Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

3FY muntlig eksamen


Anbefalte innlegg

Hei, kom opp i fysikk muntlig.. er det noen andre her på forumet som har kommet opp?

 

Hvordan forbereder dere? Finnes det evt. noen gode linker elr ressurser son kan brukes?

 

Er det andre som har vært oppe før som kan gi litt info eller tips?

 

mvh. smoothie

Endret av smoothie46
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har kommet opp i fysikk og fikk temaet "fysikk i verdensrommet".

Noen som har noen forslag til emner jeg kan snakke om, og evt et eksperiment jeg kan vise frem? Har fått beskjed om at vi må ha 5 min med et forsøk som forklares/vises fram.

 

Tenker litt på emner som inn- og utstrålingstetthet, gravitasjonsfelt.. Har aldri gjennomgått astrofysikkapitlet så temaet var ganske så uheldig. Får sette meg ned og lese.

Lenke til kommentar
Jeg har kommet opp i fysikk og fikk temaet "fysikk i verdensrommet".

Noen som har noen forslag til emner jeg kan snakke om, og evt et eksperiment jeg kan vise frem? Har fått beskjed om at vi må ha 5 min med et forsøk som forklares/vises fram.

 

Tenker litt på emner som inn- og utstrålingstetthet, gravitasjonsfelt.. Har aldri gjennomgått astrofysikkapitlet så temaet var ganske så uheldig. Får sette meg ned og lese.

 

Hei :) det virker som en god idé. Ta også med avstandsmålinger til andre stjerner og galakser, evt. åssen man bruker dopplereffekten i denne sammenhengen.. ;)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Huff, har eksamen i morgen! Begynner å bli ferdig med foredraget nå, handler om Hubble-teleskopet. Skal snakke om satelittbaner, utskytning, gravitasjonsfelt, og det hubble observerer (innstrålingstetthet, dopplereffekt, Hubbles lov).

 

Men læreren sier at de kan trekke inn andre tema enn det jeg snakker om, så føler jeg må ha oversikt over de fleste kapitlene.

 

Lite liv her, men lykke til alle sammen! :)

Lenke til kommentar

Er det noen her som greier å gi meg noen god forklaring til hvorfor jernfilspon legger seg i slike fine flukslinjer i forhold til en magnet. De reglene som står om i min bok påvirker kun ting i bevegelse (og da først og fremst enkeltpartikler). Lurer litt på om at det har med at jernfilsponet legger seg slik det gjør fordi elektronene i det beveger seg og slik vil de vri seg slik at de ligger på linje med flukslinjene. Men det forklarer uansett ikke hvordan en spiker fester seg til en magnet. (i hvert fall forstår ikke jeg hvordan=

Lenke til kommentar

jeg kom opp i 3fy muntlig i dag. har eksamen på fredag. ser at trådstarter kom opp den 6 så du er vel ferdig nå? kan du si hvordan det hele foregikk? vi skal ha en halvtime med forberedelse på eksamensdagen, hvor vi får et tema og skal da gjøre rede for et forsøk. deretter får vi nytt tema som vi skal snakke rundt. men jeg lurer litt på hvordan man kan snakke rundt om for eks fotoelektrisk effekt eller røntgenstråling i ca 15 min? slik jeg har forstått det så er det bare å si hva det går ut på og si hvordan formelen er, og ikke no særlig regning så jeg er litt spent på hvordan eksamen blir, har noen eksempler på muntlige eksamensoppgaver?

Lenke til kommentar

Kom opp i fysikk muntlig jeg òg. Skal opp på fredag. Men høres ut som at flere her har lang forbredelsestid?

Vi får en oppgave 30 min før vi, som vi skal vise frem på 10 min, så 10 min med forklaring av et forsøk, og deretter 10 min med random snakk.. Skulle ønske jeg kunne forbrede et foredrag jeg og :hrm:

Lenke til kommentar

45 min forberedelse i trekt tema på eksamensdagen her. 40 min eksaminasjon i temaet, et eller flere forsøk og et uforberedt tema. Lurer på hvordan det skal gå. Har lest gjennom alle kapitler og hvordan man utleder de forskjellige formlene man er kommet fram til. Skal se over alle rapportene mine i skrivende stund. Har lest så mye i dag at jeg har vondt i hodet, skal ha eksamen i morgen. Blir herlig med ferie..

Lenke til kommentar

tittet på fila før datajepp, men vår eksaminasjon er i grunn ikke slik, da vi ikke har 2døgn forberedelse m foredrag, heller noe ala ludogamer sin... bare at vi skal snakke ca 15 min om et tema vi får greie på en halvtime før, og hovedsakelig blir det et forsøk... og så 15 min med det ludo kalte random snakk :p

Lenke til kommentar

Jeg hadde eksamen i dag og fikk 5! Så utrolig herlig å være ferdig! :D Hadde først et foredrag på ca 15 min, og så et eksperiment på 5 min. Sensor spurte mye om eksperimentet, men holdt seg rundt temaet jeg snakka om og ting jeg hadde nevnt i foredraget. Var inne i 45 min tilsammen!

 

Lykke til alle sammen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...