Gå til innhold

All programvare på ett sted


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du har kjøpt en ny datamaskin eller formatert din nåværende. Hva gjør du nå?

Klikker meg inn på harddisk partisjon F og går i program-mappa mi og installerer alt jeg trenger :thumbup:

Og da får du de nyeste programmene? Eller de du tok backup av for ett år siden? ;) Og det holder ikke programmene dine oppdatert heller ...

Lenke til kommentar
Du har kjøpt en ny datamaskin eller formatert din nåværende. Hva gjør du nå?

Klikker meg inn på harddisk partisjon F og går i program-mappa mi og installerer alt jeg trenger :thumbup:

Og da får du de nyeste programmene? Eller de du tok backup av for ett år siden? ;) Og det holder ikke programmene dine oppdatert heller ...

Du holder da programmene oppdaterte når du bruker de. Installasjonsfilene for disse legger du på partisonen du bruker til backup.

Lenke til kommentar

Og da får du de nyeste programmene? Eller de du tok backup av for ett år siden? ;) Og det holder ikke programmene dine oppdatert heller ...

Du holder da programmene oppdaterte når du bruker de. Installasjonsfilene for disse legger du på partisonen du bruker til backup.

 

Riktig.

I tilleg bruker jeg masse cracka ting. Tviler på at Impulse tillater det

Lenke til kommentar

Image av partisjon med OS og programmer en er løsning som jeg bruker i dag. Jeg har totalt to imagefiler på 3,5GB hver. Den ene inneholder Windows med drivere og programmvare og alt installert og konfigurert slik jeg vil ha det, den andre inneholder bare en helt fresh installasjon av Windows uten noen form for drivere eller programvare.

 

Den eneste ulempen er at programvare og drivere blir utdatert over tid, men det tar bare 12 minutter og tre museklikk å gjenopprette den lette versjonen (tilsvarer bare en enkelt formatering uten påfølgende driver og programvareinstallasjon) og er dermed langt lettere enn å formatere i praksis. Jeg sitter med gamle drivere og noe utdatert programvare nå fordi imaget er over ett år gammelt, men tiden det tar å gjenopprette det fulle imaget og installere de to-tre programmene som må være oppdaterte er så mye lavere enn en tradisjonell formatering og installasjon av dill etterpå at det er helt verdt det. I utgangspunktet ser jeg liten vits i å holde all programvare oppdatert i utgangspunktet hvis det funker og har funket stabilt og greit tidligere. "If it aint broke..".

 

Det jeg kunne tenke meg er et program som automatisk tar seg av installasjon av programvare fra eksisterende installasjonsfiler lagret lokalt. Slik at man bare kunne matet det med installasjonsfiler, så tok det seg av resten av prosessen. Men med dagens variasjoner i standarder og utforminger av installasjon under Windows forstår jeg at noe slikt vil være vanskelig å realisere..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Hvorfor ikke Acronis True Image? Restaureringsprosessen tar jo bare rundt 5-10 minutter.

 

Litt for sent ute med den, ja!

:p Leste den på ITavisen for 2 minutter siden XD

 

 

De måtte jo få nyheten fra noen :!:

Lenke til kommentar

Til dere som nevner Ghost etc.

 

En ting jeg som kan få meg til å bruke dette, er hvis programmet skjønner at jeg har intel chipsett, og dermed laster ned siste drivere til den neste gang jeg formatterer, og gir beskjed nå nye drivere er kommet ut. samme med f.eks. firefox, så sier den ifra at nå er firefox 3 kommet ut, så det ikke laster ned ff 2.0.0.14 (er det vel?) om jeg formatterer dagen etter ff3 kommer ut...

 

hvis den kan holde oss oppdaterte, genialt! men hvis ikke, er det ikke mye å skryte av. Og håper den er bedre en driver detective og lignende som skal laste ned nye drivere, og ikke skjønner forskjell på realtek og c-media, og pluteselig mister du lyden isteden for å få bedre og mere stabile drivere...

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke lage en slik plattform basert på NT-kjernen og la den fungerer som rent spill-OS? Ingen nettlesere, ingen mail eller andre programmer, bare noe Steam-lignende som kan installere spill rett fra CD eller image-filer etter at man har valgt dette OSet under oppstart.

 

Tviler vel egentlig på at Microsoft overlater noe som helst av kildekode til en 3.part, men interesant hadde det hvertfall hvert. Med en massiv satsning på Linux-spill ville det vel heller ikke vært umulig å lage noe slikt basert på linux-kjernen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...