Gå til innhold

Canon EOS 450d - hva er feil med det?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser tråden beveget seg mot det som var poenget mitt. Nemlig at folk syter og klager på ting de ikke har prøvd ...

Jeg kjenner meg ikke helt igjen i denne beskrivelsen. De fleste syter og klager ikke, de diskuterer, ut fra sine preferanser, og sine erfaringer. Når de gjør det, så framhever de gjerne unike egenskaper som de legger vekt på ved sitt kamera.

 

På samme måte som du nå bruker ditt innlegg til å fortelle om dine positive førsteinntrykk av kamera X. Forresten fint det. Bra at du er komfortabel med valget ditt :)

 

Jeg ser dessverre ikke helt problemet ditt. Er det at en del er uenige med deg i din vurdering av kamera X?

I så fall, velkommen til klubben av det du kaller sytere og klagere ;)

 

Hvis du har noe annet på hjertet, da må du nesten forklare det bedre.

hehe

 

Regnet med at jeg fikk meg en sånn en i retur, ja. Du har så rett. Beklager sytinga mi.

 

Som ny bruker av dette forumet ser jeg at det er mange som ikke liker 450d. Det er helt greit. Må en ha slegge, så får en kjøpe seg ei slegge.

Grepet er riktignok smalt, men jeg synes det sitter godt i mine tastatur-klipre-never. Og så kan kona, som har hender som en 12-åring, bruke kameraet.

Lenke til kommentar
Som ny bruker av dette forumet ser jeg at det er mange som ikke liker 450d. Det er helt greit. Må en ha slegge, så får en kjøpe seg ei slegge.

Grepet er riktignok smalt, men jeg synes det sitter godt i mine tastatur-klipre-never. Og så kan kona, som har hender som en 12-åring, bruke kameraet.

Det er vel det som er kjernen i saken, grepet på EOS 350/400/ 450D er mye mindre enn 20/30/40D; at de som ikke liker det, de hater det , og er ikke redd for å si ifra ...

 

Tom

Lenke til kommentar

Uansett hvilke subjektive meninger man sitter inne med og hvor fornøyd man er med sitt nyinnkjøpte kamera, så kommer man ikke bortfra det faktum at 450D er en nybegynnermodell. En super nybegynnermodell. Dermed hadde Canon et annet fokus når de stablet dette kameraet på beina enn de har nå de utvikler proffere modeller. Det er forskjeller som ikke er så viktig for nybegynnere, men som man setter pris på når man har fotografert en stund. Ergonomi, søker, hastighet, signalbehandling for RAW-filer, osv. Har man først begynt å sette pris på disse forskjellene er det ingen vei tilbake. Jeg har bare hørt om én eneste person som ønsker å degradere fra en entusiastmodell til en nybegynnermodell.

Lenke til kommentar
Uansett hvilke subjektive meninger man sitter inne med og hvor fornøyd man er med sitt nyinnkjøpte kamera, så kommer man ikke bortfra det faktum at 450D er en nybegynnermodell. En super nybegynnermodell. Dermed hadde Canon et annet fokus når de stablet dette kameraet på beina enn de har nå de utvikler proffere modeller. Det er forskjeller som ikke er så viktig for nybegynnere, men som man setter pris på når man har fotografert en stund. Ergonomi, søker, hastighet, signalbehandling for RAW-filer, osv. Har man først begynt å sette pris på disse forskjellene er det ingen vei tilbake. Jeg har bare hørt om én eneste person som ønsker å degradere fra en entusiastmodell til en nybegynnermodell.

Ja?.. og hallo.. Hvem var det da?

Du kan ikke si a uten og si b vettø :p

Lenke til kommentar

Fordelane til 450D vs 40D er vel: fleire megapixler, lavere vekt og pris og "mindre" grep. Og om en(eller fleire) av dei fire punkta er mest avgjerande for kameravalg, så er vel det en grunn til å velge 450D foran 40D.

En kjøper vel kamera etter kan en treng/har lyst på og har råd til. Nordmenn har vel etterkvart så god råd at pris begynner å bli mindre avgjernande ;)

Lenke til kommentar
Jeg har bare hørt om én eneste person som ønsker å degradere fra en entusiastmodell til en nybegynnermodell.

:new_woot:

 

Hehe. Har dog sett folk på ymse merkerelaterte forum innrømme at deres E-3 ligger hjemme mens de er ute og tar bilder og drømmer seg bort til sine gamle OM-kamera med et E-420 og en 25/2.8. :tease:

 

Kommer jo litt ann på hva man er ute etter. :)

Lenke til kommentar
Uansett hvilke subjektive meninger man sitter inne med og hvor fornøyd man er med sitt nyinnkjøpte kamera, så kommer man ikke bortfra det faktum at 450D er en nybegynnermodell. En super nybegynnermodell. Dermed hadde Canon et annet fokus når de stablet dette kameraet på beina enn de har nå de utvikler proffere modeller. Det er forskjeller som ikke er så viktig for nybegynnere, men som man setter pris på når man har fotografert en stund. Ergonomi, søker, hastighet, signalbehandling for RAW-filer, osv. Har man først begynt å sette pris på disse forskjellene er det ingen vei tilbake. Jeg har bare hørt om én eneste person som ønsker å degradere fra en entusiastmodell til en nybegynnermodell.

 

Det var vel meg det :cool:

Når du her nevner forbedringene på et proffkamera i samme åndedrag så husk det var snakk om en 30D, 450D har riktinok lavere hastighet og er mindre,men den har arvet masse fra nettop proffkameraene som 30D aldri kan få , litt viktig å ta med begge sider av mynten :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...