Gå til innhold

Sol ihvertfall sol


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du får alltid frem noen flotte farger og linjer, også her. Det har vært en stund siden sist jeg så noe fra deg, men kjenner godt igjen stilen din fremdeles. Noen vil sikkert tro at horisonten er skeiv, men det er den sikkert ikke. Horisonten kan ofte lure de som tenker på hav.

 

Kjekt å ha deg tilbake. Jeg pratet med riktig på messanger tidligere i dag, og vi lurte på hvor du var blitt av, og der var du plutselig.

Lenke til kommentar
Tatt håndholdt dette eller?

Ja, det er nok et snapshot av naturen.

Linjene i bildet er vanskelig å bli kloke på, avstanden til fjellet i bakgrunnen er nesten

30 km og går gjennom en zikkzak dal langt mot høyre i bildet. De fallende linjene går dermed nesten feil vei. I forgrunnen skal det være svakt fallende linje mot venstre, men denne er holdt nesten rett. Jeg har et annet bilde med forgrunn som viser det bedre, og

ønsker ikke å rette opp bildet.

Lenke til kommentar
Jeg liker bildet. Jeg lurer litt på himmelen. Den er så blå øverst.. er det brukt noe filter for dette eller er det bare sånn? Også lurer jeg jo på hva de to mastene i bildet er for noe?

Hei pybalto, takk for svar.

Himmelen er slik bildebrikken oppfatter den, har ikke brukt noe filter.

Den er også lysere ned mot horisonten i virkeligheten. Har fotografert i RAW, dradd opp eksponeringskontrollen i Capture NX, da originalen er undereksponert med vilje for å unngå utbrenthet. Curves og Levels er også justert, samt skarphet. Dette kan påvirke

fargene, men har sjekket mot originalen. Capture NX har gode muligheter for å justere

fargene i deler av bildet, men har funnet at bildebrikken oftest har rett.

De to mastene holder en ndb-antenne (non directional beacon) for luftfarten.

Lenke til kommentar
Glimrende landskap, og det har du klart å fange godt. Fin kontrast med den blå himmelen, og velplasserte skydotter.

Hei riktig, hyggelig, takk for sist.

Takk for kritikk og som du sikkert husker er jeg ikke eksponenten for de store manipuleringer eller paintshop av bildene, wysiwyg, what you see is what you get,

passer best for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...