Gå til innhold

Vi følger Apple


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt usikker på dette med abn. fra USA. Om jeg kjøper telefonen USA så må jeg binde meg i X antall måneder...altså det er umulig å kjøpe uten abn? Og om jeg tar den med til Norge så kan jeg låse den opp og bruke norsk SIM og norsk abn? Men hva skjer så med abn. i USA? Må jeg betale noe per måned for AT&T abn. også`?

Lenke til kommentar

Binding?

ITavisen tok kontakt med Netcoms pressetalsmann Øyvind Vederhus, men han hadde lite nytt å komme med.

 

Det viser seg imidlertid at Apples påstand i nettbutikken om at telefonen kommer med 2 års bindingstid er feil.

 

- I Norge er reglene slik at det kun er lov med tolv måneders binding i privatmarkedet, og det må vi forholde oss til, sier Vederhus til ITavisen.

 

Prisen Steve Jobs ga under presentasjonen må dermed tas med en klype salt: Det er svært sannsynlig at Netcom vil selge telefonen med et ganske stivt abonnement, og dette kommer i tillegg til skatt

 

Har munnkurv

Vil dere distribuere telefonen på samme måte som AT&T, ved at man aktiverer abonnementet etter at selve telefonen er kjøpt?

 

- Vi kommer med mer informasjon i forhold til hvordan Netcom vil distribuere telefonen når det nærmer seg lansering, sier Vederhus.

 

Har dere tatt noen forhåndsregler for at folk ikke skal kunne «låse opp» telefonen?

 

- Det er ikke vi som har utviklet telefonen. Når det gjelder funksjonalitet må du nesten høre med Apple, sier Vederhus til ITavisen.

Endret av adi_82
Lenke til kommentar

Syns det er dumt at det er ingen MMS-støtte. Men dette kan vel legges til ved en programvareoppdatering. En av grunnene til at jeg er litt skeptisk til iPhone akkurat nå.

 

Men den frister veldig da. Trodde ikke jeg skulle bli interessert i iPhone, men slik den står nå er den en kandidat. Må se det litt an.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Den blir tilgjengelig uten abonnement også vel?

Slik Netcom har hatt det tidligere kan man kjøpe seg ut av bindingstiden, men si at hvis de f.eks. lager et nytt abo. for at den skal koste rundt 1.000 kr. vil nok bruddgebyret stige endel. Det er vel heller ikke noe krav at de skal tilby den uten abo. eller mulighet for å bryte bindingstiden.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...