Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Tilbud på gassgrill?


Anbefalte innlegg

Litt usikker på om denne er feilpostet - bare å flytte i såfall.

 

Har akkurat flyttet inn i en loftsleilighet med balkong i Oslo. Da må jeg jo naturligvis ha gassgrill!

Noen som vet om bra tilbud? Det er kanskje feil tid på året å se etter tilbud på griller, men likevel?

 

Disse gassgrillene til under 1500 kr som man for eksempel får på Elkjøp - er de noe tess? Hvorfor koster de så lite når de ser ganske streite ut og grillflaten er ca 50 x 35 cm? Er de så svake at biffen må ligge på en time?

 

Takknemlig for innspill og råd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo en del tilbud rundt om, bare å følge med på jernia, byggevarehus osv.

 

Prisen gjenspeiler kvaliteten (som oftest, men ikke allid). Størrelsen er ikke alt. Gods tykkelse i stålet, kvaliteten og finish på deler, materiallvalg osv. avgjør mye. Skal du bruke den mye, så kan det lønne seg å innvestere i kvalitet. Husk også trekk til å beskytte den med når den ikke er i bruk.

 

I tillegg må du huske på at du må kjøpe en gassflaske....

Lenke til kommentar
Prisen gjenspeiler kvaliteten (som oftest, men ikke allid). Størrelsen er ikke alt. Gods tykkelse i stålet, kvaliteten og finish på deler, materiallvalg osv. avgjør mye. Skal du bruke den mye, så kan det lønne seg å innvestere i kvalitet. Husk også trekk til å beskytte den med når den ikke er i bruk.

 

Skjønner. Jeg er ikke spesielt opptatt av utseendet; at det ikke skal komme riper etc. Sålenge

 

1. det er brukbar størrelse på grillflaten (ca 50 x 30 cm)

2. grillen ikke er så svak at det tar en time å grille en biff

3. det går an å grille på den i hvertfall fem år

 

har jeg ingen spesielle krav til den.

 

Hva med for eksempel denne: http://www.deal.no/produkt.cfm?id=106612

Er det en gassgrill forresten?

Endret av questra
Lenke til kommentar
Hva med for eksempel denne: http://www.deal.no/produkt.cfm?id=106612

Er det en gassgrill forresten?

Det der ser ut som en veldig billig elektrisk grill.

 

Her er noen gassgriller:

http://www.plantasjen.no/Produkter/Grill/Gassgriller/

 

Som sagt - kjøper du weber, kjøper du kvalitet.

 

Du kan forsøke å google litt selv også da. Masse flotte norske artikler om gassgriller.

Her er ett eksempel:

http://forbruker.no/hyttemagasinet/article1809912.ece

Lenke til kommentar
Som sagt - kjøper du weber, kjøper du kvalitet.

Tv2 Hjelper deg hadde denne rangeringen:

 

 

Her er testresultatene for de seks gassgrillene:

 

1. Primus Trio - Best i test

Helt til topps går Trio fra Primus. En god og funksjonell grill som gir et godt grillresultat. Ekstra pluss for enkel funksjon for tenning av grillen.

Pris: kr 3.950,-

Selges gjennom følgende kjeder: Felleskjøpet, Expert og Maxbo.

Tlf.nr til leverandør: 23 38 43 20.

 

2. Landmann Flatbed Expert 12269

Dersom du ikke vil bruke så mye pengar på grill, er Landmann grillen for deg. En robust kvalitetsgrill med godt grillresultat. Scorer ikke så høyt på rengjøring og funksjonalitet. (Denne grillen er identisk med modell 12275, bortsett fra at den har en annen farve på understellet.)

Pris: kr 2.500,-

Tlf.nr. til leverandør: 23 37 46 00.

 

3. Weber Genisis Silver B

Weber har lang garantitid og er en solid grill med topp grillresultat. Men med den prisen betaler du vel litt bare for navnet?

Pris: kr 6.900,-

Tlf.nr. til leverandør: 22 51 01 80.

 

 

Som man ser er Weber nede på 3. plass, og se på prisen. Relativt mye dyrere enn de to andre.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Tv2 Hjelper deg hadde denne rangeringen:

snip

Hehe..dette er vel en test fra 2005...

 

Her er en fin liste: http://www.dinside.no/php/art.php?id=88688

 

Nr 1 og 12 er billige. Tror dere de oppfyller de tre kravene jeg nevnte lenger opp?

 

...og dette fra 2003 :p

 

 

Er faktisk ute etter en billig gassgrill selv.. Har du kjøpt enda questra? Hvilken valgte du? Jeg tenker litt på denne eller kanskje denne.. Men den weber'n blir kanskje litt i minste laget...?

Lenke til kommentar

Ikke kjøpt ennå. Så mye annet å tenke på når man flytter. Men det er på høy tid!

 

Jeg er som sagt ikke må-ha-tøffere-grill-enn-naboen-typen, så jeg tror jeg går for en under 2k. En kamerat kjøpte en grill på Statoil for 1600 kr i fjor og den fungerer helt utmerket til formålet: å spise grillmat når man har lyst.

Lenke til kommentar

Vær forsiktige med Landmann grillene, de har en plate man legger sand i som skal tømmes regelmessig, hvis ikke det skjer så er de brannbomber. Vi glemte å tømme plata en gang (etter 5 grillinger) så kom det en flamme ned og fettet tok fyr. Den grillen var dermed søppel, metallet vrengte seg, det ble svimerker i gulvet selv om det brant over en halvmeter over. Bare en liten advarsel, systemet Landmann bruker er bakvendt, for platen er bak og dekker hele overflaten. Weber har en liten metall-kopp langt under som man kan bytte forfra og sjangsen for at slikt skjer der er mye mindre enn på en Landmann grill. Du får det du betaler for, billig med dårlig kvalitet, dyrere med bra kvalitet.

 

~ Mortis360

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...