Gå til innhold

Call of duty 5 : World at War (WW2) - Diskutér!


Gjest Slettet-uVTr2vDm

Anbefalte innlegg

Oh, snart jul nå og som jeg gleder meg til å se spillet liggende under treet!

 

Jippi for play.com og at COD er 15+!.

 

Hvordan fungerer riflene som f.eks M1 Garand? Er det god presisjon og med høy skadestyrke? :)

 

Våpenbalansen i COD5 er av det slaget at du må kaste alt du vet om våpen fra 2. verdenskrig og heller sette deg inn i hva utviklerne visste om våpen fra 2. verdenskrig. :)

 

Det er mye rart ute og går. Garand som de fleste her har sagt er rimelig ubrukelig, bolt action riflene er litt bedre, men oftere enn ikke føler jeg at man må bruke mer enn 1 skudd med de og dermed blir de også litt i svakeste laget. MG 42 og Browningen er også rimelig butchered av Treyarch, og av en eller annen grunn har de fått for seg at M1 Carbine er en råtass av et våpen.

 

Så du må heller bare prøve forskjellige våpen og se hva som fungerer.

 

Til de som har spillet: Er det andre her enn jeg som synes det at tankser tåler 5-6 bazookaskudd er helt bak mål? Jeg synes tankser hadde vært perfekt balansert og artig dersom de tålte 2 bazookaskudd, men isteden blir det slik at man må ta tanks for å vinne fordi de er så ubalansert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Oh, snart jul nå og som jeg gleder meg til å se spillet liggende under treet!

 

Jippi for play.com og at COD er 15+!.

 

Hvordan fungerer riflene som f.eks M1 Garand? Er det god presisjon og med høy skadestyrke? :)

 

God nok presisjon men synes jeg må skyte mange skudd med den for å drepe. Til og med på hardcore og med stopping power.

 

Nei. M1 Garand eier om man kan å bruke den. At folk tåler et skudd av den med stopping power i Hardcore er bare bullshit. Test det ut selv.

Lenke til kommentar
Våpenbalansen i COD5 er av det slaget at du må kaste alt du vet om våpen fra 2. verdenskrig og heller sette deg inn i hva utviklerne visste om våpen fra 2. verdenskrig. :) ...

og av en eller annen grunn har de fått for seg at M1 Carbine er en råtass av et våpen.

 

Vel, hvis din våpenkunnskap utelukkende baserer seg på filmer og andre spill om andre verdenskrig er det kanskje like greit. M1 Carbine er kanskje andre verdenskrigs mest undervurderte våpen. Mot slutten av krigen kom en versjon med selektiv skuddløsning som kunne vært amerikas svar på STG44 hadde de forstått potensialet riktig.

 

Nå må det jo sies at våpenbalanse må være den avgjørende faktoren til syvende og siste. Det er jo ingen vits å ha med masser av våpen hvis det bare er noen få som blir brukt.

Endret av Xbox-PS2
Lenke til kommentar

Mest undervurderte våpen? Tuller du nå?

 

Hva har selektiv skuddløsning med saken å gjøre? Poenget er jo at kula er liten, svak og faller som en stein.

 

Jeg synes det burde være rimelig trivielt å få til bra og realtisk våpenbalanse i et skytespill som prøver å være ganske realistisk. Og hvorfor skulle ikke alle våpen bli brukt? De ble jo brukt i 2. verdenskrig pga akkurat de samme egenskapene.

 

Men er som sagt bare å tilpasse seg slik det er i spillet og velge våpen tilsvarende.

 

En annen ting jeg mistenker ang. våpenbalanse er at våpen blir mye kraftigere med scope. Jeg har prøvd mange bolt action rifler i cod5 uten scope og da dreper de nesten aldri på 1 skudd. Med scope skjer det oftere enn ikke. Dette synes jeg er latterlig og gjør bolt action riflene nesten ubrukelige uten scope.

Lenke til kommentar
syns det er litt snipinga er ikke like bra som på 4, for tar meg ikke ork til å drepe til jeg får scope!

 

Men zombie mode var overraskende kult, men tror man går ganske fort lei av det

Tror nok det er fordi du skal bevise at du kan snipe uten scope og gjøre deg fortjent til scopet ;)

 

I tilfelle så må det vere tidenes dårligste argument. Ingen logikk i at et våpen med scope skal vere kraftigere enn akkurat samme våpen uten en kikkert festet på toppen.

Lenke til kommentar

Jeg har nå kjøpt CoD:Waw til PS3, og jeg må si at det er faktisk utrolig bra, spesielt online. Blir bare kulere og kulere jo mer jeg spiller, har i tillegg rukket å runde single-playeren.

 

Men tror jeg dropper å gå i prestige denne gangen, for mye stress. Har også klart å jobbe meg opp til 2.11 i K/D ratio ;) Av gunnere vil jeg si at Type 100, STG44, DP28, Nosin-Magant + mange flere er utrolig bra våpen, synes egentlig balanseringen er ganske bra.

Lenke til kommentar
Jeg har nå kjøpt CoD:Waw til PS3, og jeg må si at det er faktisk utrolig bra, spesielt online. Blir bare kulere og kulere jo mer jeg spiller, har i tillegg rukket å runde single-playeren.

 

Men tror jeg dropper å gå i prestige denne gangen, for mye stress. Har også klart å jobbe meg opp til 2.11 i K/D ratio ;) Av gunnere vil jeg si at Type 100, STG44, DP28, Nosin-Magant + mange flere er utrolig bra våpen, synes egentlig balanseringen er ganske bra.

 

Jeg vil si at type 100 er et av de dårligste våpenene på spillet. Vil heller si at Mp40 er sub-machine number 1:P!

Lenke til kommentar
Jeg har nå kjøpt CoD:Waw til PS3, og jeg må si at det er faktisk utrolig bra, spesielt online. Blir bare kulere og kulere jo mer jeg spiller, har i tillegg rukket å runde single-playeren.

 

Men tror jeg dropper å gå i prestige denne gangen, for mye stress. Har også klart å jobbe meg opp til 2.11 i K/D ratio ;) Av gunnere vil jeg si at Type 100, STG44, DP28, Nosin-Magant + mange flere er utrolig bra våpen, synes egentlig balanseringen er ganske bra.

 

Jeg vil si at type 100 er et av de dårligste våpenene på spillet. Vil heller si at Mp40 er sub-machine number 1:P!

 

Synes Type 100 er den beste sub-machine gunen og Mp40 den verste. Type 100 har veldig bra treffsikkerher og lite recoil. Dreper gjør den da også :)

Mp40 har for mye recoil og er for svak i mine øyne.

Lenke til kommentar

Det eneste MP-40 mangler for å ny opp til type100 er egentlig kun fire-raten synes jeg. Og Thompson liker jeg ikke, vet ikke hvorfor-_-

 

Men hvor høy K/D ratio har dere? Elr er det noe dere ikke bryr dere om?:p For meg er det kanskje noe av det artigste med Cod-online, og jeg er ikke den typen som camper, med mindre jeg bruker sniper.

Lenke til kommentar

Har vel 2.15 i k/d nå, men lå på over 3 da jeg brukte SMG oftere. Ingen vits å bruke noe annet, fucka våpenbalanse.

 

SMG dreper på to skudd, Bolt-Action dreper ofte på to skudd. LITT forskjell i fire-rate. Forstår ikke hva de tenkte på akkurat der :p Steady Aim er overpowered også, som mange har oppdaget.

 

Ganske bra spill alt i alt, men ikke på CoD4-nivå.

Lenke til kommentar
idiotisk.. tanks er for overpowered

 

 

Det er jo alltid et likt antall med tanks på hver side når kampene starter, så om noen er såpass dumme at de ignorerer de, eller mister 2 uten å ta iallefall en av de andres tanks får de skylde seg selv.

 

Selv har jeg en custom-class som er spesialisert på tank-ødelegging, funker fett som fy.

et godt tips er forresten å sikte på hjul-opphengene og ødelegge de, i stedet for å skyte midt på selve tanksen.

Lenke til kommentar

Hva har du av perks og våpen på den anti-tank klassen? Lurer på om det er mulig å ta ut en tank alene.

 

Vi spilte gjennom coop campaign i går i håp om å få zombie mode så ble den ikke unlocket. :p Megabummer. Men vi lurer på om dersom 1 av oss spiller gjennom solo campaign og unlocker den kan han da hoste slik at alle kan joine? Altså, at bare 1 av oss må ofre seg. :)

Lenke til kommentar

Sticky-Grenade og Bazooka/satchel-charge.

Så har jeg en med Juggernaut for de som enten virkelig irriterer meg/ikke blir drept av team-mates, eller når jeg synes spillet er for ubalansert (450 - 100), og den siste perken er for min del irrelevant.

 

Om du får sprengt en Tanks helt alene er jeg ikke sikker på, men mener at med 2 Bazooka skudd på hjulopphenget på en side, og sticky-grenade på den andre bidrar sterkt til å ta den ut (da trengs det kun en granat eller lignende på den øvrige siden for å immobilisere tanksen så vidt jeg vet).

 

Jeg har dog aldri erfart å måtte kjempe mot en tank helt alene, så jeg har med hjelp av et ekstra Bazooka skudd eller en sticky-grenade klart å ta ut tankser ganske så fort, jeg tror ærlig og oppriktig at hvis man ikke får tatt ut en tank har man rett og slett ikke giddet å legge en ordentlig innsats i forsøket. (optimalt sett kan man ta ut en tank helt alene etter en respawn).

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...