Gå til innhold

Den Store Oljepris-tråden


kilik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Ikke enda. Jeg sjekket det ut litt, og fant ut at det var en nordmann som hadde gjort litt informasjon om elektriske sykler. Det er endel krav for å ha en elektrisk sykkel på veien i Norge som sykkel. En sånn kraftig sak passerer ikke lenger som sykkel, og jeg tror den ville blitt nærmest umulig å få lovlig.

 

Det er en messe i Stavanger mellom 13-16 mai:

 

http://www.evs24.org/

 

Listen over kjendiser som skal snakke sier litt om drivkreftene mot lavere utslipp.

 

http://www.mantor.info/Hobbyhjornet/Ebike/ebike.htm

 

Her er litt linker:

http://groups.google.no/group/lurapedelec/web/linker?hl=no

 

 

Jeg tror det går å strekke reglene litt med batteri og watt, men det er nok viktig at det ser ut som en sykkel. Det kan bli et stort felt når flere vil sykle til jobben. Med elektrisk motor skal oppoverbakker gå unna som en drøm.

Endret av festen
Lenke til kommentar
Ifølge Festen sin medfølgende link:

"

47.5mph

0-100m in 7.8sec

0-40kph in 2.7sec

"

 

:)

 

Jeg tror det beste er å ha en slik normal offroad sykkel med en 500W motor og et 36 W batteri, som han på den ene linken min hadde. Kanskje lithium batteri, ikke blybatteri. Hastigheten blir ikke så stor, 20-30 km i timen. Men en 500W motor gjør mye i oppoverbakkene. De fleste greier bare å tråkke 100-150W. Da vil det gå greit å tråkke forbi andre syklister som er i mye bedre form. :!:

Lenke til kommentar
Ifølge Festen sin medfølgende link:

"

47.5mph

0-100m in 7.8sec

0-40kph in 2.7sec

"

 

:)

 

Jeg tror det beste er å ha en slik normal offroad sykkel med en 500W motor og et 36 W batteri, som han på den ene linken min hadde. Kanskje lithium batteri, ikke blybatteri. Hastigheten blir ikke så stor, 20-30 km i timen. Men en 500W motor gjør mye i oppoverbakkene. De fleste greier bare å tråkke 100-150W. Da vil det gå greit å tråkke forbi andre syklister som er i mye bedre form. :!:

Ja, det høres mer rett ut det. Man opplyser jo ikke hva den reelle farten blir. Så 20-30km/t på mer strake veier, så må det være herlig å tråkke i oppoverbakker. Men er jo vanskelig å si hvordan følelsen blir i praksis.

Lenke til kommentar

Vurderer sterkt å starte på et slikt ombygningsprosjekt (etter den oppskriften som ble postet) selv når jeg får bedre tid. Men tror nok vinteren setter en stopper for en plutselig massiv popularitet for slike sykler da det ikke bare er fysikken som blir utfordret på en sykkel vinterstid :)

Lenke til kommentar
Vurderer sterkt å starte på et slikt ombygningsprosjekt (etter den oppskriften som ble postet) selv når jeg får bedre tid. Men tror nok vinteren setter en stopper for en plutselig massiv popularitet for slike sykler da det ikke bare er fysikken som blir utfordret på en sykkel vinterstid :)

 

Jeg syklet til jobben en hel vinter, uten piggdekk, rett over glattisen, hjelm har jeg aldri hatt. Men det er kanskje en fordel med elektrisk sykkel.

 

Noe av det viktigste er åpenbart å ha bakhjulsdrift om den skal brukes på vinterføre, og ha en frontgaffel å stål. Det er veldig vanlig at sykler med alu ramme har frontgaffel i stål.

Lenke til kommentar

En ting jeg har tenkt over er at olje var nede i 35 i 2008, i 1998 8 dollar, og jeg tror situasjonene var sammenlignbare. Jeg tror ikke olje har noe naturlig prisnivå noe særlig under 70 dollar. Kanskje et naturlig nivå er så høyt som 100 dollar.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...