Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor mange sex-partnere har DU hatt?


Hvor mange sex-partnere har DU hatt?  

568 stemmer

  1. 1. Hva er din alder?

    • Under 15
      24
    • 15-18
      247
    • 19-21
      158
    • 22-30
      107
    • 31-40
      21
    • 41-50
      3
    • 51-100
      0
    • Over 100
      7
  2. 2. Antall partnere så langt?

    • 0
      177
    • 1
      144
    • 2
      74
    • 3-5
      67
    • 6-9
      41
    • 10-14
      16
    • 15-20
      16
    • 21-25
      6
    • 26-30
      1
    • 31-50
      11
    • Usannsynlig mange
      14


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
At en gutt har hatt veldig mange partnere er turn-off synes jeg.. da er han på en måte utbrukt..

Men jeg syns det er mer turn-off at jenter sier det, fordi kuken vår blir ikke slapp eller noe av å ha pult, men det blir jenter.

Hørt om knipeøvelser?

Lenke til kommentar
Hvordan står det til med samvittigheten til folket her?

 

Er dere som har hatt mange stolte av det?

Hva med ONS? Er du stolt av det?

Jeg ser ikke helt at det skal være noen kobling mellom antall og samvittighet. Det sier fint lite om personen.

Å påstå at det ikke er en sammenheng mellom samvittighet og antall blir vel litt i sprøeste laget.

I alle fall hvis vi snakker om samvittighet i generell forstand, altså slik det er for de fleste.

Selvfølgelig er det flere der antall ikke har betydning, men for de fleste henger samvittighet sammen med hvilken oppfatning de har av hva som er riktig og galt, noe de har lært fra miljøet de har vokst opp i og/eller befinner seg i.

 

La meg ta et eksempel fra tråden. Det var vel en jente på 22 som hadde hatt 17 partnere og ikke var helt stolt av det. Men hva er egentlig problemet? De fleste debuterer seksuelt i 16-17 års alderen. La oss for enkelhets skyld si at hun debuterte når hun var 16.

22 - 16 = 6 år som seksuelt aktiv.

17 partnere fordelt på 6 år: 17/6 = 2,83 partnere per år.

Det kan da slettes ikke sies å være promiskuøst eller noe som helst?

Vel, det er ikke nødvendigvis et problem i det hele tatt.

(Hvis vi ser bort i fra sannsynligheten for sykdommer vel og merke.)

 

Det kan være to eventuelle problemer.

Det ene er hvordan andre ser på deg, og det andre er hvordan du har det med deg selv.

 

Antall og «løshetsfaktoren» korrelerer sterkt, dog som du sier går det ikke å regne ut «faktoren» fra en tabell...for å trekke dette ekstra langt.

 

«Løshetsfaktoren» er jo hvordan andre ser på deg selv, og for mange er dette ekstremt viktig.

F.eks. vil kun et ekstremt fåtall ungdomsskoleelever leve fint med å være kjent som felles***** og den slags.

 

Så la meg ta et hypotetisk scenario: "Lise" og "Lene"

Begge er 30. Begge debuterte seksuelt som 15-åring

Lise har hatt 30 partnere. Lene har hatt 25.

Ut i fra disse opplysningen... Hvem er lettest på tråden?

 

Så får du vite at Lise har aldri hatt sex med noen hun ikke var sammen med. Tvert i mot så har hun latt være å ha sex før hun har vært sammen med dem minst en måned. Lene debuterte med barndomskjæresten. De giftet seg når de var 18. Hun hadde bare hatt ham inntil hun fylte 29 og skilte seg. Så i løpet av det neste året hadde hun sex med 24 stykker til.

Hvem er nå lettest på tråden?

Som nevnt tidligere går det jo ikke å regne ut en «løshet» fra en tabell, men jeg vil påstå at historien til Lene, der hun er sammen med 24 stykker på ett år, fort kan være et symptom på at hun har (personlige) problemer.

Det er i alle fall veldig vanlig i slike tilfeller der noen endrer adferd så drastisk.

 

Om Lise kan vi i alle fall si at hun har hatt jævli mange kjærster.

 

Antall sier ingenting uten at vi vet omstendighetene.

Og hva med ONS spør du... Ja HVA med det? Er det virkelig galt om man er fri og frank å gjøre noe man synes er godt? Så lenge det er frivillig fra begge/alle parter så klart. Nei, hevder jeg. La oss nå en gang for alle kvitte oss med den gamle tankegangen om at sex kun er noe for den eneste ene man gifter seg med. Det ER forskjell på sex og kjærlighet. De TRENGER ikke følge hverandre. Så klart gjør de det ofte, men de TRENGER ikke gjøre det.

Jeg har ikke sagt at noe er galt eller riktig. Jeg er hovedsakelig enig .

 

Det er nok en ganske sterk kopling mellom antall og samvittighet. Det er en kamp mellom sexdriften og fornuften, og ikke uvanlig at man i et og annet svakt øyeblikk lar sexdriften vinne, og etterpå ikke er stolt av det.
Hvorfor skal vi få dårlig samvittighet av det? Nei, beklager, her er jeg prinsipielt uenig med deg. Og hva i all verden sier at fornuften og sexdriften er motsetninger. Jeg mener at om noe er godt og ingen tar skade, then why the hell not do it?

Vel, poenget er ikke at man skal få dårlig samvittighet, men at det ikke er helt uvanlig.

 

Jo, det kan det. Det avhenger helt av perspektiv.
Så fortell meg... Hvilket perspektiv er det riktige? Det vi får indoktrinert av religiøse fanatikere som gjør at vi blir skamfulle over kropp og nytelse? En skamfølelse som igjen fører til at vi ikke klarer å nyte ting til det fulle.

På grunn av den såkalte moralen vi har i samfunnet så må faktisk unnskylde det at vi gjør ting som er godt.

Selv om det for mange år siden var kristendommen som bestemte dette er ikke det situasjonen i dag.

I dag har det rett og slett mest med hva folk finner anstendig. Det er også en del som ligger igjen fra tidligere tider, uten tvil.

 

Hvem bryr seg? Det var ikke spørsmålet.
Nei, men det var ment som en tankevekker for alle som med en gang trekker konklusjonen at høyt antall = "billig"

Det finnes aldri et fasitsvar, men hadde du brydd deg om du fant ut at du var nummer 301 for kjærsten din?

Poenget er ikke å stemple folk og sette dem i bås, men vi kan jo ikke legge under kjelen at nettopp antallet tidligere partnere spiller stor rolle for mange.

 

Neida, det er ingenting som er galt med det om man selv synes det er greit. Men så var det vel heller ingen som har påstått noe i den retningen.

 

Slik du forsvarer deg, med nebb og klør, får jeg inntrykk av at du selv sitter med dårlig samvittighet, men nekter å innrømme det. Godt mulig det ikke er slik, men det er den beste forklaringen jeg finner på en så til de grader overreaksjon.

I løpet av mine 10 år som seksuelt aktiv har jeg ligget med 11 jenter om jeg ikke har glemt noen i farta og det ser ikke jeg på som spesielt mye. Så nei, det er ikke det at jeg med nebb og klør forsvarer meg.

Mulig innlegget mitt ble tolket mer agressivt enn det var ment. Jeg er bare så forbanna lei av den guilt-trippingen av seksualitet og glede vi gang på gang ser.

Skal en jente måtte forsvare at hun ligger over gjennomsnittet? Nei, mener jeg. Nå beveger jeg meg tilbake til det med samvittighet, skam og det du tok opp; fornuft. Jeg ser ingen kobling mellom det å gjøre noe som er naturlig og godt og ufornuft.

Klart man skal være forsiktig. I disse tider med økende tilfeller av klamydia og HIV/AIDS så sier det seg selv. Men det betyr ikke at man skal holde knærne sammen for en hver pris.

Det er denne urasjonelle koblingen mellom ufornuft, skam, samvittighet og sex som irriterer meg.

Hvor mange er det f.eks. som har tatt livet av seg fordi de innså at de var seksuelt tiltrukket av en av samme kjønn. Ja, jeg vet dette blir å dra temaet videre, men det bunner i grunn i det samme. SKAM.

Jeg vil denne skammen til livs. Den har ingen funksjon i dagens samfunn. Den hadde det kanskje for et par, tre hundre år siden, for da var den en del av en maktstruktur basert på religiøs overbevisning.

Nå har vi kommet til et sted der vi aksepterer religionsfriheten. (Vel, de fleste av oss hvertfall) La oss endelig bevege oss ut av den seksuelt underkuede middelalderen. La oss begynne å akseptere hverandres seksualitet. Gjenta dette etter meg "WHATEVER FLOATS YOUR BOAT". Så lenge ingen tar skade av det so why the hell not? La oss akseptere de med mange partnere på lik linje med de som kun har hatt samme partner hele livet.

Erfaring er forresten tilogmed en positiv egenskap. Hvordan kan man bli god i noe som helst uten erfaring?

Du tar opp noe veldig viktig, for jeg er helt enig med deg i nettopp dette med skam.

Det er veldig mye skam rundt om kring når det gjelder seksualitet. Mye av dette henger nok igjen fra tidligere, men det er ikke så lett at man bare kan skylde på kristendommen.

 

Tankene om nettopp en «ren jomfru» som er urørt og alt det der kommer ikke fra ingensteds.

Det samme gjelder sjalusi, som er et naturlig instinkt som alltid har vært en del av menneskets overlevelsesmekanisme.

 

Om koblingen mellom (u)fornuft, skam, samvittighet og sex er urasjonell eller irrasjonell kan jo være en interessant diskusjon.

 

Jeg la merke til noen tidligere i tråden ikke virket like fornøyd med det de rapporterte, så jeg var bare interessert i å høre hvordan folk her har det med seg selv når det gjelder dette temaet som for mange er veldig vanskelig.

Lenke til kommentar
Jeg synes du er litt vag. "Skitten" er et ord som brukes i religion som en begrunnelse for noe man ikke kan forklare rasjonellt.

 

 

jeg mener skitten som i "jeg har knulla på mange jenter, som igjen har knulla på andre gutter, som igjen har knulla på andre jenter.. osv" Det er mye kjønnsykdommer og basilusker på gang.. pluss at jeg synes det er ekkelt når man har pult rundt sånn.. og jeg vil ikke omgås seksuelt med en slik gutt.

Lenke til kommentar

det tar vel ikke akkurat et geni for å finne ut av hva som er digg da.. alle kan jo ligge sammen og finne ut av hva som er deilig..

 

at man blir bedre av å hore rundt kan så være, men man kan bli like god av å ha seg med faste partnere over tid.

 

Hadde jeg hatt meg med en ludrete gutt, så hadde jeg liksom følt at jeg hadde hatt meg med alle de forrige han hadde feid over, og at jeg bare var en av de han kunne ha på cv'n...

 

I like him fresh and clean :cool:

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...