Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden v.2


Anbefalte innlegg

Idler GPU og CPU på nøyaktig 47grader nå. La mellom et par mettalbiter mellom kjøler og gpu/cpu ;)

Begge? Det er nice temp's må jeg si.

 

Metallbite, klarer du å forklare hvordan? :)

 

begge ja.

 

1,5mm tykk mettalbit som er 15x15mm.

 

Kobber hadde vel vært det beste men det fikk jeg ikke tak i.

Hmmm, Hvor i Lappisen la du metallbiten? Picz?

 

(Masete - Yeah, I know :p)

 

 

Jeg såg ingen forskjell på den gamle kjøleløsningen og den nye. Begge hadde samme "skumgummi-pad'ene".

Synes jeg så slike når han Dell teknikkeren var hjemme hos meg også, men trodde det ikke. :(

Burde brukt Goop. :p

 

Mettalbitene la jeg mellom kjøleren og GPU/CPU. Du finner en guide på hvordan du skal ta fra hver andre kjøleren på dell.no.

 

bare fulg den og du finner det ut ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg hadde en tekniker her for å bytte skjermen min (igjen..) 3stk har jeg byttet og nå varte den 1 uke før det var gåen igjen.. (bakgrunnsbelysninger blir borte ca 2mm i høyde og 3cm i lenge øverst i v. hjørne).

 

Når jeg snakket med dem hos Dell så spurte jeg om han kunne sjekke hvilken kjøleløsning jeg hadde, det kunne han ikke.

Men når teknikeren kom for å bytte skjerm så hadde han med seg nytt hovedkort og kjøler.

 

Etter dette så ligger temperaturen ved flere timer spilling på AOC på maks 62grader på både cpu og gpu.

 

Jeg såg ingen forskjell på den gamle kjøleløsningen og den nye. Begge hadde samme "skumgummi-pad'ene".

 

Ok.

 

Han jeg snakket med sa at dem har hatt endel problemer med GPU. Dette er noe også nVidia har innrømmet, kanskje dette er fikset på med det nye hovedkortet.

 

Det er ikke temperaturen som er det største problemet mitt, men at maskinen fryser i visse programmer. (Dette er selvfølgelig et resultat av høy temperatur)

Skal gi den nye kjøleren en sjanse, også får jeg se om jeg heller ringer på nytt for å få et nytt hovedkort.

Pratet litt med han dell teknikkeren jeg hadde hos meg. Han sa at de hovedkortene dell hadde på sine første Dell XPS M1330 var direkte failbot (:p), det var utrolig mye feil. Men de M1330 som ble solgt etter jul i fjor, skal visstnok ha fått det nyere hovedkortet.

 

Angående 8400 GS skjermkortet, det er ikke et problemfritt skjermkort, jeg har enda ikke hatt noe problemer med det enda, men jeg blir ikke overasket om jeg får det. :(

 

Ja, Den første maskinen jeg hadde var det mye problemer med, men den ble mos etter jeg datt på den (sklei på isen) Fikk så en ny maskin med Rev 04 hovedkort (februar 08).

 

Men nVidia har sagt at de første brikkene dems var så og si klare for dynga etter en stund i bruk. er vel dette som slår ut nå. Har aldri hatt så høye GPU temperaturer før. Mest sannsynlig har nVidia levert nye brikker til dell som sitter på Rev 06 av hovedkortet.

Lenke til kommentar
NVIDIA GPU Update: Dell to Offer Limited Warranty Enhancement to All Affected Customers Worldwide

Mon. Aug. 18, 2008

 

I've said in my past two posts (here's post #1 and here's post #2) and in the comment threads on this topic that I would share more details when I had them. Here's the deal:

 

Dell will offer a 12-month limited warranty enhancement specific to this issue. For all customers worldwide, we plan to add 12 months of coverage for this issue to the existing limited warranty up to 60 months from the date of purchase for the following systems:

 

Dell Precision M2300

Latitude D630

Vostro Notebook 1400

Dell Precision M4300

Latitude D630c

Vostro Notebook 1510

Dell Precision M65

Latitude D820

Vostro Notebook 1710

Inspiron 1420

Latitude D830

XPS M1330

Latitude D620

Vostro Notebook 1310

XPS M1530

 

Fra side:

Direct-Dell

Lenke til kommentar

Da har det vært teknikker her :p

 

CPU nede på 40-44 grader og GPU holder 59-60 grader :D Hvis dette holder seg er jeg fornøyd :D

 

Skal nevnes at han også byttet hovedkort og kjøleløsning.

 

EDIT:

Med en 27'' dell skjerm koblet til HDMI porten, og litt vanlige applikasjoner som word, winamp, LaTeX, pdf-leser, uTorrent så holder CPU seg på omtrent 50-55 grader og GPU på 70-75 grader.

 

Men nå lagger det ikke når jeg scroller i forum, Trodde det var skjermen, men ser ut til at jeg har hatt et litt defekt skjermkort. :p

 

Uten tilkoblet skjerm ligger temperaturen på det jeg oppga tidligere i posten. Merker at det er litt tungt for PC'en å ha et slikt monster av en skjerm tilkoblet...

 

Men samtidig så går ikke vifta i desktop (i alle fall ikke merkverdig). Når jeg starter å spille spill starter vifta for fult, men 1 min etter jeg avslutter spillet detter CPU og GPU temperaturen ned igjen, og vifta roer seg, så da regner jeg med at de temperaturene over er greie, når vifta ikke går kraftig.

Endret av danweb.cjb.net
Lenke til kommentar
Okey! Da tar du en saftig tlf til kundesupport i morgen - Slikt skal det ikke være.

 

Skjermen på Dell skal var konge! :)

 

Nå har jeg endelig fått ny skjerm etter mange mail og tlf`r. De på supporten sa at dette var fabrikkstandar, noe jeg sa meg helt uenig i. Jeg har i hvertfall sendt 16 mail til dem. Den servicen dem viste var utrolig dårlig. Når teknikeren kom idag så var han flau over hvordan dell support behandler kundene sine. Han byttet skjermen med en gang og sa at det var tydlige feil på den. Så hvis dere får en Dell supporter som heter Da.... og er svensk ikke gi dere. Jeg fikk en thoshiba skjerm som er veldig god å se på. Han fra support truet også med og kreditere meg hvis det ikke var feil på maskinen. Noe teknikeren sa at dem ikke kunne si i og med at når det er et problem med maskinen i garanti tiden dekker dem det. Teknikeren var utrolig hyggelig. Jeg skal sende en lang klage til sjefen til han svenske supporteren.

Endret av bing2
Lenke til kommentar
Okey! Da tar du en saftig tlf til kundesupport i morgen - Slikt skal det ikke være.

 

Skjermen på Dell skal var konge! :)

 

Nå har jeg endelig fått ny skjerm etter mange mail og tlf`r. De på supporten sa at dette var fabrikkstandar, noe jeg sa meg helt uenig i. Jeg har i hvertfall sendt 16 mail til dem. Den servicen dem viste var utrolig dårlig. Når teknikeren kom idag så var han flau over hvordan dell support behandler kundene sine. Han byttet skjermen med en gang og sa at det var tydlige feil på den. Så hvis dere får en Dell supporter som heter Da.... og er svensk ikke gi dere. Jeg fikk en thoshiba skjerm som er veldig god å se på. Han fra support truet også med og kreditere meg hvis det ikke var feil på maskinen. Noe teknikeren sa at dem ikke kunne si i og med at når det er et problem med maskinen i garanti tiden dekker dem det. Teknikeren var utrolig hyggelig. Jeg skal sende en lang klage til sjefen til han svenske supporteren.

 

Wow... Hørtes ikke ut som en koselig opplevelse.

Det var han Da(niel) jeg snakket med også. Er sikkert samme person.

Han var hyggelig og effektiv med meg. Og sa at det kun kom en ny kjøleløsning, men så hadde teknikkeren med seg et hovedkort også.

Så jeg må si meg meget fornøyd med supporten.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Vurderer å formatere PCen fra Vista til XP. I den forbindelse er det en ting jeg lurer på: Vil D-disken (som inneholder et bilde av operativsystemet) forsvinne hvis jeg legger XP på C? I min datamaskin står de oppført som to disker, så skulle tro det skulle gå greit, men jeg er ikke sikker. Noen som vet?

 

Er ikke noen krise uansett, for har jo Vista-DVDen, men hadde vært greit at det bildet ble liggende der, så hadde jeg sluppet å begynne og styre med drivere hvis jeg skal tilbake til Vista.

Lenke til kommentar
HoHo! Nå røyk akkurat Laptopen gitt :(

 

Satt å surfet på internett, når den plutselig bestemte seg for å skru seg direkte av.

 

Satser på at Dell sin Support hjelp ikke skal være så kranglete om hva jeg må gjøre osv, igjen så er det hardware relatert. ;)

Og selvfølgelig tar jeg ikke feil! Hittil, av det jeg har mailet og ringt Dell for, er noe a den bedre supporten jeg har sett!

 

Alt i Alt på høyde med blant annet NetShop :)

Lenke til kommentar
Noen som har opplevd at skjermen blir helt hvit og det kommer masse striper oppover og nedover. Også kommer og går den, plutselig er det mulig å se hva som er på skjermen men det er veldig hvitt.

Hmm, jeg vet ikke nøyaktig nVidia's sine problemer på Skjermkortet (8400 GS), men jeg antar at det ligger der.

Kontakt dell så får du garantert svar. :)

Lenke til kommentar
Har det vært no tilbud på denne nå?

 

Vet Dell har en slik superuke nå med masse gode tilbud og jeg har fulgt med de siste tre dagene men ennå ikke sett 1330... 1530 idag som er satt ned endel men.. :)

 

Svar mottas med hjertelig takk ;)

Den har vært på tilbud en rekke ganger, vet riktignok ikke om den er på tilbud per dags dato. Men jeg har hørt rykter om at hvis du ringer Dell så kan du få et tilbud tilbake - Prøv. :)

Lenke til kommentar

Har ikke ringt de, men har snakket med de via den online chat tjenesten og ikke fått noen gode tilbud :)

 

Jeg har en 10% rabatt kode men vel, litt kjedelig å handle den nå hvis den kommer som kampanjetilbud iløpet av de nesten dagene.. :)

 

De kunne forsåvidt informere meg om at den HAR vært i kampanjen tidligere denne uken, så jeg får vel bare håpe den kommer igjen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...