Gå til innhold

Test: Plazir Extreme Power 600 W


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"Ulv i fåreklær" er en metafor for at det er noe annet som skjuler seg bak det man skulle tro.

"Ulv i fåreklær" brukes som metafor når noe er råere, kraftigere, raskere, bedre eller farligere enn det ser ut til ved førte øyekast. Denne er det motsatte.

 

Ta gjerne et søk på "ulv i fåreklær" og se hva slags resultater du får.

 

Simen1 har veldig rett. Eg stusset sjølv veldig når eg leste den originale overskriften og så artikkelen.

 

Den opprinnelige overskriften var rett og slett skivebom, og vitner om minimal språkforståelse :thumbdown:

 

Omskrivningen derimot er en morsom vri på ett kjent ordtak og forteller veldig godt kva som er essensen i testen, nemlig at strømforsyningen er langt dårligere enn den gir seg ut for.

 

Forøvrig så synest eg også enn slik test er veldig nyttig.

 

Spesielt fordi når for eksempel Nvidia sier at for å kjøre X anntall av skjermkort Y i SLI, så må man ha en PSU på 600w. Da er det altså slike strømforsyninger som dette de tar høyde for, og for alt eg veit så finnes det sikkert dårligere 600w PSUer enn dette på markedet også.

 

Men en Corsair HX450w er sannsynligvis ett bedre valg enn denne strømforsyningen med 600 liksom-watt.

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar

Da stemmer overskriften :) Resten av testen synes jeg er bra. Positivt at hw ikke bare tester "glansbilder" men også produkter som befinner seg i den andre enden av skalaen.

 

Under testing opplevde vi en rekke problemer

 

Det betyr antagelig at mange forbrukere slipper å få de samme problemene, og det er positivt.

 

:)

Lenke til kommentar

Flott at slike produkter blir testet og slaktet her :thumbup:

dessverre er begrepet Watt noe som selger slik at veldig mange ville valgt denne fremfor en god 500 Watt psu (eller 450W for den saks skyld)

Trøsten får kanskje være at det tilsynelatende er like mange som har et overdrevet syn på hva de trenger, så de vil kanskje ikke merke noe til den lave effekten likevel... ;)

Lenke til kommentar

Merker også i farta at prisen i artikkelen sier 520,- mens prisen i prisguiden er 470,- hos Multicom (som forsåvidt er de eneste som fører denne "morsomheten").

 

Men en Corsair HX450w er sannsynligvis ett bedre valg enn denne strømforsyningen med 600 liksom-watt.

 

VX450W har Hitachi+Nippon Chemicon-kondensatorer (noen av de beste på markedet), aktiv PFC og 13A mer på 12V, i tillegg til at den i motsetning til Plaziren gjerne kan belastes mer enn 450W p.g.a måten den er merket på (450W @ 50C). Pluss lange kabler og 5 års garanti, backet av den gode servicen. Så det er -helt- sannsynlig et bedre valg "by a long shot". :p

Lenke til kommentar
Steike, jeg var vist ikke helt klar i hodet når jeg dro frem den metaforen.

 

Multicom er den eneste butikken i Norge som selger disse enhetene. Etter testen valgte de og sette ned prisen.

 

Det som kan booste salget er jo om de begynner å eksplodere som Q-tec sine hadde en tendens til, her snakker vi morsomme forsøk. Hvem kan overklokke mest før psuen eksploderer, dette burde bidra til en ekstra piff i konkuranser :p

Lenke til kommentar

Har gjort litt "research" på det Plazir-merket, og det er åpenbart et OEM produkt (forsåvidt nevnt i artikkel) hvor (dansk) importør har satt sitt eget-komponerte navn (Plazir) på.

post-10740-1210710051.gif

 

Importeres/selges av > Frode Herloev EDB ApS - Ved Klaedebo 9 - Hoersholm 2970 DK (vissnok en ganske stor distributør av hardware i Danmark)

 

Mulig jeg er både naiv og godtroende, men jeg tror man(importører) ville stått seg mer på i det lange løp, ved lansering av nye varemerker, og opptre dønn rederlig fra dag 1. og ikke prøve seg med lurendreierier. Selvsagt vil man greie å selge en del unit's før ryktet/sannheten innhenter produktene, men deretter kan det være brå stopp også..

 

Jeg for min del kan gjerne kjøpe "skrammel" produkter, men da vet jeg om det/bevisst valg. Tror derimot ingen "liker" å bli lurt slik som i dette tilfellet, med produkter som er helt feilaktig merket/markedsført.

Endret av Mekanicus
Lenke til kommentar

Bra test og overskriften ble jo meget bra til slutt.

 

Lenge siden jeg har sett på powersupply, men slik som effekten er oppgitt så ville hvilket som helst power kunne bli 1000W bare man klasket på noen heftige elektrolytter på utgangen.

Som bonus så blir det en ganske fin og liten rippel. :p

Flott at slike powersupply blir avslørt.

Kanskje greit å få testet noen andre powersupply importert av denne Frode Herløv slik at vi ser at det bare var et enkelt tilfelle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...