Du bruker bare ikke Windows Media Player til musikk Og hvorfor ikke? Jeg bruker den, og kan ikke skjønne hvorfor man absolutt må ha noe annet.
Trainman Skrevet 15. juni 2008 Skrevet 15. juni 2008 Du bruker bare ikke Windows Media Player til musikk Ja hvorfor ikke bruke WMP? Hører du forskjell på musikk fra den og alle de andre mediaspillerne?
Andrull Skrevet 15. juni 2008 Skrevet 15. juni 2008 Lite funksjonabel/dårlig design kanskje? Bruker selv aldri WMP fordi den enten mangler en del funksjoner, eller har for mye krøll.
Sniken_123 Skrevet 15. juni 2008 Skrevet 15. juni 2008 Bare de som ikke vet bedre som bruker WMP . Spør du folk som hører mye på musikk så bruker de noe annet en WMP. De fleste jeg kjenner bruker winamp (bortsett fra noobsa da ). En av mange grunner er at det er ganske tregt. Skal du åpne en mp3 så tar det minst 5sek før du hører musikken spille, om du ikke har programmet oppe fra før da.. Med winamp er hører du musikken nesten med en gang du trykker på filen. WMP er rett og slett laget for film og scorer derfor dørligere på mp3. Spør du meg så er det alltid noe tull med WMP også...
Andrull Skrevet 15. juni 2008 Skrevet 15. juni 2008 Tja, nå ville jeg vel sagt at WMP er ENDA dårligere til film. Kan kanskje åpne opp maks 5% av filmene mine... Til film så er det nok VLC som gjelder. Ivhertfall når det gjelder kjenne på dette punktet.
Aqualong Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Bare de som ikke vet bedre som bruker WMP . Spør du folk som hører mye på musikk så bruker de noe annet en WMP. Hør her: Jeg vet nok ganske mye mer om musikk enn deg, og skal jeg høre musikk på en ordentlig måte, bruker jeg ikke PC-en i det hele tatt. Så kom ikke med sånt tull at "de som ikke vet bedre". De som ikke vet bedre, sånne som deg, tror at jo flere funksjoner et program har, dess bedre er det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå