Gå til innhold

AoC: Konsollrelease ødeleggende for AoC?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ja, det er en stund til, men...

Som jeg ser for meg vil et helt nytt publikum slippe inn når konsollversjonen slippes. Noen kjøper det kanskje på konsoll fordi PC-en deres er for dårlig. Men hvis det nå blir cross-platform spilling, ser jeg for meg at en haug med konsollfolk som ikke er vant til spill av denne dybden (feks ikke skjønner jeg hvordan de skal få til interfacet og chatting) kommer inn og ødelegger communityet.

Konsollspillere generelt er mer casual (neida ikke du som ble fornærmet nå), så sett at man lager seg en pickup group og skal inn i en instance.. jeg vil tro at de er mer tilbøyelige til å quitte midt i fordi de plutsetlig skal ut eller noe lignende.

Jeg tror også at mange ikke vil delta i diskusjon rundt spillet på forumer osv og dermed bli avkortet fra en del av spillkulturen eller hva man vil kalle det.

Dessuten blir det garantert snakk om UI mods og så videre i samme stil som WoW, kanskje noen blir påkrevd i raid for at gruppen skal fungere optimalt. Jeg tror ikke konsollspillere kommer til å bruke det på langt nær like mye (eller i det hele tatt, blir kanskje ikke mulig?). Dette kan jo tenkes at kan splitte guild.

Er det bare mine pc-fanboyske fordommer som får løpe fritt når jeg tenker dette, eller hva tror dere?

Endret av Crossfire
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Skrevet

konsoll og pcversjonen spiller ikke på samme nettverk.

Skrevet (endret)

Vis det kommer egene XXLBoX servere er jo det best.

Vil iallefall ikke hat med en på guildet mitt som bruker 176 timer på å skrive "helo"

Ikke at det er det største problemet men..

Endret av AtleBer
Skrevet

Hvorfor i allverden skal han bruke 176 timer på å skrive det når han faktisk bare kan si det? XBL støtter tross alt voicechat. Men hvordan dette skal løses i public channels vet jeg ikke.

Skrevet
konsoll og pcversjonen spiller ikke på samme nettverk.

Hvor har du hørt det? Jeg hørte det var gode muligheter for cross platform.

Hvorfor i allverden skal han bruke 176 timer på å skrive det når han faktisk bare kan si det? XBL støtter tross alt voicechat. Men hvordan dette skal løses i public channels vet jeg ikke.

Ja, og i mange andre tilfeller. Det kan bli fullstendig kaos med kun voice chat...

Skrevet
Vis det kommer egene XXLBoX servere er jo det best.

Vil iallefall ikke hat med en på guildet mitt som bruker 176 timer på å skrive "helo"

Ikke at det er det største problemet men..

Du vet at man kan koble til USB-tastatur til Xboxen? Og vil du ikke det så kan du koble til et lite thumb-tastatur til kontrollen.

Skrevet (endret)

Jeg vil tippe at det blir valgfritt om man vil spille på servere som tillater blanding av PC/konsoll, eller om man vil spille på PC/konsoll only servere. Vil også tippe at de fleste guilds kun vil tillate enten konsoll eller PC.

EDIT: Link til Q&A

http://www.videogamer.com/pc/age_of_conan/preview-937-3.html

We want for the people who want to do it, we want them to be able to play with their PC friends if they like to. It's not a force thing but we would like that to happen. But obviously the control mechanism, the communication, all this is stuff we are solving on a daily basis. The patching, the install, the footprint, the payment, the servers, the customer service... it's a challenge. But we will get there eventually.
Endret av WD
Skrevet (endret)

Vet nå ikke helt, er nok en del "casual" folk på Xbox360 men jeg tror ikke så mange av dem kommer til å spille Age of Conan. Har Xbox360 og har en veldig blandet erfaring. De fleste som er voksen eller rundt 15+ oppfører seg relativt normalt og hører på "taktikker" osv mange av dem virker ganske nerds egentlig.

Men så må vi ikke glemme de som sitter å synger, prøver å beatboxe og de som slår micen av og på hele tiden for å irretere folk (det lager en liten klikke lyd) Pipe stemme har jeg egentlig ikke noe imot så lenge de ikke hyler i micen.

Igjen tror jeg at mange Casuel kommer til å styre unna Age of Conan på konsoll, men vi kommer til å få en blanding av barn/unger som ikke har råd til ny PC og vanlige generelt gode spillere.

Tror ikke å spille ett MMORPG på konsoll var det første folk hadde i tankene når de kjøpte en.

Endret av Carlgutt
Skrevet

Problemet blir hvordan de kommer til å påvirke communityen. Ser for meg at konsollfolket kommer til å kreve at spillet "casualizes", og at dette igjen vil slå inn på PC-communityen.

Skrevet

Med mindre det kommer ut på Nintendo så bekymrer jeg meg ikke så veldig...

Jeg tror at de som plukker det opp til Xbox 360 faktisk er de som er interessert i å spille det. Jeg har spilt en del WoW og Lotro og fy og f... så mye irriterende "snørrunger" og useriøse folk jeg traff der til tider.

Tastatur er ingen problem, det er bare å plugge inn et i USB porten. Chatpad'n kan man jo også bruke hvis man heller vil lene seg tilbake i sofaen med beina høyt og taste mens man spiller.. og de fleste med 360 har vel headset'et så online chat skulle være tilgjengelig. Når man spiller online med PC synes jeg ofte et er vanskeligere å få folk i prat med headset enn med 360 der alle har det og er vant til å bruke det.

Man kan ha flere chat'e kanaler i gang og switche mellom de allerede per i dag så det skulle ikke være noe problem heller, f.eks ha en privat chat med noen i en gruppe/party og en annen kanal for spillere innen hvis radius osv... Og er noen irriterende er det bare å "mute" gamer tag'n deres i menyene.

Eneste jeg ser er at grafikken må tones ned i forhold til de litt kraftigere PC'ene.

Skrevet
Tror ikke å spille ett MMORPG på konsoll var det første folk hadde i tankene når de kjøpte en.

Nei men det er vel lettere å plukke opp spillet for å "bare prøve" hvis man har konsoll, dermed er man inne i det..

Tastatur er ingen problem, det er bare å plugge inn et i USB porten. Chatpad'n kan man jo også bruke hvis man heller vil lene seg tilbake i sofaen med beina høyt og taste mens man spiller.. og de fleste med 360 har vel headset'et så online chat skulle være tilgjengelig. Når man spiller online med PC synes jeg ofte et er vanskeligere å få folk i prat med headset enn med 360 der alle har det og er vant til å bruke det.

Man kan ha flere chat'e kanaler i gang og switche mellom de allerede per i dag så det skulle ikke være noe problem heller, f.eks ha en privat chat med noen i en gruppe/party og en annen kanal for spillere innen hvis radius osv... Og er noen irriterende er det bare å "mute" gamer tag'n deres i menyene.

Selv om man kan bruke et tastatur på xboxen, kommer folk til å virkelig gjøre det, bortsett fra de som vet hva de går til?

Og selv om man ha flere chat kanaler for voice, så blir jo ikke det det samme. Hvordan håndtere whispers, trade channel, guild chat... Man vil til enhver tid ha behov for å følge med på flere kanaler samtidig.

Allikevel:

Problemet blir hvordan de kommer til å påvirke communityen. Ser for meg at konsollfolket kommer til å kreve at spillet "casualizes", og at dette igjen vil slå inn på PC-communityen.

Selv om de tekniske og designmessige utfordringene på en eller annen måte løses, er hovedbekymringen min dette... At de kanskje bringer med seg en annen "kultur" som etterhvert vil gjøre spillet til noe annet.

Skrevet

Siden når støttet Xbox360 tastatur? Det har hvertfall ikke jeg hørt noe om. "Det er jo bare å bruke voicechat" er et bra argument i et mmorpg vet jeg. Jeg ville aldri i livet spilt et mmo hvor jeg ble tvunget til å faktisk høre på kids og rare utlendinger over voicechat for å kunne gjøre ting i spillet. Ventrilo med venner og kjente er en ting, tvungen snakking er noe annet. Og før dere sier "men spillet er jo 18+!" sier jeg bare Gamecards.

Jeg fatter ikke hva de prøver å oppnå ved å annonsere det på konsoll engang jeg. Målgruppen er folk som vil ha en redusert spillopplevelse ved tvungen bruk av et kontrollsystem som ved all logikk kan sies å være veldig uegnet for spillsjangeren. Mye det samme som RTS spill på konsoll som har blitt prøvd mange ganger og aldri har lykkes særlig bra.

Skrevet
Siden når støttet Xbox360 tastatur? Det har hvertfall ikke jeg hørt noe om. "Det er jo bare å bruke voicechat" er et bra argument i et mmorpg vet jeg. Jeg ville aldri i livet spilt et mmo hvor jeg ble tvunget til å faktisk høre på kids og rare utlendinger over voicechat for å kunne gjøre ting i spillet. Ventrilo med venner og kjente er en ting, tvungen snakking er noe annet. Og før dere sier "men spillet er jo 18+!" sier jeg bare Gamecards.

Jeg fatter ikke hva de prøver å oppnå ved å annonsere det på konsoll engang jeg. Målgruppen er folk som vil ha en redusert spillopplevelse ved tvungen bruk av et kontrollsystem som ved all logikk kan sies å være veldig uegnet for spillsjangeren. Mye det samme som RTS spill på konsoll som har blitt prøvd mange ganger og aldri har lykkes særlig bra.

Støtta det hele tiden. Og da mener jeg ikke den lille chat greia man setter mellom controllen, men vanligt valgfritt pc usb tastatur som jeg bruker på min.

Syns det kan bli spennende og få det til consoll og, da blir det strax mye mer poppulært som igjen er med på og bygger opp spillet.

Skrevet

Nei men det er vel lettere å plukke opp spillet for å "bare prøve" hvis man har konsoll, dermed er man inne i det..

Selv om man kan bruke et tastatur på xboxen, kommer folk til å virkelig gjøre det, bortsett fra de som vet hva de går til?

Og selv om man ha flere chat kanaler for voice, så blir jo ikke det det samme. Hvordan håndtere whispers, trade channel, guild chat... Man vil til enhver tid ha behov for å følge med på flere kanaler samtidig.

Allikevel:

Selv om de tekniske og designmessige utfordringene på en eller annen måte løses, er hovedbekymringen min dette... At de kanskje bringer med seg en annen "kultur" som etterhvert vil gjøre spillet til noe annet.

Som sagt, jeg tror de som faktisk kjøper et slik spill til 360 og Spiller det vil være såpass interessert at de enten har chat padn' som er helt genial eller tar tastaturet og plugger det inn, og derved kan oppnå samme gleder som på PC når det gjelder skriving.

Og så voice chatter man med de man vil ved bruke av ulike kanaler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...