Gå til innhold

Netcom får Iphone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke kjøpe iPhone for funksjonalitet? Hva snakker du om? Med det enorme markedet med brukere, og visstnok vannvittig lettvindte skd't så er det fantastisk mye man kan få gjort med iPhone!

Her får du en telefon som er en kjempelettvindt mp3 spiller, videoavspiller, spillmaskin (med en gang oppdateringen kommer), meldingsmasking, mailsmaskin, surfemaskin og ringe kan den også! Hva den kan gjøre kan bare bli mer med tiden, og det er ikke lite den kan fra før av heller! (glemte google maps. Også en genistrek! ;) )

 

 

der er også jeg ganske imponert altså!!

at en telefon er en mp3 spiller, videoavspiller, meldingsmaskin, mailmaskin, surfemaskin OG man kan ringe!!

Jeg mener "normale" telefoner kan jo bare spille musikk, se video, sende sms og mail, surfes med og ringe......

 

Jeg ser VIRKELIG nå hvorfor man må ha en iphone med alle disse funksjonene. JEG HAR SETT LYSET!!! Åh hvordan kunne jeg være så uvitende at jeg trodde iphone bare var en overhyped-telefon.....

 

Åja, "glemte" å si at google maps... fungerer vel strengt tatt med alle telefoner som støtter java, NOT news! og det finnes jo heller ingen telefoner i dag som har ordentlig gps.

 

..som såklart fungerer på samme måten med brukervennlighet og lettvindthet? ta på skjermen for å flytte ting er noe de fleste skjønner asap, og når det fungerer så bra, så får de det til også, uansett hvor lite man har vært borti en telefon.

Kan du peke meg i retningen av en telefon med en så god mp3 spiller, videospiller (sett bortifra at den er låst til itunes/mp4), google maps, youtube, internettleser og epostmaskin som fungerer like raskt OG brukervennlig?

Med like mange utviklere som kan dra nytte av en herlig touch skjerm og akselerometer?

 

Jeg vet jeg høres ut som en faboy - men tro meg, jeg ser bare ikke det dumme med iPhone. Jeg har alltid vært mot Apple, både iPhone, iPod, Mac og alt det der, men å ha prøvd iPhone èn gang kjøpte jeg min egen. :)

Lenke til kommentar

Jeg er heller ingen Apple fanboy, og har bare eid en Ipod Mini mitt i gamle dager, og det var et kjøp jeg angret på.

 

Men finnes det en telefon til rundt 2000-2500 kr i Norge som har Wifi, 8 GB lagringsplass og stor nok skjerm til å surfe på? Det eneste den mangler som jeg ønsker er A2DP (egentlig ikke så farlig), og 3G / HSDPA. Men hva kan man forvente av en så billig telefon ?

 

Hadde den kostet 4000 eller mer så hadde det vært uinteressant for meg, men man må jo se produktet iforhold til pris.

Lenke til kommentar
Tja jeg kjøpte min 8GBs iPhone for knappe 2000 via selger i USA og bruker den til det vanlige (ringe og sms) samt en del til mp3, film (spesielt på reiser) og Internett. Jeg var lei små skjermer på standard Nokia og Ericsson telefoner og dyre norske alternativer til det iPhone tilbyr var helt uaktuelt for min del. Hvilken "status" telefonen bringer driter jeg i.

 

Vente på at iPhone skal komme til Norge for så å bli priset til det latterlige (4-5 tusen tipper jeg) er enda et testament til hvor dumme de fleste forbrukerne i dette landet er.

 

Mhm, eller "bare" 1200,- med nettcoms verste abonnement og lås i to år.

 

Mener at operatørene ikke har lov til å låse telefoner i mer enn et år jeg... Eller, telefonen er nok låst, men du kan få den låst opp etter et år, og du kan ikke ha lengre bindingstid enn et år.

Ble endra for noen år sida når de kjørte med 18+ måneder bindingstid. Og når "vanlige" mobilbrukere bytter telefon så ofte som noen gjør, var det urimelig å låse de fast til et abonnement i så lang tid.

 

Tar forbehold om at det er noe jeg tror jeg har hørt, selv om jeg er ganske sikker på det!

 

On topic: Kunne ikke brydd meg mindre om Iphone og apple i det hele tatt. Dyrt og etter min erfaring, dårlig! Tvinge på deg programvare du ikke vil ha gjør de også...

Lenke til kommentar
1. et liknende program finnes for windows mobile og s60

2. "hvor mange promille kjøper iphone av DET grunnlaget? Jeg skal ha iphone for da kan jeg styre PC-en min med den?"

 

Jeg skal ikke si at det ikke er et fun program og jeg hadde sikkert brukt det mye selv, eneste problemet mitt er at jeg krever litt mere av en telefon. og alle smarttelefoner (uff og jeg sammenlikner iphone, nederlag) har ganske mye potensielle funksjonaliteter da. tror vi snakker om majoriteten som kjøper, kjøper av grunnlag på at den er "kul", "få har den" eller at den er "special"

 

 

... hehe, "special" :p

 

Eeehh, bare fordi Jobs kaller Iphone en datamaskin og en smarttelefon betyr ikke dette at det er sant. Eeehh Iphone kan overhode ikke kalles noen fullblods smarttelefon, og kan overhode ikke sammenlignes med andre smarttelefoner.

Endret av Super8
Lenke til kommentar
Det var bare et eksempel som skulle illustrere at iPhone har gode funksjoner og at de som kjøper den ikke nødvendigvis gjør det pga. "kulhetsfaktoren". Utsagnet fra EldarH var ment å provosere og rakke ned på iPhone-eiere, og stemple dem som trendhorer.

 

Det finnes forøvrig INGEN applikasjoner til Windows Mobile og S60 som har multi-touchpad. Det finnes heller ingen lignende applikasjoner som fungerer så bra som denne gjør :)

 

Utsagnet mitt var ikke ment å provosere eller rakke ned på Iphone-eiere. Har selv vært Iphone-eier når den var helt ny, og funnet ut at Iphone, det er noe man har/hadde for at det va nytt/annerledes og eller for kulhetsfaktoren. Nå er Iphone langt fra nytt lengre så no er det bare kulhetsfaktoren som står igjen. Det var det utsagnet mitt var ment på å si.

Endret av Super8
Lenke til kommentar
Edit: @ Rabbid, det har du dessverre rett i. Håper nesten på at den blir priset så urimelig høyt at den blir uaktuell for dem uten fast inntekt.. :wee:

De fleste jeg kjenner får mobiltelefon av foreldrene, og da er som regel ikke prisen viktig. Ung(-dom)ene bare peker og foreldrene betaler.

Lenke til kommentar
Jeg er heller ingen Apple fanboy, og har bare eid en Ipod Mini mitt i gamle dager, og det var et kjøp jeg angret på.

 

Men finnes det en telefon til rundt 2000-2500 kr i Norge som har Wifi, 8 GB lagringsplass og stor nok skjerm til å surfe på? Det eneste den mangler som jeg ønsker er A2DP (egentlig ikke så farlig), og 3G / HSDPA. Men hva kan man forvente av en så billig telefon ?

 

Hadde den kostet 4000 eller mer så hadde det vært uinteressant for meg, men man må jo se produktet iforhold til pris.

 

Nå koster ikke Iphone 2000-2500 kr da. Bare fordi man vet å bryte garantien og hacke en telefon kan slippe unna med å betale 2000-2500 kr, betyr ikke det at telefonen koster det. Iphone vil nok bli mye mye mye dyrere i Norge og er mye mye mye dyrere i utlande om den blir kjøpt slik apple vil man skal. Det er jo det man må sammenligne med når du sammenligner priser med andre telefoner.

Endret av EldarH
Lenke til kommentar

Dette var gode nyheter.

 

Vet ikke hvor mange modeller som blir lansert, men hvis det er to stk som nå, tipper jeg prisen blir 2990 og 3790. Dette er de norske prisene for de to dyreste iPod touchene, og i de andre landene sammenfaller disse prisene med iPhonen.

 

Og EldarH, selv om du kanskje kjøpte iPhone fordi den var ny og kul, så betyr ikke det at alle andre gjør det... Jeg skal kjøpe den fordi jeg har inntrykk av at softwaren på telefonen er stabil, og at nettleseren er overlegent alt annet.

Lenke til kommentar

Vi kan vell egentlig gratulere Netcom. Endelig blir andre selskap kvitt Rike og snobbete Blærums folk.. :p

*pst... det var en spøk*

 

Litt bomskudd hvis dette er den "gamle" iPhone?

de får også rettigheter på den nye da :p

greit å ha to varianter med apple slik at flere kan elske og hate den ;P

Lenke til kommentar
Der iallefall ingen telefoner på markedet som kan måle seg med iphone når det gjelder funksjonalitet i min bok.

Knotete å treige win/symbian telefoner er jeg så ekstremt lei av...

 

Ja, den fordømte MMSen/3Gstøtten/Flash støtten/lille størrelsen/tastaturet

 

Folk prater om funksjonalitet, men driter langt i at den nåværende iphonemodellen ikke har noen funksjoner.

Man kjøper en iphone for å posere, om man vil ha alt det andre kjøper man en touch istedet for en forkrøplet smarttelefonetterligning med sneglefartsurfing(EDGE)

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Enkelte innlegg er blitt redigert grunnet overdreven eller feil bruk av quotefunksjon. Vær vennlig å passe på å quote det du svarer på og ikke mer enn det. I utgangspunktet skal man ikke quote mer enn maks to innlegg bakover. Dette for å gjøre det mest mulig oversiktlig. Ved quoting av veldig mye tekst, eller om bruker finner det nødvendig å quote flere innlegg bakover så oppfordres man til å bruke skjul funksjonen.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Aldri forstått hvorfor enkelte personer gidder å bruke så mye tid på ting de ikke liker.

Er det for å overbevise seg selv man må legge frem alle disse "bevisene" på at tingen man misliker er så dårlig?

 

For hver nokia telefon som blir spydd ut. Sitter folk å kritiserer hver eneste av disse også "fordi dette har man sett før", "dette var jo ikke noe nytt" ??

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...