Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden v.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Giallorossi...Everest ser ut til å være et supert program...

Vet ikke hva temperaturene bør ligge på men ved vanlig bruk ved nettsurfing så ligger temperaturene mine på :

Temperatur GPU diode = ~60-65'C

Temperatur CPU kjerner = ~40'C

Temperatur CPU = ~40'C

 

Kjørte en CPU test i Everest og når prosessoren går på 100%

så får jeg disse temperaturene:

Temperatur GPU diode = ~70'C

Temperatur CPU kjerner = ~60-70'C

Temperatur CPU = ~70'C

 

Har installert 4Gb RAM med en T9500 prosessor.

Dette er med strømplan på High Performance.

Har ikke presset maskinen skikkelig enda men er 60 grader på

GPU ved bare nettsurfing mye ?

Er iallefall foreløpig superfornøyd med maskinen

 

Thomas

Endret av joerntp
Lenke til kommentar

Det er fint vettu, temperaturene ser veldig bra ut. Men må spørre om en ting: Hvordan er temperaturen på rommet du har Pc'n i? Det er det veldig vesentlig, men siden du har en ny Pc (Nesten) så har du nok den nyeste kjøleløsningen. :)

 

Skal du stressteste maskinen, bruker du ikke Everest, den stresstester ikke maskinen nok, bruk heller OCCT 2.0.0, eller WPrime. :)

Lenke til kommentar

Hei.

Regner med at romtemperaturen ligger rundt 22'C.

Jeg regnet også med at jeg har fått maskinen med den nye kjøleløsningen men når så mange har hatt problemer tidligere så er det greit å stresse maskinen for å være sikker.

Er det forresten mulig å belaste og teste skjermkortet i Everest ?

Lenke til kommentar

Må si jeg bare blir mer og mer glad i min M1330! :)

Den er vanvittig kjapp (nå har jeg også gode spesifikasjoner), omtrent på høyde med enkelte stasjonære osv.

Varmeproblemene som jeg klagde litt tidligere er ikke tilstede, av en eller annen merkelig grunn, ihvertfall når jeg har PC'n i senga, men holder den på beinet slik at den får litt lufttilgang til CPU'n (dog ikke til GPU'n), så holder CPU'n seg på 50 grader, GPU'n til 68 litt under faktisk, og HD'n på 40.

 

Er rimelig fornøyd med de Temps'a der, men jeg får vel en eller annen gang ta tlf løs å ringe til Dell sine teknikkere å be dem om å skifte det. Tross alt, det er jo gratis og du får en PC med lavere temperaturer. :)

Lenke til kommentar
Vet ikke hva temperaturene bør ligge på men ved vanlig bruk ved nettsurfing så ligger temperaturene mine på :

Temperatur GPU diode = ~60-65'C

Temperatur CPU kjerner = ~40'C

Temperatur CPU = ~40'C

 

Har en M1330 2.5Ghz som ble kjøpt i Juni/Juli, tempen min ifølge I8kfangui ligger på 29-32 CPU & 45-48 GPU ved vanlig surfing.

Har ikke peling på hva slags kjøleløsning som er brukt på min.

Lenke til kommentar
Vet ikke hva temperaturene bør ligge på men ved vanlig bruk ved nettsurfing så ligger temperaturene mine på :

Temperatur GPU diode = ~60-65'C

Temperatur CPU kjerner = ~40'C

Temperatur CPU = ~40'C

 

Har en M1330 2.5Ghz som ble kjøpt i Juni/Juli, tempen min ifølge I8kfangui ligger på 29-32 CPU & 45-48 GPU ved vanlig surfing.

Har ikke peling på hva slags kjøleløsning som er brukt på min.

Ifølge hva'for'no? :p

Isåfall har du en utrolig lav temperatur, så lav at jeg nesten slenger inn: "Feilmåling" ? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...