Gå til innhold

Sniktitt: Command & Conquer: Red Alert 3 (PC/PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Red Alert 2: Giant Squid, Chrono Legionnaire, Dolphin. For ikkje å snakke om alle einingane til Yuri.

 

Starcraft 2 har den same utsjånaden på mange vis, kraftige fargar og teikneserieaktig, I love it!

 

Store bilete: 1600x1200 pixler.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
screenshot5.jpg

ra3-008.jpg

Lenke til kommentar

Tja, man får vel ikke gjort alle fornøyde uansett. Jeg liker også best realisme, men det finnes da heldigvis spill på markedet som i varetar dette også; Company of Heroes og World in Conflict blant annet. Så at de lager "tegneserie" ut av Red Alert bryr meg ikke så mye - jeg sluttet å spille den serien da RA2 kom.

 

Generales forstår jeg ikke helt kritikken mot, utover at det var/er dårlig over nett. Spillet i seg selv hadde en herlig sarkasme over USAs "krig mot terror" og Kinas kamp for å bli en supermakt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Misliker STERKT at disse RTS spillene alle går for en mer "Cartoon" stil på unitene..

en av tingene jeg savner med de gamle C&C spilla er at de brukte faktisak ekte kjøretøy osv (med noen få fantasifulle skapninger som man bare kunne få mot slutten)

men nå ser alt ut som det kommer ret fra en tegnefilm..

 

 

Hva slags grafikk stil er det der da? Nei, nei, nei! :(

 

Er redd jeg også blir skuffa. Starcraft klarer å gjøre det, men ea har aldri klart det med strategispill. Jeg håper jeg kommer til å like ra3, men jeg er redd jeg bare kommer til å savne en "ekte" oppfølger til ra2.

Lenke til kommentar
Aah... Red Alert :) Jeg har bare gode minner fra den serien. Jeg kan ikke huske hvor mange timer som gikk til Red Alert 2, det var noe tilfredsstillende med den atombomba til Soviet :D

 

Håper at Red Alert 3 vil ta i bruk tastatur og mus til PS3, noen som vet noe om den saken?

 

Enig...

Red Alert 2 så til og med bedre ut i stilen, selv om det er flere år gammelt. Dette ser også for fantasiaktigt ut.. Teite, runde of feite kjøretøy, sterke farger som ikke minner om kamuflasje eller ordentlig krigsstil en gang.

Savner et ordentlig 3D versjon av Red Alert 2.

Lenke til kommentar
Det der er klassisk stil, de sterke fargene symboliserer kun lag. I Red Alert 3 har alt forskjellige sterke farger.

Alle fargene på bildet er karikerte, ikke bare lagfargene. Dessuten er også utformingen av bygninger og enheter ofte svært urealistisk. Se bare på statuen som står på de sovjetiske brakkene. I Red Alert 3 ser brakkene langt mer realistiske ut, og det samme gjelder krigsfabrikken og kraftverkene (se nær toppen av dette bildet). Ellers benytter RA3 mer mettede farger, men akkurat det er ikke verre enn at det eventuelt kan korrigeres på spillerens egen skjerm.

 

Endring: Feil bilde.

Endret av tåa
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Det der er klassisk stil, de sterke fargene symboliserer kun lag. I Red Alert 3 har alt forskjellige sterke farger.

Alle fargene på bildet er karikerte, ikke bare lagfargene. Dessuten er også utformingen av bygninger og enheter ofte svært urealistisk. Se bare på statuen som står på de sovjetiske brakkene. I Red Alert 3 ser brakkene langt mer realistiske ut, og det samme gjelder krigsfabrikken og kraftverkene (se nær toppen av dette bildet). Ellers benytter RA3 mer mettede farger, men akkurat det er ikke verre enn at det eventuelt kan korrigeres på spillerens egen skjerm.

 

Endring: Feil bilde.

Realistisk? En statue kan har ingen realitstiske mål ;) Den er meget sjelden 100% tro kopi av hva den skal være en kopi av mtp str.

Ser man på str. på menneskene er de alt for store. Hvis du ser den gule bilen som er parkert ved huset så er personene større en bilen. Hvor realistisk er det? Spør du meg er ra 2 og ra 3 akkurat like mye/eller helst lite realistisk. Dette var bare ett eks. Du kan jo f.eks. se på str. til helikoptrene, husene og brakkene i forhold til str. på personene. Jeg skal ikke si at ra3 vil skuffe, for jeg håper virkelig det vil imponere og glede meg minst like mye som ra2 gjorde og gjør enda. Av erfaringer vet jeg at EA pleier å gjøre gode titler dårlige/middelmådige i c&c serien.

 

Tror 3D følelsen er litt av grunnen til at jeg ikke syns de nye spillene er like underholdende også. Hvorfor kan de ikke lage ett pent spill i 2D? Grafikk betyr ikke alt..

Lenke til kommentar
Realistisk? En statue kan har ingen realitstiske mål ;) Den er meget sjelden 100% tro kopi av hva den skal være en kopi av mtp str.

Det du ser på er sannsynligvis forskningssenteret. Brakkene befinner seg et lite stykke foran.

 

Ser man på str. på menneskene er de alt for store. Hvis du ser den gule bilen som er parkert ved huset så er personene større en bilen. Hvor realistisk er det? Spør du meg er ra 2 og ra 3 akkurat like mye/eller helst lite realistisk.

Jepp, du har helt rett. Proporsjonene er akkurat like gale i begge spillene.

 

Tror 3D følelsen er litt av grunnen til at jeg ikke syns de nye spillene er like underholdende også. Hvorfor kan de ikke lage ett pent spill i 2D? Grafikk betyr ikke alt..

Det betyr nok. For ressurssterke utviklere finnes det ikke lenger noen gode grunner til å velge 2D.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Utenom at den gir høyere underholdningsverdi..? Virker som det er en del som liker de gode gammle 2D spillene så ett "nytt ra2" hadde sikkert solgt ganske brukbart, i tillegg hadde det ikke kostet så mye å lage. Om ra3 skulle komme i 2D så hadde jeg ikke felt en tåre, noe som er svært usansynlig dessverre. Får se hvor bra de klarer å lage det i 3D. Hvem vet, kanskje jeg og en del andre blir positivt overrasket sammen med de som allerede liker 3D strategispill.

Lenke til kommentar
Utenom at den gir høyere underholdningsverdi..? Virker som det er en del som liker de gode gammle 2D spillene så ett "nytt ra2" hadde sikkert solgt ganske brukbart, i tillegg hadde det ikke kostet så mye å lage. Om ra3 skulle komme i 2D så hadde jeg ikke felt en tåre, noe som er svært usansynlig dessverre. Får se hvor bra de klarer å lage det i 3D.

Nå tror jeg det er nostalgien som taler i deg. Jeg kan ikke skjønne hvordan 2D-grafikk i seg selv skal kunne heve underholdningsverdien. Kostnadsfordelen annulleres av tapte salgsinntekter (det er ikke mye penger å tjene på den harde kjernen), så det gjelder heller ikke.

 

Siste populære 2D strategispillet jeg kan huske var vel Warcraft 3...hvis jeg ikke fantaserer

Du fantaserer. :) Warcraft 3 er i 3D. Red Alert 2 og Starcraft er vel noen av de siste populære strategispillene i 2D, dersom man ser bort fra diverse turbaserte spill.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...