Gå til innhold

Den store hat-tråden om iPhone


Anbefalte innlegg

iPhone har jeg vært lei i flere måneder, men Amobils tabloide mediedekning fikk det til å renne over.

Så du er egentlig lei av hvordan mediene dekker iPhone, da spesielt amobil?

Jupp. Kom over en artikkel som var test av 6 forskjellige mobiltelefoner, men overskriften var "Bedre lyd en Iphone". Javel? Dere hadde en test av 6 mobiler, men den overskriften dere kom på var "bedre lyd en Iphone". Har vært en haug av andre artikler med iPhone her nå

Om du bare hadde lest URL-en hadde du sett at overskriften var "bedre lyd enn Ipod". Etter hva jeg vet nevnes ikke iPhone i artikkelen i det hele tatt.

 

 

Det som irriterer meg er folk som anklager produktet, mens det man faktisk er irritert over er mediahypinga.

Telefonen er revolusjonerende på mange måter, det kan bare ikke diskuteres. Om det er en positiv ting eller ikke kan dog diskuteres.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det som irriterer meg er folk som anklager produktet, mens det man faktisk er irritert over er mediahypinga.

Telefonen er revolusjonerende på mange måter, det kan bare ikke diskuteres. Om det er en positiv ting eller ikke kan dog diskuteres.

Enig. Mangler eller ei, telefonen er og har vert revolusjonerende på mobilmarkedet. Den er anneledes fra andre telefoner og det er det som trekker oppmerksomhet. Klart den har mangler, alle mobiler har det, men om dere vil bruke tiden deres på å "hate" et produkt skal jeg ikke stoppe dere.

Lenke til kommentar

@cyclo: Mente Jobs iPhone lå fem år foran andre produsenter? Noe sier meg at når en iPhone er gammeldags idag, er den veldig gammeldags i 2012. :!:

 

Veldig plagsomt at folk sier iPod istedenfor mp3-spiller også [...] Det er vel ikke lenge til folk begynner å si iPhone istedenfor mobil...
Å gru! Moren til en kompis mener han har iPod på telefonen... han har en Walkman-modell.

 

iPhone har jeg vært lei i flere måneder, men Amobils tabloide mediedekning fikk det til å renne over.
Så du er egentlig lei av hvordan mediene dekker iPhone, da spesielt amobil?
Nei. Har du lest setning du quotet meg på (hvis ikke finner du den rett over ^)?

 

Jeg har vært lei iPhone i flere måneder. Andre halvår av 2007 var jeg faktisk isolert fra Amobil/diskusjon (var grensevakt :) ), og hadde jeg ikke vært det ville jeg sannsynligvis vært lei lenge før.

 

Kan du lese svaret mitt skikkelig før kaster ut enda en mediedekning har skylda-påstand?

 

Om du bare hadde lest URL-en hadde du sett at overskriften var "bedre lyd enn Ipod".
Min irritasjon er at de skal teste mobiler opp mot enn iPod fremfor en MP3-spiller de som har peiling på lyd mener gir mer enn OK lyd. Hvorfor? Jo, da kan man jo skrive enda en i-overskrift.

 

iPhone JE (Jailbreak Edition) er en god telefon med mange muligheter man ikke finner hos andre produsenter.
Litt morsomt at du sier dette når ingen produserer en hacket iPhone.

 

Den har multi-touchskjerm. Hva mer finner man ikke hos andre produsenter?

 

Telefonen er revolusjonerende på mange måter, det kan bare ikke diskuteres.
Hvorfor kan man ikke diskutere det? Jeg kommer med samme oppfordring til deg som jeg nettopp ga Marasmus.
Lenke til kommentar
iPhone JE (Jailbreak Edition) er en god telefon med mange muligheter man ikke finner hos andre produsenter.
Litt morsomt at du sier dette når ingen produserer en hacket iPhone.

 

Den har multi-touchskjerm. Hva mer finner man ikke hos andre produsenter?

 

Hva slags tulleargument er det? iPhone produseres som den er, den kan hackes og blir en super telefon etter hackingen. Det finnes også lignende produkter. Ett eksempel er iMod: En fjerdegenerasjons iPod classic hvor forsterkeren i iPod-en er koblet ut, slik at man får en ren "line out" og kan koble den til en ekstern portabel forsterker slik at man får den aller beste lyden som er mulig å få ut av en portabel enhet. Det er forøvrig mer enn en hack, men det vil allikevel være et vektig argument for kjøp av 4G iPhone for de som ønsker en slik løsning. Det samme vil gjelde for iPhone og de som ønsker mulighetene opplåsingen gir dem. Dvs. alle som har kjøpt den i Norge.

 

EDIT: Leif

Endret av Marasmus
Lenke til kommentar
@cyclo: Mente Jobs iPhone lå fem år foran andre produsenter? Noe sier meg at når en iPhone er gammeldags idag, er den veldig gammeldags i 2012. :!:

Han sa det i sin "keynotes" (Les karismatiske tale til menigheten :) ) ja. Men han lirte jo av seg så utrolig masse piss i den.

Lenke til kommentar
..

Men for ikke å være konstruktiv kan jeg si at N95 er en overpriset dritt.

 

Om man skal sammenligne funksjoner,teknologi og muligheter..

Så koster jo N95 ingenting i forhold til hva iPhone koster ;)

 

iPhone er en elendig telefon de har stappet inn i en mp3 spiller med et pent ytre og fint brukergrensesnitt.

 

Hadde iPhone hatt samme spesifikasjoner som N95, hadde den vært en god telefon, og prisen hadde da også vært grei.

Endret av Dain Bramaged
Lenke til kommentar
Hva slags tulleargument er det?
Det var ikke er argument, men en bemerkning.

 

Du har forøvrig ikke svart på spørsmålet. Har den noe mer enn multi-touchskjerm som ingen andre produsenter har?

 

Jo, indirekte sa du at man må se bort i fra mulighetene en åpnet iPhone gir, så det var et argument utformet som en bemerkning. Men drit i det.

 

Det eneste iPhone har som ingen andre har, foruten operativsystemet, er skjermen. Det er ikke bare snakk om multi-touch, men også skjermtypen som tillater berøring istedenfor trykk. Det som er verdt å bemerke er at å si noe slikt blir meget unyansert når telefonen skal vurderes. Det er f.eks. ingen telefoner som både har skjerm på 3,5", samme byggekvalitet, glass foran skjermen og OpenGL ES-støtte, for å ta et eksempel. Det finnes andre telefoner med glass foran skjermen, det finnes andre telefoner med samme eller bedre byggekvalitet, det finnes andre telefoner med OpenGL ES-støtte (men fint få som bruker det i menysystemet). Poenget er altså at man ikke kan sammenligne 50 andre telefoner mot iPhone og kritisere iPhone fordi den og den og den enkeltmodellen har de samme egenskapene, samtidig som iPhone mangler enkelte egenskaper disse telefonene har. Da krever man at iPhone skal være perfekt, og det blir den aldri. Den kan derimot passe perfekt til enkelte menneskers behov, uten at disse nødvendigvis er i et RDF.

 

Jeg forsvarer uansett ikke iPhone slik den er ut av esken. Slik den kommer ut av esken fortjener den all kritikk den kan få.

Endret av Marasmus
Lenke til kommentar

Men den har også operativsystemet, og det er bare fryd når man har låst det opp :) I kombinasjon med skjermen gir det opplåste operativsystemet telefonen muligheter ingen andre telefoner har.

 

La oss si at man sammenligner N95 og iPhone:

 

1. N95 har ikke VNC-klient med multi-touch-funksjonalitet.

2. N95 kan ikke brukes fullverdig touchpad-erstating, og kan heller ikke brukes som touchpad og multimediatastatur til hjemmekinoen.

3. N95 er laget i billig og skrøpelig plast, og skjermen er ekstremt dårlig.

4. De fleste programmene til N95 koster penger.

5. N95 har ikke VLC og må derfor bruke mange programmer for å spille av forskjellige multimediaformater.

6. osv ...

Endret av Marasmus
Lenke til kommentar
En fin skjerm er ikke nok til og lage en god telefon i mine øyne.
Men den har også operativsystemet, og det er bare fryd når man har låst det opp :) I kombinasjon med skjermen gir det opplåste operativsystemet telefonen muligheter ingen andre telefoner har.

...

1. N95 har ikke VNC-klient med multi-touch-funksjonalitet.

2. N95 kan ikke brukes fullverdig touchpad-erstating, og kan heller ikke brukes som touchpad og multimediatastatur til hjemmekinoen.

3. N95 er laget i billig og skrøpelig plast, og skjermen er ekstremt dårlig.

...

Halv parten av listen din går jo under skjermen til iPhone, som riktig nok er god. ;)

Skulle man laget en slik liste over hva f.eks N95 kan som ikke iPhone kan, hadde den blitt laaang.

 

Edit: Mye av plasten i Nokia kommer av GPS funksjonen.

Endret av Dain Bramaged
Lenke til kommentar

Dain: Uansett er det ikke så viktig :) Poenget er at N95 kan gjøre ditt, og iPhone i hacket versjon kan gjøre datt. Så er det opp til deg hva du har behov for.

 

Selv bruker jeg min telefon til:

 

1. Å stemme gitaren.

2. Fjernstyre PC-en.

3. Streame innhold fra PC-en min.

4. Høre på internettradio

5. Lese nyheter i RSS-leser og surfe nettet.

6. Sjekke epost.

7. Spille blues :p

8. Se youtube-videoer.

9. Være pålogget MSN og Yahoo via fring.

10. Laste ned musikk fra SoulSeek.

11. Holde styr på hverdagen med kalenderen.

12. Og mye annet rart.

Lenke til kommentar

Hehe, sant det. For mange er nok iPhone den perfekte telefonen.

Folk flest har ikke bruk for alle funksjonene som mange telefoner kommer med i dag.

 

Men det som er irriterende er at den fremstår i media som VERDENS BESTE TELEFON! Og alle andre produsenters drøm og mål er og lage en telefon like bra som iPhone! Derfor kan den sammelignes med alle telefoner som kommer!

 

iphone-sucks.jpg

Lenke til kommentar

Så dere er irriterte fordi telefonen er populær blant massene? Amobil har jo selv sagt at de har flest lesere på artikellene med iPod/Phone-innhold.

 

Folk flest bryr seg ikke om teknologien i telefonen, men heller hvor lett det er å bruke den. iPhone er mye lettere og mer elegant å bruke en andre smart-phones på markedet (ohh noes, jeg kalte den en smart-phone, flame me!), derfor er den populær.

 

Og nei: jeg er ikke vill etter iPhone selv. Har ingen planer om å kjøpe en i nærmeste framtid, pga. størrelse og/eller mangel på lagringskapasitet.

Lenke til kommentar
Og si meg, Symbian_Pro, er det ikke litt sent å trekke fram 20-punkterslisten din når telefonen ikke selges lenger og det er én uke til det lanseres en oppdatert modell? Førstegenerasjons-iPhone er jo snøen som falt i fjor. Hadde vært bedre å kun angripe oppmerksomheten denne gangen, og heller ventet med å angripe telefonen til den nye er lansert.

For det første så presiserte jeg nettopp det at listen er skrevet for lenge siden, men passer inn i tråden så derfor poster jeg den på nytt.

 

For det andre så gjelder denne listen iPhone. Ikke iPhone 2. iPhone! Hva som kanskje kommer til å komme ifølge rykter er vel rimelig uinteressant? Dette er iPhone slik den er i dag punktum. Og dersom du virkelig mener at iPhone er snøen som falt i fjor er jeg jammen glad jeg ikke kjøpte den. Må jo være den mobilen med historens korteste levetid dersom den må byttes ut 1 år etter release. Stakkars alle amerikanere som har bundet seg i 2 år allerede.

Endret av Symbian_Pro
Lenke til kommentar
Jeg har ikke noe konstruktivt å komme med, jeg bare stemmer i: jeg er luta lei av alt maset om iphone og ipod.
Denne tråden er til nettopp dette. Velkommen. :)

 

jeg er ikke lei Iphone, er den kuleste mobilen jeg har hatt. Veldig fornøyd.

 

Men for ikke å være konstruktiv kan jeg si at N95 er en overpriset dritt.

 

Du vet at N95 kan gjøre alt det Iphone kan, bare at den gjør det mye mye bedre enn Iphone? Og du vet at i tillegg kan N95 gjøre mer enn de 10 neste versjonene av Iphone kan gjøre? Iphone ser kanskje bra ut syns noen, men selve produktet er bare dritt. Jeg har hatt Iphone, og det er ikke mange telefoner på markedet, uansett prisklasse som ikke e bedre enn Iphone.

Lenke til kommentar
iPhone har jeg vært lei i flere måneder, men Amobils tabloide mediedekning fikk det til å renne over.

Så du er egentlig lei av hvordan mediene dekker iPhone, da spesielt amobil?

Jupp. Kom over en artikkel som var test av 6 forskjellige mobiltelefoner, men overskriften var "Bedre lyd en Iphone". Javel? Dere hadde en test av 6 mobiler, men den overskriften dere kom på var "bedre lyd en Iphone". Har vært en haug av andre artikler med iPhone her nå

Om du bare hadde lest URL-en hadde du sett at overskriften var "bedre lyd enn Ipod". Etter hva jeg vet nevnes ikke iPhone i artikkelen i det hele tatt.

 

 

Det som irriterer meg er folk som anklager produktet, mens det man faktisk er irritert over er mediahypinga.

Telefonen er revolusjonerende på mange måter, det kan bare ikke diskuteres. Om det er en positiv ting eller ikke kan dog diskuteres.

 

Å jo, jeg kan diskutere om Iphone er revolusjonerende, for det er Iphone langt ifra. Apple vil ha oss til å tro det, vi skal jo aldri ha sett TS telefoner før og det var jo Apple som oppfant Multi-Touch.. Og Iphone som ikke en gang er en smarttelefon er plutselig en datamaskin. Og hvem har vel noen gang brukt fingeren på en TS skjerm? Ingen før Jobs gjorde det.

 

Iphone er utrolig dårlig mobiltelefon som ser "pen" ut, og har en kul skjerm. Iphone har et OS som vi ikke har i andre telefoner ja, men hvor bra det er, det kan diskuteres det. Personlig syns e det har ingenting og stille opp mot f.eks mulighetene WM gir deg, heller ikke symbian på mange måter.

Endret av EldarH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...