Gå til innhold

Den store hat-tråden om iPhone


Anbefalte innlegg

iPhone JE (Jailbreak Edition) er en god telefon med mange muligheter man ikke finner hos andre produsenter.
Litt morsomt at du sier dette når ingen produserer en hacket iPhone.

 

Den har multi-touchskjerm. Hva mer finner man ikke hos andre produsenter?

 

Hva slags tulleargument er det? iPhone produseres som den er, den kan hackes og blir en super telefon etter hackingen. Det finnes også lignende produkter. Ett eksempel er iMod: En fjerdegenerasjons iPod classic hvor forsterkeren i iPod-en er koblet ut, slik at man får en ren "line out" og kan koble den til en ekstern portabel forsterker slik at man får den aller beste lyden som er mulig å få ut av en portabel enhet. Det er forøvrig mer enn en hack, men det vil allikevel være et vektig argument for kjøp av 4G iPhone for de som ønsker en slik løsning. Det samme vil gjelde for iPhone og de som ønsker mulighetene opplåsingen gir dem. Dvs. alle som har kjøpt den i Norge.

 

EDIT: Leif

 

Skal du sammenligne telefoner må du gjøre det slik de er tenkt fra produsent og levers ut av esken. Hva du kan hacke til, mekke til, sveise på iphone eller andre telefoner har ingen betydning. Du kan sikkert greie å makke til super-3g på Iphone dersom du er dyktig nok, men dette er ikke noe betydning for sammenligningen. Har sett folk gjøre mye sykt med forskjellige telefoner på nettet, men dette kan man ikke regne med når du skal sammenligne. Så lenge du gjør noe som bryter garantien og produsent ikke ønsker du skal gjøre, kan det ikke sammenlignes. Altså, alle telefoner kan kraftig forbedres med hjemme mekking.

Endret av EldarH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det jeg hater aller mest er når alle fjortissene kommer bort til en iphone eier og sier " er det iphone?" "ja det er du som har iphone ja" "er du fornøyd med iphonen da" "omg kan jeg ta på den??"

 

og den skal liksom være en ipod en telefon og en internettskommunikasjons ding, den har jo faen altfor dyp jack inngang! da er den like tåpelig mp3 mobil som alle de der walkman telefonene

 

og så er det umulig og skrive melding på den med en hånd siden den er så bred og stor. og mangler fysisk tastatur

Lenke til kommentar
Kan noen her svare hva de prøver å oppnå ved å si at iPhone er teit?

 

Og har dere egentlig prøvd telefonen?

Morsomt at ingen svarer på det her.

 

Å jo, jeg kan diskutere om Iphone er revolusjonerende, for det er Iphone langt ifra. Apple vil ha oss til å tro det, vi skal jo aldri ha sett TS telefoner før og det var jo Apple som oppfant Multi-Touch.. Og Iphone som ikke en gang er en smarttelefon er plutselig en datamaskin. Og hvem har vel noen gang brukt fingeren på en TS skjerm? Ingen før Jobs gjorde det.

 

Iphone er utrolig dårlig mobiltelefon som ser "pen" ut, og har en kul skjerm. Iphone har et OS som vi ikke har i andre telefoner ja, men hvor bra det er, det kan diskuteres det. Personlig syns e det har ingenting og stille opp mot f.eks mulighetene WM gir deg, heller ikke symbian på mange måter.

Greia er at det er multitouch. Og når du nevner TS her så mange ganger (som jeg antar er touch-screen) har ikke det noe med saken å gjøre. Men MT var ikke noe telefonskaperne så noe etter før iPhone gjorde det.

Du nevner at iPhone ikke er noen smart-telefon. Jeg gidder ikke diskutere om det er en fullverdig smart-telefon (og du kan godt ta det som en seier om du har store ønsker om det). Personlig mener jeg at det er en smart-telefon med de mulighetene den har.

Den har mye bra hardware og software i telefonen. Det er bare et fokus på andre ting, noe jeg ser flere her ikke ser at er en positiv ting. Men det er pga. av dette fokuset på andre ting og ikke kun kopiering av det sin har vært tidligere at jeg vil kalle telefonen revolusjonerende (selv om jeg er enig i at ordet kanskje blir noe sterkt).

Lenke til kommentar
Kan noen her svare hva de prøver å oppnå ved å si at iPhone er teit?

 

Og har dere egentlig prøvd telefonen?

Morsomt at ingen svarer på det her.

 

Å jo, jeg kan diskutere om Iphone er revolusjonerende, for det er Iphone langt ifra. Apple vil ha oss til å tro det, vi skal jo aldri ha sett TS telefoner før og det var jo Apple som oppfant Multi-Touch.. Og Iphone som ikke en gang er en smarttelefon er plutselig en datamaskin. Og hvem har vel noen gang brukt fingeren på en TS skjerm? Ingen før Jobs gjorde det.

 

Iphone er utrolig dårlig mobiltelefon som ser "pen" ut, og har en kul skjerm. Iphone har et OS som vi ikke har i andre telefoner ja, men hvor bra det er, det kan diskuteres det. Personlig syns e det har ingenting og stille opp mot f.eks mulighetene WM gir deg, heller ikke symbian på mange måter.

Greia er at det er multitouch. Og når du nevner TS her så mange ganger (som jeg antar er touch-screen) har ikke det noe med saken å gjøre. Men MT var ikke noe telefonskaperne så noe etter før iPhone gjorde det.

Du nevner at iPhone ikke er noen smart-telefon. Jeg gidder ikke diskutere om det er en fullverdig smart-telefon (og du kan godt ta det som en seier om du har store ønsker om det). Personlig mener jeg at det er en smart-telefon med de mulighetene den har.

Den har mye bra hardware og software i telefonen. Det er bare et fokus på andre ting, noe jeg ser flere her ikke ser at er en positiv ting. Men det er pga. av dette fokuset på andre ting og ikke kun kopiering av det sin har vært tidligere at jeg vil kalle telefonen revolusjonerende (selv om jeg er enig i at ordet kanskje blir noe sterkt).

 

Jeg har vel alt skrevet det, men ja jeg har hatt Iphone når den var helt ny.

 

Det med MT er en bra greier, og det sa jeg jo også. Det som er greia er at MT er nytt på TELEFON, men ikke nytt i seg selv, og når vi vet alle de mulighetene man har når man har MT, så er det utrolig skuffende og se hvor dårlig Apple har utnyttet at de nettopp har en MT skjerm og ikke en vanlig TS. Det er omtrent bare fantasien som setter grenser for hvor man må slutte å bruke MT til å styre en telefon, mens Appels fantasi på dette området er utrolig dårlig. MT er utrolig kult, men er sykt dårlig utnytta i Iphone. Poenget mitt var at Apple fant verken opp TS eller MT selv om man kan få inntrykk av at folk nå etter Iphone går rundt å tror det. Den store revolusjonenen...

 

Også er det vel tvilsomt at et selskap som lanserer sin første mobiltelefon, pluttselig har laget verdens beste mobiltelefon.

Endret av EldarH
Lenke til kommentar

Jeg mener ikke at det er verdens beste telefon. Det jeg mener er at det er den beste telefonen på markedet for mine behov.

 

Det er mange der ute som ikke har tenkt på at TS eller MT for den saks skyld kan være veldig pratisk. Det har rett og slett ikke vært allemannseie for å si det sånn. iPhone har klart å vise folk at det er smart.

Og når AppStore kommer snart blir nok MT bedre utnytta.

Lenke til kommentar

Og det var den, forbanna tulletelefonen "alle" har snakket om. Denne gangen heter den "iPhone 3G", og har ikke overraskende 3G. Nokias første 3G-telefon 6650 kom i 2002 mens Apples andre telefon er altså deres første med 3G, og kommer i 2008.

 

"iPhone 3G" har selvfølgelig ikke muligheten til å kjøre programmer i bakgrunnen. I følge Jobs ønsker ikke Apple at programmer skal kjøre i bakgrunnen fordi dette trekker mye strøm og kan gjøre telefonen treg. Isteden skal man ha et kontinuelig nettverkstilkobling til en server som skal kunne "pushe" programmet frem. At noen programmer i bakgrunnen tar mer strøm enn kontinuelig nettverkstilkobling skulle jeg likt å sett tall på. Jeg tror dette er enda en av Jobs "flash er ikke bra nok for iPhone"-unnskyldninger og at de rett og slett fant ut at "oi, iPhone blir jo treg at alle de bugga programmene utviklere skriver".

 

Glad og fornøyd forteller Jobs at "iPhone 3G" skal klare fem timer tale i 3G-nettet, og at dette er markedsledende. Dette er tall fra Apple selv. Amobil taletidtest viser at en gjennomsnittlig 3G-telefon klarer fire timer, og at Nokia 6290, Samsung i780 og i550 klarer henholdsvis seks, seks og åtte timer tale i 3G-nettet. Gleder meg til uavhengige tester viser Jobs tall bare er RDF-fakta.

 

Prisen er som vanlig også fantastisk lav. $199 med 24mnd binding er med dagens kurs gir 998kr pluss usannsynlig mye i månedspris. Og ja, det blir usannsynlig mye. bufodill gjorde meg oppmerksom på at det ikke er lov med mer enn 12mnd binding for privatpersoner. NetCom og Apple har ingen planer om å ikke tjene gode penger på den iPhones medieblest, og kommer ikke til å selge telefonen billigere fordi norsk lovgivning ikke tillater mer enn 12mnds binding. Jeg tipper de derfor bare dobler månedsprisen.

 

For en god slump penger får du altså en iPhone (tidligere omtale i tråden utdyper feil og mangler), men i plast, med 3G og GPS. Woho. :thumbdown:

 

edit: Den har tydeligvis også HSPDA. Det var da enda godt.

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Og det var den, forbanna tulletelefonen "alle" har snakket om. Denne gangen heter den "iPhone 3G", og har ikke overraskende 3G. Nokias første 3G-telefon 6650 kom i 2002 mens Apples andre telefon er altså deres første med 3G, og kommer i 2008.

 

"iPhone 3G" har selvfølgelig ikke muligheten til å kjøre programmer i bakgrunnen. I følge Jobs ønsker ikke Apple at programmer skal kjøre i bakgrunnen fordi dette trekker mye strøm og kan gjøre telefonen treg. Isteden skal man ha et kontinuelig nettverkstilkobling til en server som skal kunne "pushe" programmet frem. At noen programmer i bakgrunnen tar mer strøm enn kontinuelig nettverkstilkobling skulle jeg likt å sett tall på. Jeg tror dette er enda en av Jobs "flash er ikke bra nok for iPhone"-unnskyldninger og at de rett og slett fant ut at "oi, iPhone blir jo treg at alle de bugga programmene utviklere skriver".

 

Glad og fornøyd forteller Jobs at "iPhone 3G" skal klare fem timer tale i 3G-nettet, og at dette er markedsledende. Dette er tall fra Apple selv. Amobil taletidtest viser at en gjennomsnittlig 3G-telefon klarer fire timer, og at Nokia 6290, Samsung i780 og i550 klarer henholdsvis seks, seks og åtte timer tale i 3G-nettet. Gleder meg til uavhengige tester viser Jobs tall bare er RDF-fakta.

 

Prisen er som vanlig også fantastisk lav. $199 med 24mnd binding er med dagens kurs gir 998kr pluss usannsynlig mye i månedspris. Og ja, det blir usannsynlig mye. bufodill gjorde meg oppmerksom på at det ikke er lov med mer enn 12mnd binding for privatpersoner. NetCom og Apple har ingen planer om å ikke tjene gode penger på den iPhones medieblest, og kommer ikke til å selge telefonen billigere fordi norsk lovgivning ikke tillater mer enn 12mnds binding. Jeg tipper de derfor bare dobler månedsprisen.

 

For en god slump penger for du altså en iPhone (tidligere omtale i tråden utdyper feil og mangler), men i plast, med 3G og GPS. Woho. :thumbdown:

 

edit: Den har tydeligvis også HSPDA. Det var da enda godt.

Og kommer sikkert til å selge som varmt hvetebrød :no:

Lenke til kommentar
Kan noen her svare hva de prøver å oppnå ved å si at iPhone er teit?

 

Og har dere egentlig prøvd telefonen?

Morsomt at ingen svarer på det her.

*trekke på skuldrene* Jeg har testet den - fine menyer. Kjappe og jevne. Så prøvde jeg å gjøre noe fornuftig, og plutselig ble jeg veldig fornøyd med UIQ fonen jeg har (selv om den er rimelig begrenset den og). Multitouch for zoom - vel, om det hadde vært brukt mer gjennom menyene, hadde det vært stilig. Når en først bruker en ortografisk view med diverse objekter, er det ikke umulig å få til ganske kjapp skalering, for eksempel. Og hvis det var for eksempel et virtuelt skrivebord av noe slag en kunne flippe rundt i (si, fire desktoper rundt om kring), som en kunne sette diverse programmer til - så hadde det vært veldig bra (android har tydeligvis noe av det samme som dette). Web- komponent integrering er også en god ide - men hvor langt igjen er det egentlig igjen til dette kan brukes effektivt? Og hvor fritt blir det, for eksempel i forhold til Opera widgets (når det omsider kommer). Blir det mulig å bruke en form form IM via web- komponentene, for eksempel, der en kjøper et abonnement med inkludert datatrafikk i prisen? Hvis iPhone presser frem noe slikt, så er jo det fint - selv om iPhone utvilsomt blir danket ut i forhold til web- komponenter som kanskje bør ha lagring på telefonen, og funksjonalitet mens en er offline, osv.

 

Men.. hvis en ikke bryr seg om mms, og fleksible e-post program, multitasking, og så videre (som jo setter telefonen bak flere år gamle SE telfoner <- dette er ikke skryt av SE, bare så det er sagt) - så er utvilsomt iPhone toppen av det en får av mote- dingser. Litt på linje med den første telefonen med mp3- lyder og animerte bakgrunner, kanskje. Og det går jo ikke an å nekte for at det ser veldig bra ut. Men.. jeg lurer jo litt på hvorfor folk er villige til å betale såpass mye for å kunne sveipe opp telefonlåsen med fingeren, for å si det på den måten. Vi vet jo ikke hvordan Eplebutikken vil se ut eller fungere enda, eller om det vil ta relativt lang tid før mobil- operatørene begynner å like "den mobile webben", osv. Så jeg mener - å kjøpe telefonen nå på grunn av at den er grensesprengende, osv, det blir jo litt..

Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg noen fan av noen ting, men skjønner ikke at folk gidder bruke tid og frustrasjon på å snakke dritt om ett produkt pga det er ett apple produkt, hadde det stått Nokia på denne hadde det vært helt ok. Og ikke alle trenger en smartphone som HTC eller Nokia sine smartphones, hvorfor da ikke snakke drit om alle nokia og Sony Ericsson mobiler som hverken er smarthpones eller kan multitaske...

Sier bare litt om folk og evnt kansje alderen at man gidder bruke en hel kveld på å slenge dritt om en ting, om man ikke liker den hvorfor da bry seg om den.

Kanskje lage en "I Hate Nokia" og "I hate SE" tråder også? Jeg selv bruker bare Nokia, men gud så ræva dem er på kvalitet

Lenke til kommentar

Klassisk.

 

Noen av oss skulle ønske oss at teknologi som ble laget ferdig for godt over ti år siden hadde blitt utnyttet littegranne bedre, da vet du. Istedet for at en selger sms etter meterpris, og datatrafikk etter bøttemål.

 

Dessverre er iPhone bare nok et eksempel på hvordan dette systemet ikke blir forandret, og at de få nykomlingene som kommer til mobil- markedet sklir umerkelig på plass blandt de andre - selv om de selvsagt er veldig klar over at å markedsføre seg som om de kommer med noe grensesprengende er gunstig.

 

Så da blir det jo litt mye når folk ikke simpelten kjøper telefonen og er fornøyd, men i tillegg ender opp med å skryte av ting telefonen aldri kan eller vil komme til å gjøre, inkludert å redde verden og fjerne morkne lakrisbiter i butikken, tydeligvis i den tro at folk blir imponert hvis de bare forklarer engasjert nok at de har blitt lurt trill rundt. Er litt som et pyramidespill, egentlig..

 

Eller en merkelig form for religion - som det ble sagt: det er bare en telefon. En fin en, med noen i overkant irriterende mangler for noen, og det viktigste på plass (inkludert god filmavspiller og fin jukebox) for andre - men det er fremdeles en telefon.

Lenke til kommentar
iPhone er best! [...] Dere som syter og klager over hva andre liker på et forum har ALT FOR MYE FRITID!
Du verden. Som forklart i første post er dette tråden hvor man skal kunne klage over iPhones mangler og det naive mediesirkuset. Hold din iPhone-preken et annet sted.

 

iPhone er en møkkatelefon med en nydelig skjerm og et enkelt brukergrensesnitt, glorifisert av massiv RDF-propaganda som media svelger rått og dessverre vier alt for stor oppmerksomhet. Jeg er interessert i nyskapende mobiltelefoner, men isteden får jeg høre om "iPhone-utfordrere" fra Samsung, Nokia, LG, og Sony Ericsson. Nei, ti nå stille med den iPhone-en din!

 

hadde det stått Nokia på [iPhone] hadde det vært helt ok.
Se på Nokias N- og E-serie. Ingen av de telefonen er så halvferdig og begrenset som iPhone.
Lenke til kommentar

iPhone/HTC (dagens mobiler)suger. Samme gjelder resten av de mobilene som produseres idag. Om 5-10 år, da snakker vi ordenlige telefoner.

 

Det vil alltid være folk som vil ha det ene, mens den andre parten vil ha det andre, og resten vil ha ALT. Dessverre så kan man ikke det enda, å derfor vil og uansett hvem som helst mobil suge til den dagen mobiler får plass til alt, eller de tingene som folket bruker mest.

 

Synd at det "vil" alltid være.. f.eks iPhone brukere som ikke liker HTC pga, den har ikke ditt og datt. Mens iPhone har det og det.. (OG OMV)

 

 

Og man har de som ikke har nok penger til den tlf'en, og derfor må kjøpe en billigere tlf og blir da derfor kanskje en "product-defender", eller lettere sagt FANBOY!

 

Akkurat som PS, Xbox, og wii fanboys. "Mitt/det produkt er bedre enn deres, for dere har ikke det og det spillet til deres konsoll. hahah"

 

Edit: Man har jo også de menneskene som ikke HAR behov for alt dilldall. Noen trenger MMS, andre ikke.

Endret av laffe
Lenke til kommentar
Du verden. Som forklart i første post er dette tråden hvor man skal kunne klage over iPhones mangler og det naive mediesirkuset. Hold din iPhone-preken et annet sted.

 

iPhone er en møkkatelefon med en nydelig skjerm og et enkelt brukergrensesnitt, glorifisert av massiv RDF-propaganda som media svelger rått og dessverre vier alt for stor oppmerksomhet. Jeg er interessert i nyskapende mobiltelefoner, men isteden får jeg høre om "iPhone-utfordrere" fra Samsung, Nokia, LG, og Sony Ericsson. Nei, ti nå stille med den iPhone-en din!

 

Blahblahblah... Mr. Serious! Jeg elsker min iPhone, hovedsakelig fordi den kombinerer alt jeg ønsker meg i en liten solid duppedings. Stor skjerm som jeg kan se video på, høre musikk, podcasts, telefoni, kart +++ ... Jeg bryr meg pokker om jeg kan sende kontakter eller filer via bluetooth... hvem gidder vel å gjøre sånt nå? Ja, jeg brydde meg om sånt når jeg kjøpte min Ericsson T68, men ikke nå lenger. Og hvem i alle dager bruker SIM kort til og lagre kontakter? Jeg syncer alt mot Outlook, så jeg bryr meg ikke om sånne fillefunksjoner som kun var nyttig på 90-tallet!

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar

Morsomt å se at Iphone endelig har 3g, HSDPA og GPS. Litt synd at N95 hadde alt det pluss markedets (da) beste kamera og videspiller. Problemet ser ut til å være at den er laget i plast....

 

Apple fanboys er merkelige. De tar en teknisk svak mobil og roser den opp i skyene pga. eplet.

 

Jeg eier faktisk en Ipod Touch og er fornøyd med den. Min neste mobil vil dog ikke bli en Iphone.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...