Gå til innhold

Metal gear - hva bør jeg spille gjennom?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

På tross av å være en ivrig gamer i mange år tilbake da serien startet så har jeg på mytisk vis helt ungått å spille Metal Gear spillene. Ikke fordi jeg hadde noe i mot dem eller spillestilen, men det ble bare aldri noe ut av.

 

Nå kommer jo snart neste steg i serien, så jeg tenkte at nå var gjerne en god tid for å spille gjennom serien fra start til slutt. Jeg er vel og merke ikke interessert i å spille alt ekstra-dilldallet, ekstraoppdrag osv. men vil eller gjerne ha med meg hele spillserien og story fra starten av.

 

Så kommer spørsmålet... sidne det er så vanvittig mange avarter, versjoner, re-releases og vanskelig navngitte oppfølgere så har jeg totalt mistet oversikten over hva som følger etter hva, på hvilken platform osv. Her håper jeg dere andre kan hjelpe meg.

 

Jeg vet serien starter på NES om jeg ikke tar helt feil, med de to første spillene, men hvor skal jeg gå etter disse? Jeg har alle de store spillkonsollene, og klarer alltids å finne selve spillene, bare jeg vet hva de heter og hvilke jeg bør finne.

 

Kan noen lage en liste? Gjerne også med hvilke konsoller de er på? Eksempelvis kunne det være fordelaktig for meg å kanskje spille gjennom de eldre av 3d-versjonene på PCen fremfor PS1 bare for å ha muligheten til høyere oppløsning og slikt, så om noen har oversikten så bare kjør på! :)

 

På forhånd mange takk. Det er sikkert ikke bare meg som vil vite akkurat dette ettersom det er nokså mange MGS fans der ute ;)

 

EDIT: Evt. om det finnes en slik liste fra før noe sted (det gjør det sikkert, men jeg har ikke funnet den), så link meg gjerne til det.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Metal Gear (Får den med i MGS3: Subsistence - PS2)

 

Metal Gear 2: Solid Snake (Samme som over)

 

Metal Gear Solid (PS1)

 

Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty ELLER den oppgraderte formen Substance (PS2)

 

Metal Gear Solid 3: Subsistence (Du vil ha denne versjonen både for MSX spillene og selve MGS3 - PS2)

 

Metal Gear Solid: Portable Ops (Kan styre unna denne tittelen, men den er offisiell til storyen - PSP)

 

 

Det er alt du trenger!

Lenke til kommentar

Nice! takker!

 

Jeg fannt nettop dette på wikipedia:

http://en.wikipedia.org/wiki/Metal_Gear_%28series%29

 

og det stemmer vel forøvrig med det du nevner.

 

Jeg tenker jeg kommer til å jobbe meg gjennom fra starten av, men kanskje hoppe over snake's revenge sidne den ikke er en "ekte del" samt portable ops.

 

Skal bli gøy dette ;)

 

EDIT: kan nevne for andre interesserte så ser det ut til at ihvertfall de første av de spillene som gikk over til 3D (dvs. etter MSX) går ann å få fatt i til PC. Kjekt for de som ikke har PS1/PS2 eller ev.t om det finens muligheter for bedre detaljer/oppløsning på PC.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Nice! takker!

 

Jeg fannt nettop dette på wikipedia:

http://en.wikipedia.org/wiki/Metal_Gear_%28series%29

 

og det stemmer vel forøvrig med det du nevner.

 

Jeg tenker jeg kommer til å jobbe meg gjennom fra starten av, men kanskje hoppe over snake's revenge sidne den ikke er en "ekte del" samt portable ops.

 

Skal bli gøy dette ;)

 

EDIT: kan nevne for andre interesserte så ser det ut til at ihvertfall de første av de spillene som gikk over til 3D (dvs. etter MSX) går ann å få fatt i til PC. Kjekt for de som ikke har PS1/PS2 eller ev.t om det finens muligheter for bedre detaljer/oppløsning på PC.

 

-Stigma

Nevnte ikke Snake's Revenge, Ghost Babel, Portable Ops Plus, Ac!d 1 og 2 fordi som du sa, er det ikke canon, som vi kaller det. ;)

 

Jeg ville skaffet alle spillene til de respektive konsollene utenom MG1 og MG2:SS. Ville også kjøpt Substance til PS2, istedenfor Xbox. Kjører som oftest originalt jeg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Men du sa man kunne styre unna det, så du ble degradert til ikke-menneske.

 

Jeg har forstått det slik også, at portable ops er del av den "ekte" storyen og ikke en spinoff, men for min del er det uansett ikke aktuellt å kjøpe en PSP (det er vel konsollet det er laget for?) bare for dette spillet. Jeg spiller ikke mye portable spill uansett.

 

Meeen...

 

Jeg har faktisk en kompis med en PSP. Kanskje jeg kan kjøpe spillet og praie PSPen hans for et par dager hehe ;)

 

I så tilfelle, bør Portable Ops spilles etter MSG3 altså?

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...