Gå til innhold

Netcom får Iphone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Der iallefall ingen telefoner på markedet som kan måle seg med iphone når det gjelder funksjonalitet i min bok.

Knotete å treige win/symbian telefoner er jeg så ekstremt lei av...

 

Ja, den fordømte MMSen/3Gstøtten/Flash støtten/lille størrelsen/tastaturet

 

Folk prater om funksjonalitet, men driter langt i at den nåværende iphonemodellen ikke har noen funksjoner.

Man kjøper en iphone for å posere, om man vil ha alt det andre kjøper man en touch istedet for en forkrøplet smarttelefonetterligning med sneglefartsurfing(EDGE)

 

Tror kanskje ikke du skjønner heeelt poenget her unge mann....

Lenke til kommentar
Jeg tipper den kommer til å koste rundt 5000 med binding til et skikkelig bedritent abonement.

Tøys. Prisen kommer til å ligge mellom 3-4000,- norske kroner med binding til et abonnement -- sannsynligvis et med rabatterte priser på datatrafikk.

Ok, kanskje ikke 5000 da, men jeg tror ikke den kommer på så mye under 4000. Når det gjelder saken ang abonement så pleier vel disse å være ganske dyre? Var ikke abonementet telefonen ble solg med i Tyskland et av landets dyreste da den kom? Mulig dette er endret nå.

Lenke til kommentar
Det var bare et eksempel som skulle illustrere at iPhone har gode funksjoner og at de som kjøper den ikke nødvendigvis gjør det pga. "kulhetsfaktoren". Utsagnet fra EldarH var ment å provosere og rakke ned på iPhone-eiere, og stemple dem som trendhorer.

 

Det finnes forøvrig INGEN applikasjoner til Windows Mobile og S60 som har multi-touchpad. Det finnes heller ingen lignende applikasjoner som fungerer så bra som denne gjør :)

 

Utsagnet mitt var ikke ment å provosere eller rakke ned på Iphone-eiere. Har selv vært Iphone-eier når den var helt ny, og funnet ut at Iphone, det er noe man har/hadde for at det va nytt/annerledes og eller for kulhetsfaktoren. Nå er Iphone langt fra nytt lengre så no er det bare kulhetsfaktoren som står igjen. Det var det utsagnet mitt var ment på å si.

 

Når iPhone var helt ny var den omtrent like kjedelig som en hvilket som helst annen dum telefon med stor skjerm. Siden den tid har det skjedd rimelig mye på hackerarenaen, så om man har en hacket iPhone i dag og vet å dra nytte av den, er iPhone en meget spennende telefon som fungerer mye bedre for oss vanlige mobilbrukere enn en hvilken som helst annen telefon.

 

La meg illustrere:

 

1. Jeg våkner opp om morgenen til iPhone-alarmen. Plukker opp telefonen, åpner Touchpad Pro (VNC) og sjekker om noen har kontaktet meg på IRC, MSN eller Yahoo!.

2. Deretter sjekker jeg mail på tre forskjellige kontoer. Fortsatt mens jeg ligger i sengen.

3. Åpner RSS-leseren og ser gjennom de nyeste overskriftene på et dusin nettaviser, fortsatt mens jeg ligger i sengen.

4. Senere på dagen når jeg ikke er hjemme kan jeg sjekke RSS-feeden til EZTV og legge til nedlastinger på PC-en ved hjelp av enten webUI-en til uTorrent eller via VNC, slik at de er ferdig nedlastet når jeg kommer hjem.

5. Alle kjedelige øyeblikk i løpet av dagen blir bekjempet med noen runder Backgammon, hvor rundene går unna på under 4 minutter pga. meget enkel UI.

6. Alle typer media(bilder, musikk og video) kan streames fra min PC til iPhone, samtidig som jeg kan streame all musikken min og alle mine venners musikk til iPhone.

7. iPhone fører statistikk over det som spilles mest, og jeg kan lytte til last.fm når jeg er på farten dersom jeg er lei av musikken på telefonen.

8. iPhone fungerer som touchpad og tastatur til hjemmekinoen slik at jeg slipper å ha et digert tastatur med mus slengende rundt i stua.

8. iPhone støtter fring, så man kan være på msn, yahoo, skype osv. og snakke med og ringe folk via IM.

9. Hører man en låt man ønsker seg kan man kjøpe den på iTunes eller laste den ned på telefonen over SoulSeek.

10. Jeg kan filme, sende og motta MMS, sende filer på epost eller over wlan til andre telefoner osv.

 

... og listen kan fortsette og fortsette ...

 

Er dette en tulletelefon med kun kulhetsfaktor? Gjør folk slike ting på sine dumme telefoner? Gjør de slikt på sine smarte telefoner? Det eneste jeg kan se at jeg ikke kan gjøre på iPhone foreløpig er bedriftsspesifikke spesialfunksjoner man finner i programmer som handyman, lagerstyring o.l. Jeg hadde en HTC S710 før iPhone og den var ubrukelig til alt det jeg bruker iPhone til, mest av alt fordi den var sirupstreg og krasjet når man installerte et par programmer på den.

Lenke til kommentar
Dette var gode nyheter.

 

Vet ikke hvor mange modeller som blir lansert, men hvis det er to stk som nå, tipper jeg prisen blir 2990 og 3790. Dette er de norske prisene for de to dyreste iPod touchene, og i de andre landene sammenfaller disse prisene med iPhonen.

 

Og EldarH, selv om du kanskje kjøpte iPhone fordi den var ny og kul, så betyr ikke det at alle andre gjør det... Jeg skal kjøpe den fordi jeg har inntrykk av at softwaren på telefonen er stabil, og at nettleseren er overlegent alt annet.

 

Da jeg kjøpte Iphone var det fordi jeg trodde at det var en ny og _bra_ telefon.. Men det viste seg fort at det var en _elendig_ telefon, men veldig OK MP3 musikk del.. Men da kjøper man jo heller iPod for det som er forskjellen på iPod og telefonen er bare _elendighet_.

 

Etter jeg hadde hatt Iphone og dette ble kjent (at telefonen var _elendig_) har det bare vært en grunn til å kjøpe Iphone og det er kulhetsfaktoren - ingenting annet.

 

Men hvem vet, kanskje om en del år kommer det en Iphone som kan måle seg med ekte smartelefoner. Men jeg har ikke tro på at det vil skje med det første. Men jeg håper jo, det flere telefoner det er å velge mellom, det bedre er det.

Lenke til kommentar

Jeg er helt informasjonsløs på iphone men når den nye versjonen kommer, og hvis den lar seg hacke, så kan det jo være interessant. Hva er prisen på iphone i usa nå? Et par tusen kroner er jo ikke galt hvis man får telefonen til norge for det. Blir spennende å se hvordan den norske prisen blir i forhold. Kan godt bli grisedyr. Norske priser er jo inkludert stupidity tax, sånn at de med åpne øyne kan handle på det frie markedet og bruke det man får til overs til å leve livet :p

Lenke til kommentar

er vel ikke toll på mobiler..? bare moms.

så du får refundert amerikansk moms, og når den kommer til norge må man ideelt sett betale norsk moms på 25% av totalbeløpet. pluss eventuelt gebyr fra drittselskapet Posten.

 

eventuelt kjøp den på ebay og få avsender til å sende den i personlig "gave", gjerne pakket opp med en liten ripe så den ser brukt ut. ergo, "brukt vare" (=momsfritt)

Lenke til kommentar
MARASMUS: etc..

 

Poenget her er vel at de som ikke vet å dra nytte av disse funksjonene neppe ville gjort det på en annen telefon heller, og allikevel nyte godt av iPod, enkel epost-klient og gode surfemuligheter?

 

Vi ser jo at enkelte syter over at iPhone plutselig ikke blir like unik når den nå kommer til Norge, så det er mulig det er riktig å si at _enkelte_ kjøper den pga. et statusbehov, men jeg mener i alle fall at jo flere som kjøper telefonen, jo bedre er det for de som eier den fra før av: Jo flere som eier den, jo bedre kan man utnytte applikasjoner som Simplify Media, flerspillermoduser i spill, iPhonetilpassede nettsider osv osv.

Lenke til kommentar
Ohnoz, det er ikke like kult lenger!!1one!111 MY IDENTITY AS MAC FANBOY IS WEAKENED.

 

Seriøst, du har vel iPhone for funksjonalitet, ikke "kulhetsfaktor"?

 

Seriøst, ingen har Iphone for funksjonaltitet, for det er noe Iphone har utrolig lite av. Ingen som er så "smart", at de kjøper den versjonen av Iphone som finnes i dag, gjør dette for noe annet en "kulhetsfaktoren"

 

Beklager, men du beviser her at du ikke har noen fasit på iPhones potensielle funksjonalitet. Påstanden din kan fint torpederes med én enkelt lenke: http://www.touchpadpro.com

 

jeg må faktisk innrømme at det programmet er det ENESTE som får meg til å vurdere en iphone eller touch.. iphone fordi da har jeg tilgang til pcen uansett hvor jeg er, eller touch for å ta det når jeg er ved wlan men kommer aldri til å bruke den som telefon, mere som en gadget ting...

 

Uansett, kommer ikke jeg til å skaffe det før jeg finner en grundig hack... i.e fjerne all itunes låsning, en god mediespiller, opera istede for safari... da snakker vi... og kanksje et nytt "deksel" så ikke alle ser det er en iphone.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...