Gå til innhold

32.700kr til konfirmasjonen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har ikje konfimert meg endå, 2 år til tror eg ( 15 år då, right? )

 

Eg overlevar med 10k, 15k, også 5k..

For dokkar som seier "borskjemt drittunge som får alt av pappa", Nei, jeg jobber faktisk. Har eget "firma", som seljer hjemmesider, og det er bra betalt faktisk.

Har hatt 2 kunder alt, og har alt tjent 7000 kr.

Endret av Eivind218
Lenke til kommentar
Har ikke konfimert meg enda, 2 år til tror jeg ( 15 år da, right? )

 

For meg ovrlever jeg med 10k, 15k, også 5k..

For dere som sier jeg da er en "borskjemt drittunge som får alt av pappa", Nei, jeg jobber faktisk. Har eget "firma", som selger hjemmesider, og det er bra betalt faktisk.

Har hatt 2 kunder alt, og har alt tjent 7000 kr.

 

For det første. Imponerende. :)

 

For det andre, hvor ble det av Nynorsken? ;)

Lenke til kommentar
Herre, gi meg styrke.

 

Har dere ca 1000 gjester eller har foreldrene deres spart i 15 å for å gi bort alt de eier til deres konfirmasjon?

:!:

 

hvorfor er folk så opptatt av å få? Bruk heller tid på å tjene istedet, så får man litt sunn fornuft, noe som er bedre en mye penger..

+ 1

 

Fikk selv rundt 24 tusen i konfirmasjonen min (i mai), og var/er storfornøyd med det. Hadde forventet rundt 17 tusen. Kjøpte en PlayStation 3, og thats it. Satte 16 tusen inn på sparekonto, og rundt 3 lapper på brukskonto. I tillegg jobber jeg på Rimi, og lever fint på den lønna jeg får der :p

Lenke til kommentar

Jeg fikk 30k, hadde konf i fjor.

Fikk 15 k av bestemor og bestefar, det var et engangstilfelle jeg er ikke så bortskjemt til vanlig.

De har kun meg og broren min og bruke penger på og for noen år siden arva de oldemor som var milionær.

 

De pengene har krympet i løpet av det året. Har kjøpt meg ny pc til 15k. Resten skal jeg spare til bil-lappen. Det var også en av grunnene til at jeg fikk så mye fordi jeg må betale bil-lappen selv.

 

Det og få 80k ++ tror jeg ikke er veldig bra for folk. For da tenker du jo mer jeg har jo mer kan jeg bruke.

Lenke til kommentar

Dere må for all del ikke tro at folk nå til dags får 30+. Jeg hadde konf i mai, og jeg fikk ca 20k. Jeg turde ikke å forvente mer heller, selv om jeg har svær slekt. Mange fikk nesten 50k på trinnet mitt på skolen, mens noen fikk under 10k. Det varierer. Uansett hadde jeg det fint den dagen, med mange gjester. Noe jeg etterhvert så på som like viktig, selv om det var gaver jeg tenkte på når jeg meldte meg på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Mange som er opphengt i den "konfirmer deg og få masse gaver" stereotypen. Jeg "konfirmerte" meg borgerlig, jeg hadde altså en Humanetisk konfirmasjon.

 

Jeg fikk alikevel 36k. Hvorfor sier jeg dette? Jeg vet egentlig ikke, men jeg prøver vel bare å få kommende konfirmanter til å forstå at de ikke skal bekymre seg over å gå glipp av penger ved å velge å tenke selv :)

 

Nå er min familie veldig tolerant og forunftig da, vet ikke hvordan det er andre steder, men jeg mener at dette er vårt valg, ingen andres.

Lenke til kommentar

Får å gjøre det enda vanskligere kan vi jo blande inn borgelig VS kristlig. Mange i klassen som velger kristlig bare fordi "Da får jeg mer penger av besteforelderene mine" Ikke på grunn av tro....

Jeg havna også i en lingende situasjon, men jeg valgte borgelig som en slags protest :p

Jeg får kanskje mindre penger, men jeg har i hvertfall verdigheten i behold!

Lenke til kommentar

Mitt beste tips til konfirmanter; skaff dere en jobb og spar pengene!. Når du er 14 år har du mye mer fritid enn du vil ha senere i ungdomstiden, og det skader ikke å bruke noen timer i uka på en arbeidsplass. når du blir 17-18,og når du etterhvert flytter ut, har du mye mer bruk for pengene, enn da du var 14 å ville ha den nyeste pcen og spillkonsollen..

Lenke til kommentar
Mitt beste tips til konfirmanter; skaff dere en jobb og spar pengene!. Når du er 14 år har du mye mer fritid enn du vil ha senere i ungdomstiden, og det skader ikke å bruke noen timer i uka på en arbeidsplass. når du blir 17-18,og når du etterhvert flytter ut, har du mye mer bruk for pengene, enn da du var 14 å ville ha den nyeste pcen og spillkonsollen..

 

jeg mener nå at det er viktigere å være barn/ungdom så lenge som mulig (iallefall til rundt 18)

 

Jeg har vært ganske bortkjemt i livet og har apsolut ingen skade av det. jeg er lærling nå og tjener penger selv. bruker pengene mine på mine ting.

 

så at jeg var bortkjemt angrer jeg ikke på :) fikk bare mer av det jeg ville ha :)

Lenke til kommentar

Jepp, har selv en venn som Bor i bergen, han fikk 50.000 kr til konfirmasjon og lappen pluss bil til 100 tusen.

 

Så syntes han det var kjempeteit at jeg ikke fikk f.eks 3000 hvis jeg spurte foreldrene mine.

 

Tror han tror at han kan få alt. Og tror at alle andre er fattige hvis dem ikke får 50.000 til konf.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...