levlex Skrevet 17. mai 2008 Skrevet 17. mai 2008 Dette skal være siste nytt av mobiltjenester fra T-mobile. Les mer
Slettet-Lr2aQT Skrevet 17. mai 2008 Skrevet 17. mai 2008 Noe slikt kunne jeg trengt nå, gleder meg til det kommer til Norge.
L4r5 Skrevet 17. mai 2008 Skrevet 17. mai 2008 Det er jo ikke noe problem å implimentere da. Bare sette opp en accessliste for hver bruker.
Gjest Bruker-95147 Skrevet 17. mai 2008 Skrevet 17. mai 2008 En dedikert "plageånd" lar seg vel neppe stoppe av slikt no?
L4r5 Skrevet 17. mai 2008 Skrevet 17. mai 2008 En dedikert "plageånd" lar seg vel neppe stoppe av slikt no? Det spørs helt på implimentasjonen av accessliste. Den kan settes opp til å kun blokkere enkelte nummer, eller kun godta enkelte nummer. Sånn teoretisk hvertfall.
phax Skrevet 17. mai 2008 Skrevet 17. mai 2008 Hvorfor har man ikke bare denne funksjonen på telefonen?
Nator Skrevet 17. mai 2008 Skrevet 17. mai 2008 Skjønner ikke hvorfor dette ikke går an å gjøre på telefonen, eller "min side" på netcom.no f.eks. har savna denne funksjonen i flere år, for å kunne blokkere f.eks. telefonselgere som ringer om igjen og om igjen uansett om du ber dem slutte.
Licht Skrevet 17. mai 2008 Skrevet 17. mai 2008 Jeg savner virkelig en "ignore list" på mobiltelefonen. Særlig når det er de samme, forbannede telefonselgerne og markedsundersøkerne som ringer deg om att og om att, fra samme nummer.
hobgoblin Skrevet 17. mai 2008 Skrevet 17. mai 2008 (endret) hmm, tror mange hadde koblet telefonterror.no sammen med sin blokkeringsliste. skulle ikke forundre meg om grunnen er redsel for inntektssvikt fra telefonselskapene sin side... og når en snakker om telefonselgere, jeg har opplevd å bli oppringt av samme folka to ganger på 5 min eller noe i den dur... og det er en tankevekker at det fint går an å begrense hvilke nummer en kan ringe til fra en telefon, men ikke hvilke nummer som kan ringe inn... Endret 17. mai 2008 av hobgoblin
deaktivert443556 Skrevet 17. mai 2008 Skrevet 17. mai 2008 De som har Symbian-telefoner kan jo bruke Advanced Call Manager (ikke gratis).
Quattro7 Skrevet 17. mai 2008 Skrevet 17. mai 2008 (endret) Det er jo ikke noe problem å implimentere da. Bare sette opp en accessliste for hver bruker. Det krever vel kanskje endringer i endel systemer? Ta en telefon til dem og tilby deg å gjøre det du da, hvis du mener det er så enkelt? Hvis der er å kun godta enkelte nummer så finnes det allerede en slik funksjon i de fleste telefoner. Endret 17. mai 2008 av Quattro7
JohndoeMAKT Skrevet 17. mai 2008 Skrevet 17. mai 2008 (endret) – Jeg vet at det er et omfattende teknologisk inngrep å få til dette. Det er enkelt og greit ikke noe hokus-pokus. Er dette korrekt bruk av "hokus-pokus" ? Jeg har alltid trodd at når noe "ikke er hokus-pokus" betyr det at løsningen er klar og gjerne lett. Eksempel : -Kunde : Kan du flytte den checkboxen ( i et HTML-form ) over feltet for brukernavn? -Code monkey : Klart, det skal ikke være noe hokus-pokus. Endret 17. mai 2008 av JohndoeMAKT
Lionel_Luthor Skrevet 17. mai 2008 Skrevet 17. mai 2008 Dette kun jeg trengt.. forbannade svenske tele-connect eller noe slikt.. de ringer 4 ganger i uken.. også er det en liten pause på ett par uker.. også begynner de og ringe igjen..
Gjest Bruker-95147 Skrevet 17. mai 2008 Skrevet 17. mai 2008 Slike vemmelige spørsmål spør man bare ikke på vår egen grunnlovsdag!
hobgoblin Skrevet 17. mai 2008 Skrevet 17. mai 2008 Hvis der er å kun godta enkelte nummer så finnes det allerede en slik funksjon i de fleste telefoner. hmm, sant nok. fant det. men jeg tror det folk leter etter er "default permit" heller den "default deny", for å låne litt fra brannmurterminologi... altså en liste hvor en kan si at alle nummer utenom x, y, z osv skal slippes gjennom.
kilik Skrevet 17. mai 2008 Skrevet 17. mai 2008 Min første tanke er at dette ikke er innført fordi det fører til at folk ringer mindre. Tror telefonselgere, masete kunder, eks-kjærester, svigermor og andre uønskede samtaler faktisk utgjør en del kroner i inntekter for operatørene. Kan ikke skjønne at det skal være noe vanskelig teknisk å innføre: "if incommingnumber==XXXXXXXXXX then deny call" Blir jo som en IP Deny Manager til en nettside.
pmolin Skrevet 17. mai 2008 Skrevet 17. mai 2008 Denne tjenesten har jeg hatt lenge. Den følger med SPB Phone Suite, der man lager en whitelist og en blacklist og kan sette dette inn i profiler. Finnes også annen Windows Mobile programvare som gjør lignende. Det som blir spesielt her er vel kanskje at en del av programmene ikke klarer å blokkere sms, men bare ringing. Hvis T-mobiles versjon både tar ringing, sms og msn-meldinger/eposter begynner det å bli ganske avansert.
hobgoblin Skrevet 17. mai 2008 Skrevet 17. mai 2008 høres ut som smartphone blir mer og mer fornuftig å få kloa i... vet ikke om en kan sette opp en sync vis a vis telefonterror.no vel?
hardkjerne Skrevet 17. mai 2008 Skrevet 17. mai 2008 Talentløst at det ikke er lett tilgjengelig på de fleste telefoner allerede, og da tenker jeg ikke på noe teleselskapene skal levere, men i selve telefonen. Det som dog ofte går ann er å legge inn egen ringetone på selgere ol., der det bare er en "tom" lydfil. Så merker en i alle fall ikke når de ringer...
Anbefalte innlegg