Gå til innhold

Hva synes dere om det nye designet?


Anbefalte innlegg

Quote:


On 2002-01-11 16:03, Anders Leipsland skrev:

Jeg (og sikkert en del andre) ser gjerne at HW.no crewet begrunner hvorfor det er valgt en bredde på 1000px - noe som er LANGT over det andre sider krever for ikke å få h.scroll. Se på pcworld.no eller Anandtech (som har et nydelig design for eksempel


 

Vi ser av statistikk at ca 10% av brukerne våre har 800*600. Resten har 1024*768 eller mer. Videre går en ikke glipp av nyheter e.l. hvis en må scrolle, men kun av partnere osv. Derfor er det ikke noe "essensielt" (selvsagt er partnere osv viktig, men ikke av type nyheter osv). Videre går utviklingen mot større skjermer og dertil større oppløsninger.

 

Det er grunnen til at vi har valgt å tilpasse oss 1024x768.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns også at 3 kolonner er nok, 4 blir litt for mye.

 

En annen ting som jeg har lagt merke til i løpet av årene er hvor ofte Hardware.no skifter logo. Har vel hatt 4-5 logoer siden det startet (tar jeg feil ?)

 

Som et seriøst nettsted bør logoen være det samme. Hvor ofte skifter f.eks. VG, Dagbladet, dinside, eller aftenposten logoen sin ? Litt uproffesjonelt kanskje ?

 

Jeg kjører 1600 x 1200 oppløsning, og siden ser ok ut, med så høy oppløsning så ser menyen litt lite ut... kanskje bitte litt større ?

Lenke til kommentar

Hola!

Siden jeg har jobbet en del med grafisk/web produksjon må jeg komme med en liten kommentar. Liker det gamle designet veldig godt, enkelt stilfullt, raskt. Det enkle er som oftest det beste.

Når det kommer til det nye designet ser det rimelig greit ut, slikt design er jo rimelig inn nå. Er en pirker så jeg synes dere skal unngå at linker/ skrift står klint opp i rammene, det ser litt hastverk ut. Kjør dem en 4- 5 piksel fra rammene slik at det blir litt luft. Ellers, stor fan av hardware.no, peis på:)

Lenke til kommentar

Kjører 1280x1024 og får h.scroll, ikkje bra...

(Grunnen til det er at eg brukar Opera med hotlist til venstre og windowbar til høgre. Har og fjerna knapperada for å få ei 'høg' side. Dette kan eg gjere fordi nesten *alle* sider har variabel bredde, bortsett frå 'nye' hardware.no)

 

Nei, nei, smalare side.

 

Snik sin første regel i webdesign: Unngå absolutte tal!

Lenke til kommentar

uff og uff.. unnskyld meg, men jeg liker det gamle designet mye bedre! kanskje litt "dårlig" gjort å si det ettersom det sikkert var mye arbeid å lage det nye.. for å være litt konstruktiv: syns det virker litt for uoversiktlig.. tok en titt på forsiden og så var det rett tilbake til "gamle-hardware.no". Syns kolonnene for bruktsalg og forum er litt for brede. Det tar seg ikke så godt ut designmessig. Kanskje det er litt hendig? Hvem veit :razz: Men på den andre siden.. fargene var flotte!

 

Det ligger nok noe i det at jeg er VELDIG vant til å se Hardware.no slik det ser ut i dag.. det er veldig ryddig og oversiktlig.. jeg syns designet slik det er nå er helt TOPP jeg!! Veldig lite kødd med ads og greier også.. for de som sliter med ISDN er det fint hvis det ikke blir for mye grafikk på sidene :wink:

Lenke til kommentar

Njæææ.... Hva skal en si?

 

Positivt :

 

En får utnyttet hele bredden (på min skjerm, i hvert fall).

Kolonnen med bl.a. "Siste fra forumet" er større, slik at en får "Hva synes dere om det nye designet" i stedet for "Hva synes dere ...".

Andres daqtanyheter.

Ikke mer reklame enn den gamle (slik det ofte blir når en skifter design).

 

 

Negativt :

 

Krever 1024x768 oppløsning (jepp, de fleste har dette, men...).

Toppmenyen ("Anbefalinger" etc.) blir plassert på den lysegrå streken i Netscape, og blir dermed vanskelig å lese (sikkert en enkel sak å fikse).

Stygg og amatørmessig logo. Den gamle er mye bedre (min subjektive mening).

 

Er ikke helt sikker på hva jeg mener om å bruke 4 kolonner. Det kan ved første øyekast virke litt rotete, men jeg vil tro at en venner seg til det etterhvert. De har i hvert fall en ganske logisk struktur. Men det kan hende at en bred kolonne på hver side ville vært enklere, i hvert fall for folk .som ikke er innom så ofte.

Lenke til kommentar

Quote:


Jeg (og sikkert en del andre) ser gjerne at HW.no crewet begrunner hvorfor det er valgt en bredde på 1000px


 

Vi har enormt mye vi har LYST til å presse inn på forsiden. Vi har ikke fått plass til alt vi har lyst til i det nye designet. Kanskje legge til en femte kolonne? :wink:

 

De fleste leserne våre har store skjermoppløsninger, og i fullskjermmodus vil få bli plaget av bredden. Vi synes da at det er dumt å ikke utnytte bredden. De som kjører 800x600, eller har favoritter til venstre for vinduet og dermed får opp en horisontal scrollbar, vil ikke gå glipp av noe vesentlig. "Hovedsiden", dvs. ingresser, artikler mv. skal man alltid kunne lese uten å måtte scrolle til høyre.

 

Objektivt sett er vel ikke en horisontal scrollbar mye verre enn en vertikal scrollbar, det er bare det at det er de vertikale man er mest vant med. Hvis folk plages av en horisontal scrollbar her, tror jeg at dette først og fremst har med psyke å gjøre, og er forhåpentligvis noe man vil venne seg til. Jeg kjører selv 800x600 på laptopen her hjemmefra.

 

MLW

Lenke til kommentar

Bedre med en liten overskrift i stedet for en hel remse med de siste greiene som har hendt under hver kategori.

Dagens design er mer ryddig og ikke så vanskelig å få oversikten over som den nye kanskje er for nye brukere.

Ellers så er det jo ENDA en side som er laget i blå utførelse. Hva med å holde seg til den grønnfargen dere har i dag.

Fryktelig masse blå sider for tida.

Lenke til kommentar

takk for begrunnelsen om skjermoppløsning :smile:

 

Så litt om logoen: Den nye logoen er faktisk bra, den går fint uansett størrelse og om du har sort/hvitt, kanskje ikke så viktig for HW.no men designere passer faktisk på å få logoer som passer godt i alle størrelser og i sort/hvitt pga at logoen gjerne skal på brevpapir osv. Tar man å sammenligner logoen med f.eks Tom's, PC World's eller Nike så er den jo ganske ok da.

 

Hvor mer innarbeida og kjent en logo er hvor "kulere" blir den. HW.no's beste logo er IMO den blå saken de hadde på den brune siden. Å ha en "jeg-kan-photoshop" logo blir litt feil på store siter

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-11 20:59, Stonescream skrev:


Fryktelig masse blå sider for tida.



 

Alle som har lagd noen websider vet at det er mye vanskeligere å få det til å bli tøft i andre farger enn blått. Litt synd ja, for det gjør webben kaldere. Tror faktisk jeg leste en artikel et sted hvor det var blitt bevist at blått var den enkleste fargen å lage et stilfult design i. PCWN hadde IMO et meget godt design før de skifta til blått. Anandtech er den HW siten jeg best liker designet på.

Lenke til kommentar

Jeg syns det nye designet var fint, ryddig og mer profesjonelt, men det er en ting dere [/u] ha med.

 

Alle sider har noe som man identifiserer seg med, eller kjenner igjen med. Litt vanskelig å forklare, men jeg går utifra at dere skjønner hva jeg mener.

 

Det jeg identifiserer hw.no med, er den skeive "W"'en i logoen, so jeg absolutt syns at dere skal ha med i det nye desginet!

Lenke til kommentar

Har sett på det nye designet en stund og funnet ut at der er ganske brukervenlig. Kjører 1280x1024 oppløsning og har ikke problemer med h.scroll såfremt jeg ikke har ICQ oppe. Siden er oversiktlig og gjør hardware.no til en enda bedre startside. :smile:

 

Det eneste jeg egentlig misliker med det nye designet er logoen. Den er altfor anonym, den gamle var mye bedre. :sad: Gi den gamle nye farger eller lag en ny.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...