Gå til innhold

TEST: IBM Deskstar 180GXP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den ser jo bra ut og scorer høyt i testen, men så kommer det ann på hvor lenge det går før den ryker. :grumpy:

 

Hitler var tysk og nazist, det betyr ikke at alle tyskere var nazister. IBM laga en dårlig serie og siden de hadde et bomskudd så suger de for evig og alltid?

Lenke til kommentar
Den ser jo bra ut og scorer høyt i testen, men så kommer det ann på hvor lenge det går før den ryker. :grumpy:

 

Hitler var tysk og nazist, det betyr ikke at alle tyskere var nazister. IBM laga en dårlig serie og siden de hadde et bomskudd så suger de for evig og alltid?

 

ja :yes:

Lenke til kommentar

Det blir spennende å se, ibm har jo alltid lagd disker som drar skinnet av pølsa, men har jo blitt skeptisk etter alt tullet med de dårlige diskene, samt at jeg fikk 2 120gxp disker med feil.

 

fortsetter de samme trenden med den elendige kvaliteten så tror jeg ibm er ferdige for alltid, men la oss håpe de fremstår som kvalitets produsent igjen.

Lenke til kommentar

Dette kommer selvsagt av at IBM som de fleste andre produsenter av lagringsmedier regner at 1 KB = 1000 byte, og ikke 1024 byte som er den faktiske størrelsen.

 

Tja, dette er vel en evig diskusjon, men min mening er som følger:

 

K = Kilo = tusen = 1000

M = Mega = milion = 1000000

Som forøvrig også bekreftes av SI-sytemet

 

At datamaskiner ikke regner med 10-tallsystem, men med 2-tallssystem, endrer ikke det faktum at Kilo er 1000. 1024 som tilnærmelse for Kilo ble regnet for "nær nok", men er en feil som blir mye tydeligere ettersom vi begynner å jobbe med større tall.

 

Dette går vel under samme kategori som å si at du kan dele menneskene inn i 10 grupper; de som forstår binære tall, og de som ikke forstår. :wink:

Lenke til kommentar

herregud dette er direkte uansvarlig av hw.no

 

alle burde ha lært en gang for alle. IBM må dø! brenne i helvete (og den er godt på vei leser jeg :lol: )

 

dette følger samme spor som de forrige modellene, inkludert 75gxp. skryt i starten, så etter en stund begynner krasjmeldingene å dukke opp som paddehatter på internett. vent og se!

Lenke til kommentar
herregud dette er direkte uansvarlig av hw.no

 

alle burde ha lært en gang for alle.  IBM må dø!  :evil:  brenne i helvete (og den er godt på vei leser jeg  :lol: )

 

dette følger samme spor som de forrige modellene, inkludert 75gxp.  skryt i starten, så etter en stund begynner krasjmeldingene å dukke opp som paddehatter på internett.  vent og se!

Lenke til kommentar

herregud dette er direkte uansvarlig av hw.no

 

alle burde ha lært en gang for alle. IBM må dø! :evil: brenne i helvete (og den er godt på vei leser jeg :lol: )

 

dette følger samme spor som de forrige modellene, inkludert 75gxp. skryt i starten, så etter en stund begynner krasjmeldingene å dukke opp som paddehatter på internett. vent og se!

Lenke til kommentar
Den ser jo bra ut og scorer høyt i testen, men så kommer det ann på hvor lenge det går før den ryker. :grumpy:

Hva er det for no b*llshit om IBM? de hadde en dårlig serie, jeg har ett eksemplar av GXP60 serien, den som overtok etter GXP75, som har blitt utsatt for mye rart og blitt både voldtatt og mista i gulvet og det meste, som fortsatt virker som ny. Blir bare for patetisk og dømme IBM på grunn av den ene dårlige serien deres.

Lenke til kommentar

Nå skal det sises at mange av IBM diskene av dårlig kvalitet kom fra en fabrikk i Ungarn som nå er nedlagt.

IBM er jo et gigantisk selskap så dør gjør de nok ikke.

 

Dog bærer jeg fortsatt nag til 40GB disken som ligger her død.. grr

 

AFAIK solgte de hele disk divisjonen sin til Hitatchi.

Lenke til kommentar

 

K = Kilo = tusen = 1000

M = Mega = milion = 1000000

Som forøvrig også bekreftes av SI-sytemet

 

<pirkemodus>

 

K = Kelvin

k = kilo = 1000

 

</pirkemodus>

 

 

"IBM lager uten tvil de blankeste diskene" står det i testen. Det er jo litt feil mtp at IBM ikke lager harddisker lengre. Hitachi (www.hgst.com) har overtatt harddisk divisjonen til IBM noe som absolutt burde vært nevnt i testen.

Lenke til kommentar

Tar nok litt tid før det blir ibm igjen, har en 120gxp som funker enda, men den lager klikk-klakk lyder av og til, og da stopper all dataoverføring fdra disken. Og det kan ikke være varme som er problemet, den har alltid hatt vifte foran seg, og den er ikke montert tett inntil andre disker. Sjekka med ettellerannet ibm prog temperaturen i disken (måtte seff gjøre det fra oppstartsdisk ting) Da hadde jeg kopiert en enorm mengde filer på disken fram og tilbake slik at den hadde jobbet hardt i en time, temperaturen var 26 grader...... (20 i rommet) Allikevel presterer den klikk-klakk. Jeg sier neitakk til ibm når det finnes alternativer....

Lenke til kommentar

:D:D:D

En hardisk er en hardisk er en hardisk..........

Hard du brennt et RAID med hardt anskaffa hardisker, så hard

du måtte lære "the hard way" !!

De senere hardisker varer alltid lenger........pussig nok.......

 

De omtalte går nok opp i sekken med femmere.

 

Innovasjon når der gjelder (elektro)mekanisk lagring lar vente på seg.

Og det er vel ikke nødvendig heller når man kan tjene penger

på å fylle opp alle RAID-ene som kommer !!!

Lenke til kommentar
herregud dette er direkte uansvarlig av hw.no

 

alle burde ha lært en gang for alle. IBM må dø! :evil: brenne i helvete (og den er godt på vei leser jeg :lol: )

 

dette følger samme spor som de forrige modellene, inkludert 75gxp. skryt i starten, så etter en stund begynner krasjmeldingene å dukke opp som paddehatter på internett. vent og se!

 

nåja verdens mest seriøse tilbakemelding?

 

holder meg til seagate jeg. Ingen problemer så langt på de diskene jeg har brukt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...