Gå til innhold

Hva er linux sin uTorrent?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Min tenar som køyrer rtorrent i screen, folding at home, samba og ssh nyttar 56 MB RAM. Er veldig nøgd med det :) (Ubuntu Server Edition 32 bit).

 

Eg likte Ktorrent til eg gjekk heilt over til rtorrent. No er eg rtorrent-fan :D

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

KTorrent er genial om du kjører KDE men hater å kjøre KDE programmer pga at man må loade masse greier fra KDE som kan gjøre maskinen treg. Har testet de fleste og endte opp med Deluge. Den har flust med plugins så du kan få stort sett alt av funksjoner og er i tilleg ganske lettvekt.

Lenke til kommentar

Vil ikke bruke Ktorrent for jeg hater å måtte loade KDE ting for å kjøre et program. Har jeg nokk KDE programmer i gnome kjørende samtidig vil alt gå i suppe hos meg. Deluge funker fett for meg siden den har flust med funksjoner og samtidig mer lightweight enn Ktorrent. Men når jeg er inne på Mandriva partisjonen min bruker jeg KTorrent.

Lenke til kommentar

Angående KDE/Gnome-miljøet:

 

Jeg har en temmelig gammel pc-park (!) her i huset og kjører både Gnome og KDE på diverse pc-er her. Min erfaring er at en ikke skal være panisk redd for å laste ned og bruke KDE-programmer i Gnome og visa versa. Alt fungerer som regel greit her, spesielt etter de 2-3 siste versjoner innen Ubuntu-familien.

 

Holder på for det meste i KDE-miljøet nå, men har ingen problemer med å kjøre og bruke GTK-systemer på en eldgammel Celeron-laptop. Så jeg kan ike skjønne hva som skulle være problemer hverken med diskplass eller ytelse av å bruke de to «familiene» sammen? Det spørs om noe annet er feil i såfall?

 

Jeg syns det er utviklet mange gode programmer i KDE som jeg uansett ikke kan holde meg foruten selv i Gnome. Men så er det da heller ingen problemer... for meg. Den 20 GB «store» harddisken inneholder både Windows XP, KDE og Gnome-programmer. Og jeg har attpåtil en liten dæsj for å lagre på!

:thumbup:

 

Spørsmålet for meg blir om jeg skal slakte hele XP-partisjonen til fordel for Wine snart. Jeg bruker XP til å spille ETT spill, så det er kanskje på tide?

Lenke til kommentar
Jeg syns det er utviklet mange gode programmer i KDE som jeg uansett ikke kan holde meg foruten selv i Gnome. Men så er det da heller ingen problemer... for meg. Den 20 GB «store» harddisken inneholder både Windows XP, KDE og Gnome-programmer. Og jeg har attpåtil en liten dæsj for å lagre på!
20 GB holder til Arch Linux, Slackware 12, Zenwalk og Fedora 9 (KDE4). :)
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
Er vell qweac som kommer med de beste man kan sammenligne uTorrent med. Men hvis du virkelig vil ha noe som er lite, kjapt og responsivt, så kan du jo se på rTorrent (jada veit, var en spøk :tease: )

 

Nei, hvorfor spøk? Bruker rTorrent selv og er storfornøyd. Å kontrollere torrentnedlasting via simpel SSH + screen er rett og slett dritdeilig og praktisk.

 

EDIT: Lol? Snart en ett år gammel tråd?

Endret av TheMaister
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...