Gå til innhold

Hva synes dere om det nye designet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Riktig nok at profesjonalitet og slikt er viktig, men alle liker "mors kjøttkaker". Eg, som sikker mange andre også, syns at den nye sida ser ut som en overtrafikkert 4-feltsmotorveg. Kanskje det takles med tiden. Rett med en gang eg såg sida virka det utrulig trangt, men måtte jo se engang til og da virka det med ett bedre.

 

Jeez

Lenke til kommentar

Hvor bredt er egentlig bredbånd?

 

Jeg er dessverre ikke noen "hardware-fanatiker".

Heldigvis! Sitter fremdeles med min gamle 15 tommer og myser, og for meg blir nok denne nye siden litt i "bredeste" laget. Å scrolle blir en jo pokker så nødt til uansett, men BÅDE vertikalt & horisontalt blir LITT slitsomt i lengden...

 

MEN, når den nye maskinen er ferdig med å hoste kan jeg jo alltids frese opp oppløsningen. Men da er det også på med monokkelen for å studere fluelorten, ELLER kjøpe større skjerm. Og det gidder jeg ikke.

 

Bortsett fra det: kult nok!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-11 16:08, Zalofigth skrev:

Jeg likte det nye designet men som mange andre likte jeg ikke at dere har fire kolonner... Den "andre nyheter" var genial!! Dere kan ta vekk "siste fra forumet" Det syns jeg er unødvendig....



Ta vekk 'siste fra forumet' ?? Unødvendig? Dette er noe av det dummeste jeg har hørt. Synes den funksjonen er kjempeflott! Bruker den hyppig!

 

Ang. design: I den store hvite kolonnen, nr 2 fra venstre, bør dere flytte teksten litt lengre ut fra venstre (margin-left). Dessuten synes jeg det burde hete 'Øvrige datanyheter' istedenfor 'andres datanyheter'. Det siste høres liksom litt 'barnslig' ut

Lenke til kommentar

klage klage klage klage, vanedyr... kan fahn ikke annet enn å klage jo. er ingenting bra nok ? veit "alle" her hvordan man lager en webside ? til de som bare klager som ikke kan det; prøv, se hvor lett det er selv, dere får det i allefall til å virke som om det er no shitt gjort på 10 sec..

 

personlig så digger jeg nye hw.no sida.. den er oversiktlig, lett å lese osv.. mer enn bra nok, kansje designet på siden her hadde vært annerledes hvis det ikke hadde vært gratis det som er innpå her ? ingen som i det heletatt tenker her eller ? bah.. nei, går å legg meg.. farlig å sitte oppe.. bli lett irritert over tette innlegg osv..

 

greit, kommer til å pisse of folk som bare det med denne posten, folk kommer til å lure på om jeg er en slags "n00b" eller "14iss" men sorry a folka.. må bare si hva jeg meiner jeg oxo, slutt å klag, vær takknemlig til hw.no folkan, so gjør dette UTEN at vi betaler en eneste krone...

 

STÅ PÅ HW.NO!!!! dere fortjener det..

 

Housey

Lenke til kommentar

Det virker for meg litt rart at Hardware.no vil ha lesernes innspill på det nye designet når det eneste de gjør er å prøve å overbevise leserne at det de har gjort er best for både dem og leserne.

 

Eksempler:

At Martin prøver å fortelle oss at horisontal skroll er en psykologisk ting. Og Per Øivind forteller oss at det bare er en vanesak + + +

 

Når det er sagt så er jo hardware.no en meget bra site. Jeg vil nok lese hardware.no like mye med det nye designet som med det gamle. Så lenge hardware.no ikke gjør noe dumt, f.eks. å putte på pop-ups, schwære reklamer, eller uinteressant innhold så vil jeg fortsette å stikke innom noen ganger om dagen. Stå på.

Lenke til kommentar

House: kan du vere vennleg å skippe den sigen din?

 

(eller har du han berre for å venne oss til det nye breie designet på hardware.no?)

 

Dessutan har hw-gutta tidlegare vist at dei faktisk kan lage side (den gode gamle), så slik er det irrelevant om "vi" trur det berre tek 10 sekund.

 

[ Denne Melding var redigert av: [LOST]Snik på 2002-01-12 00:52 ]

Lenke til kommentar

Nye designet er pent... det skal dere ha, men jeg henger meg på bølgen av kommentarer om bredde på siden...

Savner "pusterom" i kantene..

 

Selv var jeg dum nok til å kjøpe en drittskjerm, slik at å bruke høyere oppløsninger enn 1024x768 uvesentlig og skaper hodepine.

 

Når explorer ikke er maximert, men bare forstørret til maksimum får jeg også problemer med v. scrollerbar

 

Mitt forslag:

 

Kutt ned bredden på de to høyreliggende kolonnene og ta den plassen til litt rom på begge sidene. dvs. ca. en scrollerbar bredde. Blir det mer plass igjen bruk dette til å gjøre nyhetskolonnen (den hvite) litt større..

 

Bildene under "siste større artikler" burde gjøres mindre. Disse tar like mye oppmerksomhet som de under nyheter og det er feil, da det er nyhetene som blir oppdatert oftest.

Artiklene pleier å komme under nyheter i tillegg også. Vi som er innom hardware.no hver dag får dermed med oss artiklene gjennom denne kolonna..

 

Personlig har jeg jo lest ALLE artiklene på denne siten pluss overklokking.no og da blir det nyhetene som er mest interresante.

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Zamoht på 2002-01-12 01:41 ]

Lenke til kommentar

Hmm.. Syntes bredden var helt grei jeg,

 

Kolonne 3 kunne hatt samme bredde som 1&4, 2 kunne vært litt bredere.

Teksten i kolonne 2 burde skyves noen pixler inn, lå litt nærme kanten.

 

Syntes dette så pent ut, Uansett design er dette i alle fall en meget bra side, good work.

Lenke til kommentar

Quote:


Det virker for meg litt rart at Hardware.no vil ha lesernes innspill på det nye designet når det eneste de gjør er å prøve å overbevise leserne at det de har gjort er best for både dem og leserne.


 

Vi er ikke nødvendigvis proffe på alt vi gjør, men vi har et par grunnleggende ideer til hvordan Hardware.no kan bli bedre - og større. Det er ikke alltid at leserne har innblikk i denne strategien, og vi føler derfor selv at vi er de som er nærmest til å foreta vurderinger på design og andre ting.

 

Med mindre det hadde kommet en proteststorm her mot det nye designet, ville vi lansert det i en eller annen form. Tiden er overmoden for å få et nytt design. Hovedgrunnen til at vi ber om lesernes mening her, er å få luket ut eventuelle bugs og svakheter.

 

Jeg er veldig fornøyd med de reaksjonene her på forumet, det vil alltid være en del som liker "det gamle" best. Reaksjonene til nå gjør meg overbevist om at vi er på rett spor.

 

MLW

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-12 00:24, house skrev:

klage klage klage klage, vanedyr... kan fahn ikke annet enn å klage jo. er ingenting bra nok ? veit "alle" her hvordan man lager en webside ? til de som bare klager som ikke kan det; prøv, se hvor lett det er selv, dere får det i allefall til å virke som om det er no shitt gjort på 10 sec..


 

Ehhh...? Topic er "Hva synes dere om det nye designet", og da må vel folk få lov til å si hva de mener? De som lager sidene kan jo ikke tenke på alt (og en kan lett bli blind for alternative løsninger når en driver med slike ting), så denne tråden er en glimrende mulighet for dem å finne ut hva brukerne mener om siden, og få presentert eventuelle alternativer, for så å kunne endre på ting, rette opp feil etc. før siden offisielt "slippes". Har selv vært borti liknende prosjekter, så jeg vet hvor viktig slik informasjon er.

 

_________________

--

Eilif Leknes

 

[ Denne Melding var redigert av: Flex på 2002-01-12 02:52 ]

Lenke til kommentar

Eg likar det nye designet, eit par ting ting kunne alikevel vore litt betre. Eg savnar nokre reklamer og "bannerar" til nokre kjente og populære web-saits. Til dømes: http://www.shitcity.com <- Den synast eg er bra

Det er også mange andre bra bersjesex sites på verdensveven, men shitcity er min personlige favoritt. Eller som eg likar og kalle det, min personlige kirke.

 

 

Lykke til med det nye designet!

Mr. Hankey the christmas poo eller "julebersjen" som vi kallar han.

 

En liten gåte til slutt for dekk:

Q: Korleis lagar man en drittunge?

A: Analsex!!

Lenke til kommentar

Quote:


Vi ser av statistikk at ca 10% av brukerne våre har 800*600. Resten har 1024*768 eller mer. Videre går en ikke glipp av nyheter e.l. hvis en må scrolle, men kun av partnere osv. Derfor er det ikke noe "essensielt" (selvsagt er partnere osv viktig, men ikke av type nyheter osv). Videre går utviklingen mot større skjermer og dertil større oppløsninger.


 

Det med hvor stor oppløsning folk faktisk bruker har lite med saken å gjøre siden de aller fleste med høy oppløsning sjelden bruker nettleseren i fullskjerm. Som nevnt tidl. er det vanlig at folk som bruker 1600x1200 har 4 nettlesere oppe samtidig (dæven som jeg har lyst på ny, større skjerm). Det er fullt mulig å lage et design som ser bra ut i "alle" oppløsninger.

 

Jeg har mine tvil om en del av de som bruker dette forumet jevnlig sin kunnskap om god webdesign, om dere vil ha konstruktiv kritikk bør dere poste en beskjed på no.it.tjenester.www.design eller lignende nyhetsgruppe hvor mange av leserne er erfarne designere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...