Gå til innhold

Hvorfor spiller du World of Warcraft?


Anbefalte innlegg

I sterk kontrast til de fleste er jeg en godt voksen mann som spiller WOW (har alltid vært en gamer dog)

 

Spiller semi hardcore (hva nå det måtte være) Noen bosser i Naxx pre TBC og 3 bosser SWP ned i TBC.

 

Startet Pre TBC Wow så jeg skulle slippe å snakke med min nåværende ex kone (ja det er sant)

 

Spiller Wow for at det er underholdende samt veldig sosialt, skal nevnes at vi har guild meets etc (og vent er lystig) og har raidet i lag i ca 3 år, og har møtt en masse flotte (og noen spesielle) folk i RL i løpet av disse årene.

 

Har omsorg for min sønn og vil aldri la Wow gå foran han, en pils eller kvinnfolk, men det er mye bedre enn å sitte å glane på TV (det gjør jeg nesten aldri mer)

 

Spilling er en hobby man har på lik linje med det meste, når jeg snakker med mine kollegaer på jobb og hører hva de bedriver på fritiden tror jeg det jeg driver med er ikke er så verst.

 

Edit:

 

Også får man epics! (Men nei man drar ikke mere damer med det)

Endret av ultranerd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg begynte å spille igjen i går faktisk. Har aldri vært avhengig, men idag merker jeg at jeg vil heller spille enn å studere. Det er det som er farlig for min del; at det går utover studiene. Det er jo sabla kjekt å spille, men det eneste man sitter igjen med er en større e-dick ettersom man får høyere level.

Lenke til kommentar

Spiller selv fordi det er simpel underholdning som ikke krever mye av deg som person om du er en avslappet person i spillet. Jeg logger ut om noen ganker meg fordi jeg ikke gidder å gå tilbake til liket mitt :) Neste gang jeg logger på er karakteren som ble ganket i live igjen på kirkegården å klar til kamp igjen.

 

Selvsagt gjør jeg ikke dette vær gang, men det skjer ofte nok ^^

 

Spill i snitt 4 ganger i uken for noen timer i strekk. har nå 4x 70 og noen alts rundt level 50 og 60, har spilt siden 2005 rundt desember

Lenke til kommentar

Helt i starten spilte eg helt alene, og det virka nesten ikkje som et mmo.

Jeg drev faktisk å kjøpe gear og wep i vendors te eg var rundt 27 før eg ga meg med spillet.

 

Begynte opp igjen senere når flere jeg kjente begynte, og da ble det mer sosialt, gøyt og man kunne få tips.

 

Questing og grafikk ekke det helt store, men jeg er liksom blitt vandt til den tegneserie aktige grafikken og det funker ! Chat system og sånt er man så vandt til at det er lett å bruke.

 

Aoc og Warhammer syns eg det er vanskelig å kommunisere med folk, og det virket tungvindt.

 

Eg bare liker wow ;)

Lenke til kommentar

Jeg spiller kun på grunn av den sosiale verdien...

 

Da det ser ut til å hærske tvil om eksistensen av sosial omgang gjennom interaksjon annen en direkte nærver får jeg vel utdype litt.

 

Jeg har alltid vært en sosial outsider da jeg har en mild form for autisme, hadde ingen venner på skolene jeg gikk på eller når jeg begynte å jobbe. Menneskene jeg forholdt meg til var begrenset til nær familie, kassadama på Rema 1000 og et par lærere. Så fikk jeg internet...

 

Begynte i 2003 med Star Wars Galaxies. Derifra har jeg en 10-12 nære venner fra rundt om i verden i dag, samt ei som best kan defineres som en sk. 'sjelevenn' som jeg skal flytte til over jul - i tyskland.

 

Guild-sammenkomst i 2007 i finland; 15 oppmøtte fra tilsammen 10 nasjoner. Kun få av oss hadde hatt kontakt utenfor guildchat/forum - bortsett fra ei fra danmark og en fra wales (begge i sent 20-årene) som ble sammen (på 'ordentlig') i spillet uten å ha møtt, sett eller snakket med hverandre før de møttes på flyplassen i danmark. De er fremdeles sammen nå etter over 2 år.

 

Uansett - det var 0 dødtid fra vi møttes i finland, mange altså for første gangen, og til vi var akkurat der vi var sosialt i SWG...de 10 dagene gikk fort gitt.

 

En annen av de som kom dit, fra London, flyttet i sommer til gården vi var på da han trivdes så mye bedre der og fikk et jobbtilbud.

 

(tilbake) Til WoW.

 

Når Game Upgrade kom til SWG mistet jeg interessen for det spillet, og tidligere nevnte venninne klarte å lure meg over til World of Warcraft - et spill jeg fremdeles ikke liker.

 

Det vil si, jeg liker ikke den visuelle stilen, jeg hater PvP (og er på et PvP realm?!), savner "sandkasse"-friheten i SWG og har liten interesse for item-jaget. Allikevel spiller jeg hvis noen jeg trives med er på og vil finne på noe - fordi jeg synes det er koselig å være sammen med dem. Har prøvd 5-6 andre MMO's men har funnet ut at spillet i seg selv har lite å si, savner menneskene bak.

 

Må nevne at teknisk sett er allikevel WoW det beste spillet jeg har vert borti, det fungerer så godt som altid i motsettning til mye annet jeg har prøvd. Veldig mange løsninger i WoW jeg har savnet i andre spill.

 

 

Hvor ligger forskjellen i å sitte rundt et bord med venner og spille kort, og å sitte i en virtuell verden med de samme vennene og kommunisere via teamspeak og tekst chat? Man kan fint være mins like emotiv online i dag - faktisk vil jeg tørre å påstå at det er lettere for mange (meg inkludert) å være åpen emotionelt gjennom tekst enn tale/face2face.

 

Hadde en nær kammerat som bodde like ved frem til 2007 da han døde av en progressiv muskelsykdom. Så godt som hele hans sosiale verden utenom skolen eksisterte gjennom en skjerm og et tastatur. Ingen i Galaxies viste at han var 'unormal' på noen måte før han døde - i dag står det en minnesbauta hvor huset hans stod i spillet.

 

I dag bor alle omgangsvennene mine minimum 960km unna, lengst unna er en på Tasmania.

 

Siden jeg begynte i WoW har jeg besøkt rundt 10 WoW guild-medlemmer rundt i tyskland, vert på seiltur i nederland og hatt et par turer til London. Satt i natt og diskuterte valget i USA med ei annen tysk venninne.

 

Jeg vil si WoW og andre online spill kan være sosiale - for ikke å snakke om forum/IM.

 

Når det kommer til avhengighet, så sto jeg vel i faresonen en stund mens jeg spilte SWG.

 

Tror det var juleferien 2004, da spilte jeg aktivt ca. 18 timer hver dag - altså 18 timer av 24, hvor de resterende gikk med til bestilling av mat levert gjennom vinduet jeg satt ved siden av og noen... nødvendige pauser. Ikke for det at jeg skulle ha neste nivå eller en spesiell item - strengt tatt hadde jeg alt for lite minne til å komme meg ut av byen jeg bodde i da - men på grunn av det sosiale. Julepynten bestod av clipart på skrivebordet og mesteparten av julegavene hadde kommet inn på konto uansett. Husker jeg så litt fyrverkeri gjennom vinduet - var mye bedre fyrverkeri i spillet; for hver time som gikk var det en ny gruppe mennesker som kjøpte fyrverkeri av meg og sente opp i Anchorhead. Eneste grunnen til at jeg fikk såve den gang var att serverene gikk ned i 5-tia på morgenen og ikke kom tilbake før 10-tia. Gikk seg rolig til etter at skolen begynte igjen på nyåret, og ble aldri så ille igjen siden..noe jeg i etterkant er glad for.

 

I dag varierer det hvor mye jeg spiller, men kan fremdeles godt benke meg til med en sixpack iskald Smirnoff Ice, en stor pakke nachos og et par bokser dip, og holde på fra fredagskvelden til en gang på søndagsmorgenen. Stort sett er det nok allikevel bare snakk om en kanskje 4-5 timer et par-tre ganger i uka. Noe mer nå som WotLK kommer tenker jeg.

 

Beklager en lang post, men altså, det er grunnen til at jeg spiller.

Endret av DOD
Lenke til kommentar

No offense til noen, men å spille wow for det er sosialt, synes jeg er litt rart, det er jo ikke World of Chatcraft vi spiller :p

Skal du være sosial, besøker du kompisser og spiller kort/går på byen/ ser på fotball osv osv. Men noen har jo kanskje sosiale problemer IRL, og da skjønner jeg at det kan være litt lettere å kommunisere over nettet enn IRL.

 

Jeg spiller World of Warcraft fordi jeg synes det er rett og slett underholdene, og dessuten bedre enn å sitte å glo på TV'en

Jeg raider 4 timer 4 ganger i uken, noe som for mange kan være ganske mye, men for meg som ellers ikke gjør noe spesielt i ukedagene er det bare gøy. :)

Lenke til kommentar
No offense til noen, men å spille wow for det er sosialt, synes jeg er litt rart, det er jo ikke World of Chatcraft vi spiller :p

Skal du være sosial, besøker du kompisser og spiller kort/går på byen/ ser på fotball osv osv. Men noen har jo kanskje sosiale problemer IRL, og da skjønner jeg at det kan være litt lettere å kommunisere over nettet enn IRL.

 

Jeg spiller World of Warcraft fordi jeg synes det er rett og slett underholdene, og dessuten bedre enn å sitte å glo på TV'en

Jeg raider 4 timer 4 ganger i uken, noe som for mange kan være ganske mye, men for meg som ellers ikke gjør noe spesielt i ukedagene er det bare gøy. :)

 

Nei men nå finnes der ting du kan gjøre med andre, som f.eks Raide eller gjøre 5 manns instanser. Dette blir da sosialt dog det er diskusjoner om det er sosialt eller ikke siden du ikke møter personen fysisk. Jeg spiller WoW av 2 grunner, det er morsomt samt det sosiale.

 

Hva legger jeg i det sosiale?

 

Vel en ting er guild chatten. Jeg er heldig og er med i en guild bestående av mennesker som oppfører seg voksent og ordentlig noe som hjelper mye. Mange ganger står jeg bare der uten å gjøre noe og bare jabber i vei med folkene i guilden. Andre ganger er jeg i grupper med andre og bare slapper av, whiper vi et par ganger bryr jeg meg veldig lite men dessverre er det enkelte som tar det mer seriøst enn lufta vi puster.

 

Alt i alt er WoW for meg enda et spill som andre spill jeg spiller. Jeg er gamer og elsker spill så det falt meg naturlig å ta opp WoW og.

Lenke til kommentar
Jeg spiller wow fordi sosiale situasjoner irl skremmer vettet av meg.

 

6th!

 

Det er ikke alle som har 100 venner heller. Jeg har selv ikke så mange venner, men de jeg har er veldig gode venner. Jeg priorterer først penger til musikk, og jeg ser det som sløs for å møtes med venner mer enn en gang i uken (da er man avhengig av venner :!: , sorry kunne ikke dy meg...)

 

Jeg opplever mye dritt siden jeg spiller spill og at jeg hører på metal. Det som defineres som sosialt, eller bra musikk er opp til hver enkelt. Hvorfor skal du bry deg hvis den personen er tilfreds med å snakke med venner gjenneom msn/irc/ventrilo/spill?

Endret av Haventh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...