PeTT_er Skrevet 5. mars 2003 Skrevet 5. mars 2003 Noen som har peil på hvordan jeg bruker menyer til å vise forskjellige grafiske layouter når jeg kun bruker awt? Trenger noe lignende som når du bruker tabbedpane i swing... (Eks.: istedet for å åpne to vinduer så bytter jeg mellom de grafiske ved hjelp av menyen) Litt av koden...: // Meny MenuBar menub = new MenuBar(); Menu fil = new Menu("Meny"); om = new MenuItem("Start"); fil.add(om); om.addActionListener(this); fil.addSeparator(); 01 = new MenuItem("layout 1"); fil.add(01); 01.addActionListener(this); 02 = new MenuItem("layout2"); fil.add(02); 02.addActionListener(this); fil.addSeparator(); avslutt = new MenuItem("Avslutt"); fil.add(avslutt); avslutt.addActionListener(this); menub.add(fil); setMenuBar(menub); // Slutt Meny public void actionPerformed(ActionEvent ae) { if(ae.getSource() == avslutt) System.exit(0); if(ae.getSource() == om) // ? if(ae.getSource() == 01) // ? if(ae.getSource() == 02) // ? }
MailMan13 Skrevet 6. mars 2003 Skrevet 6. mars 2003 Vet ikke om jeg forstår deg rett nå, men jeg tror at en CardLayout gjør det du er ute etter. // Setter opp panelet CardLayout card = new CardLayout(); setLayout(card); add(omPanel, "om"); add(etEllerAnnet, "etEllerAnnet"); // Viser panelet som er valgt public void actionPerformed(ActionEvent ae) { if(ae.getSource() == om) card.show("om"); else if(ae.getSource == etEllerAnnet) card.show("etEllerAnnet"); }
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå