Gå til innhold

Firefox 3.0 straks lanseringsklar


Anbefalte innlegg

Hehe... Direkte oversettelser fungerer ikke alltid så godt... Lurer på hva jeg ville ha fått av Mozilla dersom den ble f*cket og jeg ikke hadde gjort noe for å "bryte garantien". Gratis reinstallasjon? Men for all del, man kan jo få bivirkninger som hodepine, etc dersom det går riktig ille. Tviler jo ikke på det...

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehe... Direkte oversettelser fungerer ikke alltid så godt... Lurer på hva jeg ville ha fått av Mozilla dersom den ble f*cket og jeg ikke hadde gjort noe for å "bryte garantien". Gratis reinstallasjon? Men for all del, man kan jo få bivirkninger som hodepine, etc dersom det går riktig ille. Tviler jo ikke på det...
Har du forslag til bedre oversettelse/tekst? Her er originalen, vet ikke fra hvilken versjon av Firefox3 og om det er endret med rc1.

http://mozillalinks.org/wp/wp-content/uplo...fig_warning.jpg

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Som jeg skrev: det begynner å bli bra, men det er fortsatt en del Places-relaterte bugs som er ganske irriterende, f.eks. "dra og slipp" for å ordne bokmerker funker fortsatt dårlig.

 

Det jeg synes er litt rart er at Places skulle egentlig inn i Firefox2, men ble utsatt. Så de har hatt mye tid på å få det i orden, likevel er det fortsatt stygge bugs i den delen av koden.

 

Ærlig talt så trenger jeg ikke noen fancy sqlite database for å holde orden på mine bokmerker, den gode, gamle html fila hadde holdt lenge.

Endret av mandela
Lenke til kommentar
Ærlig talt så trenger jeg ikke noen fancy sqlite database for å holde orden på mine bokmerker, den gode, gamle html fila hadde holdt lenge.

Helt til bokmerkene blir borte etter et strømbrudd, for eksempel. Hvis jeg ikke har misforstått, er tap av bokmerker den viktigste grunnen til at de bruker SQLlite.

Lenke til kommentar
Helt til bokmerkene blir borte etter et strømbrudd, for eksempel. Hvis jeg ikke har misforstått, er tap av bokmerker den viktigste grunnen til at de bruker SQLlite.
Firefox2 lager jo daglig backup av bokmerker helt automatisk, så jeg ser ikke det helt store problemet. sqlite tror jeg ble valgt for å gi større fleksibilitet i hvordan bokmerker kan ordnes, tagges osv.
Lenke til kommentar
Ærlig talt så trenger jeg ikke noen fancy sqlite database for å holde orden på mine bokmerker, den gode, gamle html fila hadde holdt lenge.
Utrolig hva man blir vant med ;)

 

Men på mange måter er det kanskje mer logisk å organisere bokmerker med tags enn å legge de i kataloger. Uansett er det vel fortsatt mulig å holde seg til gamlemåten om man vil

Endret av ibrotha
Lenke til kommentar
Firefox2 lager jo daglig backup av bokmerker helt automatisk, så jeg ser ikke det helt store problemet.

Det er alltid et problem uansett for mange brukere, hvis det skjer. De må i alle fall få et lettere brukergrensesnitt for gjenoppretting/rollback, slik som de har gjort i Firefox 3. Går du ut på gata, skal jeg vedde ganske mye på at ca 9 av 10 ikke vet hvor profilmappen til Firefox ligger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Prøvde ut RC1 i dag, den ble fort avinstallert da den ikke ville lagre Adobe flash plugin etter utallige forsøk. Den påsto at den hadde lagret den, men etter en restart av FF så fikk jeg beskjed om legge til flash på nytt. Dette var i Windows, det merkelige synes jeg er at i Linux (Ubuntu 8.04/Linux Mint 5.0 beta) som bruker FF3 beta 5 så er dette ikke et problem.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...