Gå til innhold

Geforce GTX 280/260 Ytelse og OC egenskaper


Anbefalte innlegg

Nice. Vurderer å kjøpe i september, men jeg bør muligens vente på g200b.

 

Jaja, hvis det koster 3000 så er det jo ikke på langt nær så mye som jeg betalte for min 8800 gtx.

 

hehe betalte 5 store for mitt OCZ 8800GTX og jeg, og gangen før det var det rett under 5 lapper for ATI x800XT PE kort.

 

Så det har gått noen kroner i skjermkort oppover tiden siden 386 tiden :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Hey, har fått mitt XFX GTX 280 hvordan klokker jeg det? xP

Klokk med siste rivatuner, og der setter du kun 3D performance. Husk at shader klokken må minst være x2 GPU klokken, dvs. at 700mhz Core blir 1400mhz shader eller høyere. Test klokks med shader på 2x core til du når max på core og minne, så kan du eventuellt prøve deg på høyere shader etterhvert. Husk å klokke unlinked...

Lenke til kommentar

670 er vel bare et tall tatt ut av løse luften... De fleste produsenter idag leverer med sine egne klokke tools, og har ingen garantibegrensninger dersom du klokker kortet uten voltmodifisering, kun en liten advarsel om at overklokking kan skade kortet og sånt tullball...

Klokker man uten volt mods o.l. så er det brikkas klokke egenskaper som stanser deg lenge før du kan gjøre noe galt, men er du allikevel usikker så send en e-mail til produsenten å spør dem selv...

Lenke til kommentar

Heisann :) Har såvidt startet å overklokke mitt GTX280 kort. Kjører nå på disse hastighetene:

 

Core: 731 MHz

Shader: 1403 MHz

Memory: 1261

 

Har hørt at det er folk som har fått til langt bedre enn dette her, men spørsmålet mitt er: Burde jeg klokke i "linked mode". Slik at jeg klokker både core og shader og ikke bare øker en av de? Har opplevd problemer når jeg kun stiller core opp, men hvis jeg stiller opp shaderen et hakk til så fungerer det!

 

anders! :)

Endret av anders!
Lenke til kommentar
Heisann :) Har såvidt startet å overklokke mitt GTX280 kort. Kjører nå på disse hastighetene:

 

Core: 731 MHz

Shader: 1403 MHz

Memory: 1261

 

Har hørt at det er folk som har fått til langt bedre enn dette her, men spørsmålet mitt er: Burde jeg klokke i "linked mode". Slik at jeg klokker både core og shader og ikke bare øker en av de? Har opplevd problemer når jeg kun stiller core opp, men hvis jeg stiller opp shaderen et hakk til så fungerer det!

 

anders! :)

 

Shaderen din vil alltid være minst 2x core, dvs. siden du kjører 731mhz på core så vil shader automatisk kjøre på 1462mhz.

Kjører du linked, risikerer du å stanse veldig tidlig, siden shaderoverklokk på GTX280 er nokså sårt...

Lenke til kommentar

Tror dette er den riktige tråden for meg! For drøyt 1 uke siden fikk jeg mitt MSI GTX280 grafikkort. Kortet har fungert kjempebra, både til å spille av HD materiale og spill. Det eneste jeg har opplevd som negativt er det at så å si alle spill har en tendens til å stoppe opp i ny og ne. Spillet stopper kun opp i et lite sekund før det fortsetter igjen, noen ganger snakk om millisekunder. Er blitt et lite irritasjonsmoment, hvertfall når jeg ikke vet hva som forårsaker dette. Kan det være at jeg har overklokket skjermkortet og prossessoren, eller er det normalt?

 

anders! :)

Lenke til kommentar
Tror dette er den riktige tråden for meg! For drøyt 1 uke siden fikk jeg mitt MSI GTX280 grafikkort. Kortet har fungert kjempebra, både til å spille av HD materiale og spill. Det eneste jeg har opplevd som negativt er det at så å si alle spill har en tendens til å stoppe opp i ny og ne. Spillet stopper kun opp i et lite sekund før det fortsetter igjen, noen ganger snakk om millisekunder. Er blitt et lite irritasjonsmoment, hvertfall når jeg ikke vet hva som forårsaker dette. Kan det være at jeg har overklokket skjermkortet og prossessoren, eller er det normalt?

 

anders! :)

 

Jeg har ikke det problemet...

Lenke til kommentar
Det eneste jeg har opplevd som negativt er det at så å si alle spill har en tendens til å stoppe opp i ny og ne. Spillet stopper kun opp i et lite sekund før det fortsetter igjen, noen ganger snakk om millisekunder.

Hvis du har installert system tools, prøv å fjern det fra PC'en. Se om det hjelper

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...