Gå til innhold

Canaldigital øker hastigheten til 100mbit


Anbefalte innlegg

4. ikke laste ned likevel pga struping i bandbredde :(

 

Tenkte jeg skulle mase litt mer om dette....er det noen som kan bekrefte at CD struper P2P?

 

Og i så fall, gjelder dette overalt i landet?

 

MVH

 

Tommy

 

Ingen struping, holder til i Oslo. De gjorde det for rundt 2? år siden her, da ringte jeg og skjelte de ut så det holdt. Tok det 5 minutter så var linja tilbake til det normale, aldri skjedd no siden. Tipper dog det er pga. jeg er en av de få i borettslaget som bruker linja fullt. ( Max 18mbit inn, 3.5mbit ut )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm...

 

Idag ringte jeg til CD for å oppgradere til Mega 16000/3200 fra Mini som vi får i borettslaget nå.

 

Kundebehandleren sa da at til høsten kom vi til å få 18(ja, atten!!!) Mbit linje.

 

Så dette med 100 mbit er jeg jammen ikke sikker på....det er delte påstander blant kundebehandlerne ihvertfall.

 

MVH

 

Tommy

Endret av TommyL
Lenke til kommentar
Hmmm...

 

Idag ringte jeg til CD for å oppgradere til Mega 16000/3200 fra Mini som vi får i borettslaget nå.

 

Kundebehandleren sa da at til høsten kom vi til å få 18(ja, atten!!!) Mbit linje.

 

Så dette med 100 mbit er jeg jammen ikke sikker på....det er delte påstander blant kundebehandlerne ihvertfall.

 

MVH

 

Tommy

Ta en titt her :-)

http://www.itavisen.no/php/art.php?id=342026

 

-----------------

 

Har selv hørt med Canal Digital, de sier at de vil levere 100mbit, men først kommer de til å ha små oppgraderinger, (ikke spør meg hvorfor :p)

 

Det er kansje at de ikke kan levere 100mbps til der du bor eller at de har missforstt, og kansje tenkte hva de kommer til og levere som standar til det boretslaget du bor i.

 

Det kan og hende at div. kundebehandlere ikke har peiling, men bare er "selgere", da får de vanligvis ikke vite allt eller bare driter i det :p

Lenke til kommentar

100mbit er mye det, men tror nok ikke det er lenge til Lyse og partnerne oppgraderer til hastigheter betydelig høyere enn det.. Der ligger tross alt alt til rette for så store oppgraderinger en vil uten å måtte tenke på de helt store begrensningene i nettet.

Endret av ZerBox
Lenke til kommentar
Docsis 3.0 kan gi 160 mbps ned og 140 mbps opp.

 

Kan huske og ha lest at EuroDOCSIS skal kunne levere opp til 220/120mbps, som skal vere maksimal hastighet ved bruk av 4 kanaler.

Men er det 8 kanaler det er snakk om så vil de kunne nå hastigheter som 445/120mbps.

 

WTF kan man ha så store linjer som privatkunde allerede?! omg jeg er trøtt nå :( kanskje derfor jeg ble overasket! Viste jo dette fra før xD hvor mye kommer slik på?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Noen som vet responstider på eurodocsis standarden? Noen fordeler og ulemper med kabel kontra ADSL eller fiber?

 

Responstiden på EuroDOCSIS (koaxial-kabel) er ca det samme som fiber.

EuroDOCSIS kan minne om GPON løsning som leveres over fiber men troligt litt laver upstream i forhold til downstream en den standar GPON løsningen.

 

Ulemper med CD koax.

- Node med en kapasitet på 500 Mb/s blir satt til å betjene opptil 500 husstander.

- Ikke syncrone hastigheter. (Mellomting av GPON (fiber) og ADSL)

- Fildeling o.l blir kansje ikke akseptert fra Canal-Digital sin side da det ødelegger.

 

-----------------

Du kan så og si sammenligne hastighetene på dette med de nåverende hastighetene fra CD altså 8/3.2mbps (Aktiv), bare gang dette med 12-13 = 100/30-40mbps det blir noe lignende de hastighetene de leverer.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Det virker lovende, men 1500 kr/mnd = 18000 kr/år tror jeg kan bli for mye i disse krisetider. Det bør i hvert fall under tusenlappen og opplastingshastigheten bør nok også økes.

 

60/5 for 850 kr/mnd tror jeg ville vært et mer passende produkt og pris.

 

Selv er jeg bare interessert i å få mer hastighet for de 347 kr/mnd jeg betaler. Jeg tipper de justerer opp hastighetene til 6/1 i løpet av 2009. (Nåværende priser)

Lenke til kommentar

min 20/3.6 går ned frå 447 til 347 etter at borettslaget mitt inngjekk KOMPLETT-pakken der digital dekoder, og internett mini er inkludert, dermed setter dei ned 100,- pr mnd på dei andre aboene. Så pi praksis blir det jo same prisen berre at den siste 100-lappen går over husleia istadenfor direkte til canal digital.

Lenke til kommentar

Ja de struper p2p men kun på visse tider av døgnet.

Naboen opplever også struping fra f.eks. youtube.

Har basis abonemanget gjennom boretslage men bruker ikke linja selv.

Hater CD og alt de står for grunnet måten de fikk gjennom avtalen i generalforsamlingen i boretslaget her.

Traffic shaping er det de bedriver for å si det slik.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
Noen som vet responstider på eurodocsis standarden? Noen fordeler og ulemper med kabel kontra ADSL eller fiber?

 

Responstiden på EuroDOCSIS (koaxial-kabel) er ca det samme som fiber.

EuroDOCSIS kan minne om GPON løsning som leveres over fiber men troligt litt laver upstream i forhold til downstream en den standar GPON løsningen.

 

Ulemper med CD koax.

- Node med en kapasitet på 500 Mb/s blir satt til å betjene opptil 500 husstander.

- Ikke syncrone hastigheter. (Mellomting av GPON (fiber) og ADSL)

- Fildeling o.l blir kansje ikke akseptert fra Canal-Digital sin side da det ødelegger.

 

-----------------

Du kan så og si sammenligne hastighetene på dette med de nåverende hastighetene fra CD altså 8/3.2mbps (Aktiv), bare gang dette med 12-13 = 100/30-40mbps det blir noe lignende de hastighetene de leverer.

 

500 Mb/s for 500 husstander er vel ikke alt for ille, får se hvordan det utvikler seg. Fildelings"problemet" er ikke unikt for denne typen overføring (nettlevrandørene kalrer å lage stor etterspørsel etter produktet til et problem kontra en mulighet). Ellers er jo den første oppgraderingen helt latterlig 60/1.8? Hva skal man med det? Har 18/3.6 nå og vill mye heller hatt 10/10, 60/1.8 er et helt uduglig forhold mellom upload og download.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...