Gå til innhold

Vi følger Apple


Anbefalte innlegg

Ehhh...?? Om Jobs skal sammenligne 3G i iPhone mot N95 vil han SELVFØLGELIG sammenligne den med samme teknologi, altså 3G på begge telefonene. Noe annet ville vært idioti.

 

Ville han ikke da bare gjort det utrolig mye lettere for seg selv å sammenligne med en modell som kun har vanlig 3g?

Han sa noe om sammenlignet med andre telefoner som bruker samme chip, også ble f.eks n95 nevnt.

Jeg tror det er sånn at umts og hsdpa ligger på den samme chipen, det er nok både plass- og prissparende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ett av ankepunktene mot Iphone som smarttelefon er at det ikke er mulig å kjøre programmer i bakgrunnen. Dette gjør for eksempel at du ikke kan ha en MSN-klient kjørende i bakgrunnen mens du gjør andre ting på telefonen. Jobs forteller at dette er et problem de ønsker å løse.

 

+ Jack på siden. (Lommevennlig gitt)

+ Mangel på minneslot

 

= "Javel".

Lenke til kommentar
Ett av ankepunktene mot Iphone som smarttelefon er at det ikke er mulig å kjøre programmer i bakgrunnen. Dette gjør for eksempel at du ikke kan ha en MSN-klient kjørende i bakgrunnen mens du gjør andre ting på telefonen. Jobs forteller at dette er et problem de ønsker å løse.

 

+ Jack på siden. (Lommevennlig gitt)

+ Mangel på minneslot

 

= "Javel".

 

den har jack på toppen..

hvorfor skal du ha minneslot når iphone har en kapasitet på 16gig?

 

uansett, blir spennende å se hva som skjer når den kommer til norge

pris, utsalgssted osv...

Endret av Yahoo
Lenke til kommentar
På den norske Apple siden står det at den støtter HSDPA, merkelig dersom det viser seg at den kun støtter UMTS.

 

Samtidig står det her http://www.apple.com/no/iphone/features/wireless.html at den er 2,4x raskere en edge, og det er vel UMTS

 

vil bare vise til det som står på Apple sine sider også:

 

iPhone 3G bruker protokollen HSDPA (High-Speed Downlink Packet Access) for rask nedlasting av data via UMTS-nettverk (UTMS = Universal Mobile Telecommunications System). E-postvedlegg og websider lastes inn opptil dobbelt så raskt på 3G-nettverk som på 2G EDGE-nettverk.
Lenke til kommentar

Det blir veldig spennende å se hva prisen ender opp på her i Norge. Kommer ganske/helt sikkert til å bli toneangivende for hvordan konkurrentene responderer og priser sine produkter. Ser for meg at prisene må ned, ned, ned for at ikke Apple skal kunne kare til seg et altfor stort kakestykke. :)

Lenke til kommentar

iPhone 3G bruker protokollen HSDPA (High-Speed Downlink Packet Access) for rask nedlasting av data via UMTS-nettverk (UTMS = Universal Mobile Telecommunications System).

 

Nå er jeg ingen ekspert, kanskje noen av dere er. Er dette bare en sleip måte å villede slik at man tror den støtter turbo 3G. Bir litt forvirrende når de blander inn UMTS nettet med HSDPA, og er dette de sier teknisk korrrekt?

Lenke til kommentar
Ett av ankepunktene mot Iphone som smarttelefon er at det ikke er mulig å kjøre programmer i bakgrunnen. Dette gjør for eksempel at du ikke kan ha en MSN-klient kjørende i bakgrunnen mens du gjør andre ting på telefonen. Jobs forteller at dette er et problem de ønsker å løse.

 

+ Jack på siden. (Lommevennlig gitt)

+ Mangel på minneslot

 

= "Javel".

 

den har jack på toppen..

hvorfor skal du ha minneslot når iphone har en kapasitet på 16gig?

 

uansett, blir spennende å se hva som skjer når den kommer til norge

pris, utsalgssted osv...

Leste at den ble flyttet til venstre side? De tenkte på venstresiden i toppen?

 

Minneslot er et must synes jeg. En slik mobil skal kunne erstatte en mp3-spiller og vise film-on-the-go. 16 gb er ikke allverdens da, når minnekortene nærmer seg 32 gb.

Lenke til kommentar
Skuffende at det ikke kommer ordntlig støtte for multitasking.

Jeg syns at det virka som en bra løsning. :) Vi får se hvordan det blir praktisk.

Er forsåvidt enig i at det er en fin løsning hvis det fungerer i praksis når det gjelder programvare som kommuniserer med servere. På den andre siden er det en del program som burde kunne kjøres i bakgrunnen. Kunne f.eks tenkt meg et program som logget gps koordinater og telte skritt (med hjelp av akselerometer) når jeg er ute å jogger. Dette er nødt å kjøre i bakgrunnen hele tiden.

Lenke til kommentar

Nope, ser ikke ut til at den kommer til å støtte videotelefoni.

 

Sikkert av samme grunn som om at de ikke støtter MMS, det er lite brukt, og kvaliteten er heller ikke særlig imponerende. De mister nok noen kunder på dette, men de tar det nok ikke så tungt.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...