Gå til innhold

Canon EOS 450d - hva er feil med det?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tja også her er det øynene som ser og hendene som føler,sitter selv med 30D men etter å ha prøvd 450D så tror jeg nok jeg hadde kjøpt den om jeg skulle velge mellom disse to i dag :hmm:

 

Det er ingen overraskelse- 450D er jo nyere! det MÅ jo være bedre!! og så har den jo LiveView!! øøh

 

Hvorfor ikke ta det saklig?

Selv om du har en annen mening så mener jeg at 450D er et bra kamera og det har funksjoner som tjener mitt behov og som ikke 30D har , bla har det flere pixler noe som er utrolig kjekt når en skal croppe bilder .

Lenke til kommentar
Det er lite feil med 450D dersom det passer i henda dine. Men 30D er mer kamera for penga.

 

Tja også her er det øynene som ser og hendene som føler,sitter selv med 30D men etter å ha prøvd 450D så tror jeg nok jeg hadde kjøpt den om jeg skulle velge mellom disse to i dag :hmm:

 

Det var interesant. Hva er bedre med 450D?

 

14.4 Megapiksler mot 8 Megapiksler , nei jeg er ikke bitt av pixelhysteriet,men det er faktisk en fordel ved cropping av bilder,noe som skjer på omtrent alle fuglebilder en tar da en sjelden kommer nært nok .

 

Større skjerm , Skjerm som søker mer lyssterk skjerm. ny sensorbrikken som skal være bygget med samme teknologi som brikken i blant annet 40D og 1D Mark III, hvor man har krympet kretsene mellom hver sensor, slik at det lyssensitive området for hver pikselsensor dermed har fått bedre plass.

Digic III,   muligheten til å selv bestemme fargene på menysystemet.

 

For å nevne noe .

Lenke til kommentar

Vi har fått med oss at du sikler på en 450D, Snekker`n ;)

 

Og det er lov det. Men jeg tror det at hvis du låner deg en 450D et par ukers tid.; så vil du lengte tilbake til 30D-en etter bare noen få dager.

 

Jeg har hatt en Canon 350D i rundt 2 og et halv år før jeg kjøpte 30D-en min og det gikk en stund før jeg ble fortrolig med 30D-en. Men når jeg bruker 350D-en nå, så blir det puslete, knotete og tregere å ta bilder. Hvorfor det? Jo fordi kameraet er veldig lite, det krever mer finger-gymnastikk for å justere på ting og man har ikke en del av de smådetaljene som finnes på 30D'en (f.eks. 1/3 dels trinn på ISO). Jeg kommer nok ikke til å selge 350D-en; men den kommer kun til å brukt i de tilfellene liten vekt er viktig, og hvor jeg ikke skal leke seriøs fotograf.

 

Så mitt råd er at du du beholder 30D-en, når (eller hvis) du skaffer deg en 450D.

 

edit: 450D har kun 12MP.

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Vi har fått med oss at du sikler på en 450D, Snekker`n ;)

 

Og det er lov det. Men jeg tror det at hvis du låner deg en 450D et par ukers tid.; så vil du lengte tilbake til 30D-en etter bare noen få dager.

 

Jeg har hatt en Canon 350D i rundt 2 og et halv år før jeg kjøpte 30D-en min og det gikk en stund før jeg ble fortrolig med 30D-en. Men når jeg bruker 350D-en nå, så blir det puslete, knotete og tregere å ta bilder. Hvorfor det? Jo fordi kameraet er veldig lite, det krever mer finger-gymnastikk for å justere på ting og man har ikke en del av de smådetaljene som finnes på 30D'en (f.eks. 1/3 dels trinn på ISO). Jeg kommer nok ikke til å selge 350D-en; men den kommer kun til å brukt i de tilfellene liten vekt er viktig, og hvor jeg ikke skal leke seriøs fotograf.

 

Så mitt råd er at du du beholder 30D-en, når (eller hvis) du skaffer deg en 450D.

 

edit: 450D har kun 12MP.

 

Tom

 

Jeg blir nok å beholde 30D en når den først er kjøpt, og missforstå ikke jeg mener ikke at det er et dårlig kamera, langt derifra, men hadde 450D vært kommet på markede da jeg kjøpte 30D en i vår så tror jeg det hadde blitt den,rett og slett fordi den har noen funksjoner som 30D ikke har,eller som ingen hadde da 30D ble laget, men jeg blir å beholde 30Den som sagt og så får neste oppgradering bli når det kommer en erstatter for 40D .

PS: Jeg har prøvd 450D.

 

 

450D har kun 12MP.

 

Jepp,men fortsatt 50% mer enn 30D :cool:

Lenke til kommentar
PS: Jeg har prøvd 450D.

Vet det, men det er noe noe annet å bruke det i det daglige ...

 

Men den diskusjonen kan vi la ligge til en annen dag. Vi har nok forvirret trådstarter nok som det er.

 

Tom

 

Mulig det er forvirrende siden han spør om noen kan overbevise han i den ene eller den andre retningen.

Jeg vil ikke prøve å overbevise noen i noen retning, jeg prøver bare å si hva jeg synest om et produkt og hva som er viktig for meg med et produkt .

 

 

Det begynner å komme norske tester også og ikke uventet går det helt i toppen her .

 

Canon EOS 450D

Dyrest og best

 

http://www.lydogbilde.no/index.php?cat=792...amp;testid=3910

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Dårlig fotograf med bra utstyr = dårlige bilder

 

Jeg har sett elendige bilder fra en Canon 450, men det var "Dårlig fotograf med bra utstyr" som var grunnen. Særlig når man ikke behersker flere fokuspunkter. Mange av bildene var ute av fokus fordi kameraet hadde fokusert på noe annet enn det som var meninga. Andre problemet var mye støy fordi for høy iso var valgt (automatisk). Sannsynligvis fordi blitz var slått av. Har ikke erfaring med Canon, men regner med at begge tingene er på grunn av nybegynner som ikke har lest manualen ennå. Så tror ikke det er noe problem med Canon 450, men mulig det krever noe mer av en nybegynner?

Lenke til kommentar
Der var dpreview på plass med test av kameraet. "highly recommended".

 

Jeg ser i artikkelen at det står i konklusjonen (det negative med kameraet):

 

Automatic AF point selection unpredictable (use center AF, it's safer)

Occasional total focus failures (in our case only 5 or 6 shots in almost 2000)

Contrast detect AF so slow it's useless for most types of photography

Flash must be up for AF assist lamp (although AF is good even in low light)

 

kan være det som er bakgrunnen for de bildene jeg så i tillegg til fotograf?

Lenke til kommentar
PS: Jeg har prøvd 450D.

Vet det, men det er noe noe annet å bruke det i det daglige ...

 

Men den diskusjonen kan vi la ligge til en annen dag. Vi har nok forvirret trådstarter nok som det er.

 

Tom

 

Mulig det er forvirrende siden han spør om noen kan overbevise han i den ene eller den andre retningen.

Jeg vil ikke prøve å overbevise noen i noen retning, jeg prøver bare å si hva jeg synest om et produkt og hva som er viktig for meg med et produkt .

 

 

Det begynner å komme norske tester også og ikke uventet går det helt i toppen her .

 

Canon EOS 450D

Dyrest og best

 

http://www.lydogbilde.no/index.php?cat=792...amp;testid=3910

 

Fikk 450D med 18-55 IS for 4000,- på ebay jeg :D (Eller Rebel XSI som det heter da, i statene).

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar
Det begynner å komme norske tester også og ikke uventet går det helt i toppen her .

 

Canon EOS 450D

Dyrest og best

 

http://www.lydogbilde.no/index.php?cat=792...amp;testid=3910

Men de har ikke med Sony Alpha 350 som vel er den som står 450D nærmest.....

 

Vurderer å kjøpe kamera, men 450D ble alt for smått i mine "murer"-hender. Alpha 350 lå derimot mye bedre.

 

Jepp,passer ikke kamera i hendene til brukeren spiller det liten rolle hva det heter eller hvor bra det er,fordi det da mest blir å samle støv på hylla .

Det lureste er nok å lese omtaler av mange kamera innenfor aktuell prisramme en har og så kjøpe det som passer best til en selv uansett om det har første,eller fjerdeplass i en test .

Lenke til kommentar

Ser tråden beveget seg mot det som var poenget mitt. Nemlig at folk syter og klager på ting de ikke har prøvd eller at de har fått noen vaner som gjør at dersom en knapp ikke akkurat er der en husker den var på det gode gamle, så blir alt bare feil.

 

Jeg har nå fått min 450d i hus og er ikke annet enn kjempefornøyd!

Det er utrolig raskt til å ta bilder, og det var ett av hovedkriteriene til at jeg gikk for 450d.

I tillegg veier det ikke ett tonn, har mye innebygget i en liten kasse og tar kjempe-bilder av ungene mine. Et kompaktkamera har ikke sjangs mot dette.

 

Det har vært mye snakk om grepet på 450d, og jeg forstår ikke hva som er feil med det?

Det sitter veldig bra, er godt å holde i handa og jeg har lett tilgang til alle knappene. Dersom du er en proff fotograf og har behov for større/bedre grep, så får du kjøpe deg et proff kamera med et større grep.

 

Har ett minus: LiveView er oversatt til noe kryptisk langt uforståelig ord på norsk. Har gått tilbake til engelske menyer da engelsk er mye enklere å forstå.

Lenke til kommentar
Det er utrolig raskt til å ta bilder, og det var ett av hovedkriteriene til at jeg gikk for 450d.

I tillegg veier det ikke ett tonn, har mye innebygget i en liten kasse og tar kjempe-bilder av ungene mine. Et kompaktkamera har ikke sjangs mot dette.

Nå er vel noe av poenget her at du kunne sagt akkurat det samme uansett hvilket entrylevel dSLR du hadde kjøpt. D40, K100D Super/K200D, E420... alle sammen er kompakte, raske, gir gode bilder og er fullstendig overlegne noe kompaktkamera.

 

Det har vært mye snakk om grepet på 450d, og jeg forstår ikke hva som er feil med det?

Det sitter veldig bra, er godt å holde i handa og jeg har lett tilgang til alle knappene. Dersom du er en proff fotograf og har behov for større/bedre grep, så får du kjøpe deg et proff kamera med et større grep.

Mnja. Det er mange kamerahus som ligger jevnt med entrylevelhusene til Canon når det gjelder størrelse, men som samtidig har et rundere og mer fyldig grep. Du trenger ikke å gå opp i D80/K10D/30D-klassen for å få et grep som er brukbart for de av oss med litt lengre fingre. D40, K100D/K200D og E520 har alle hus som er i samme størrelsesklasse som 400/450D, men med fyldigere grep. I tillegg har du E420 som har et helt annerledes design som minner mer om eldre filmhus ala F3, og som derfor holdes på en helt annen måte.

 

For min del er grepet håpløst, fordi jeg ikke får grep med hele håndflaten. Jeg ender opp med å holde huset etter fingerspissene, mens resten av håndflaten nesten ikke har kontakt med grepet.

Lenke til kommentar
Ser tråden beveget seg mot det som var poenget mitt. Nemlig at folk syter og klager på ting de ikke har prøvd ...

Jeg kjenner meg ikke helt igjen i denne beskrivelsen. De fleste syter og klager ikke, de diskuterer, ut fra sine preferanser, og sine erfaringer. Når de gjør det, så framhever de gjerne unike egenskaper som de legger vekt på ved sitt kamera.

 

På samme måte som du nå bruker ditt innlegg til å fortelle om dine positive førsteinntrykk av kamera X. Forresten fint det. Bra at du er komfortabel med valget ditt :)

 

Jeg ser dessverre ikke helt problemet ditt. Er det at en del er uenige med deg i din vurdering av kamera X?

I så fall, velkommen til klubben av det du kaller sytere og klagere ;)

 

Hvis du har noe annet på hjertet, da må du nesten forklare det bedre.

Endret av fototim
Lenke til kommentar

En nybegynner med erfaring fra kompakt vil alltid bli overveldet over hurtighet og kvalitet, selv i det enkleste dslr.

 

På samme måte vil en med erfaring fra en av de mer proffe dslr bli frustrert over klønete og tungvinte løsninger i en intromodell. Sånn er det, og sånn skal det være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...