huGGGy Skrevet 21. mai 2008 Skrevet 21. mai 2008 Eg har lenge hatt en 300 gb ekstern harddisk, og har etter ca 2 år klart å samle opp 50 gb med musikk på den. Her om dagen tok jeg den med til en venn for å legge inn musikken til han men den ble ikke funnet på datamaskinen. Når jeg kom hjem skjer det samme her, hardisken blir ikke registert. Er strøm i den, og jeg har prøvd med en anna usb kabel. Den var under harddisk ''j'' og denne er nå ikke der lengre, og når jeg går på fks musikk kommer det bare opp at musikka mappa ligger på j som ikke er tilgjenglig. I tilleg kan jeg instalere program som Itunes, steam og msn på nytt pga det kommer at di allerede ligger på J. TIPS PLZ ?
Hårek Skrevet 21. mai 2008 Skrevet 21. mai 2008 Du må sjekke Diskbehandling. http://www.theeldergeek.com/disk_management.htm Kanskje disken vises der, men uten bokstav?
insolvent Skrevet 21. mai 2008 Skrevet 21. mai 2008 Det samme skjedde meg i fjor. Det viste seg at selve disken var ok, og at det var kabinettet som var i stykker (kontrolleren). Kjøpte nytt kabinett fra Komplett, og PRESTO!
huGGGy Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Skrevet 21. mai 2008 Takk for hjelp! Kult at jeg får så raskt svar. Det Hårek foreslo ville nok ikke funke gitt :S Kom bare opp di 2 andre diskene mine. Insolvent; Hvordan kan jeg finne ut om disken funker og om kabinettet er fucka da ? thx Flere tips mottas med stor TAKK!
Hårek Skrevet 21. mai 2008 Skrevet 21. mai 2008 Du kan ta ut disken og koble den internt i PC, for å sjekke om den fungerer.
huGGGy Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Skrevet 21. mai 2008 Det hørtest litt over mine data kunskaper tbh :O Faen ser dumt ut dette.
Hårek Skrevet 21. mai 2008 Skrevet 21. mai 2008 I så fall er det vel overkommelig å kjøpe et nytt kabinett, så slipper du å åpne PC. Men du må vite om disken er PATA eller SATA, det finner du ikke ut før du åpner kabinettet.
huGGGy Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Skrevet 23. mai 2008 Med når jeg går på min datamaskin er ikke ''j'' der i hele tatt. Hvordan få den tilbake da ? :O
Hårek Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Er du ikke nå tilbake på begynnelsen med samme spørsmål som i innlegg #1?
huGGGy Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Skrevet 23. mai 2008 Jo, er vell kansje det Uanz, må få j'en til å bli ''fri'' igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå