Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi A4 Avant 2009 - Prisavslag


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny bil innen rimelig tid og ble nokså betatt av den nye A4 Avanten. Følelsen ble ikke dårligere etter en liten prøvekjøring av sedan-versjonen.

 

2.0 TDI DPF 143 HK versjonen har en utgangspris på 372 900 kroner. Med frakt-/leveringsomkostninger og årsavgift starter den dermed på 381 957 kroner.

 

Har satt opp en del forslag og inkludert ekstrautstyr havner disse på 425 000 til 440 000. La oss bruke 430 000 som eksempel.....er det da reelt å prøve seg med 400 000?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg skulle gjerne selv hørt hva dere syns:)

 

Skal nok bytte i denne bilen selv om par år, har 2005 modell nå.

 

DEt kommer sikkert an på butikken og selgeren du møter.

Jeg har kjøpt par nye bmw-er selv i min unge alder og der var det ikke mye å prute på igrunn. Noe av årsaken var også at det var 1-serie firma pakke som nokså velutstyrt og den andre var at jeg fikk god pris på innbytte prisen på den når den skulle selges.

 

Men uansett, hvis du er ute etter å spare 30-50k på nybil så hadde jeg rådet deg å se på dette.

http://dinbilpartner.no/

 

De importerer helt nye biler fra Danmark og Sverige. Godt utstyre og en od del billigere. Du får en klikk ny bil, sparer 30-50 tusen.

Eneste ulempen er hvis du har inbytte bilen og At det er 2års garanti mens det er 3 år norske audier.

 

Men det går an å kjøpe ekstra garanti for de bilene som de leverer.

Garantien dekker nesten like mye som fabrikk garanti samtidig som det koster ca 10 000kr for 5 år.

Det syns jeg er en god deal...

Spare 30 tusen istedet for 40 tusen men ha 2 års ekstra garanti er vedrt det i mine øyne:)

Lenke til kommentar

Takk for hurtig svar.

 

Jeg har faktisk allerede tatt en titt på dinbilpartner og det er jo selvsagt fristende. Problemet er vel dersom det skjer ting som ikke dekkes av fabrikk-garantien, da må vel bilen til butikken den ble kjøpt fra i utlandet, slik jeg har forstått det. Fikk det inntrykket fra denne artikkelen i Autofil: http://www.dinbilpartner.no/presse/autofil...kkel_jan_08.pdf

 

En annen ting er jo selvsagt hvor velvillig den lokale forhandleren av Audi er dersom det skulle skje noe som dekkes av fabrikk-garantien. Regner ikke med at jeg er pri 1 da, selv om de må hjelpe.

 

Dessuten må man vel betale depositum og muligens noen andre innbetalinger, før bilen er i mine hender.

 

EDIT: Må nesten legge til at min bror har slått til på en ny 2009 A4 Avant fra Audi forhandler og har fått mellom 30 og 40 K i avslag, på en bil til rundt 470K

Endret av trydis
Lenke til kommentar

Å få avslag, evt hvor mye avslag, kommer helt an på forhandler. Jeg vet ikke så mye om pruting, men kan nevne at det er mye lettere å få ting inkludert i prisen enn det er å få avslag på selve bilen. Det er nok ikke et så stort problem å få inkludert noen fine alu-felger, hvis du kan prute.

 

Kan også nevne at biler som selger bra er veldig vanskelig å prute på. Biler som selger dårlig, det er der du kan spare masse penger.

Lenke til kommentar

Ja, det er klart rublings, så jeg vurderer å slenge på noe ekstra og forsøke å få den til rundt den grensen jeg har tenkt meg.

 

I og med at det er modellskifte vil jeg anta at de gjerne vil få en del eksemplarer ut på veiene, som kjørende reklameskilter, så jeg håper og tror at de skal være litt mer tøyelige grunnet dette.

En annen ting er jo renten som er nokså ustabil for tiden, antar at det merkes på kjøpelysten hos folk. En kamerat av meg jobber hos en garasjeprodusent og de har merket en markant nedgang på bestillinger det siste året.

Den siste tingen jeg merket meg var at et eksemplar av bilen, som skulle til produksjon 19. mai, ikke var solgt enda. Så tyder på at de ikke selges helt av seg selv.

Lenke til kommentar

Tja, kjører selv en 2005 tyskimportert A4 og det har vært noen få garantisaker og ingen har det vært problemer med. Jeg bor i Drammen og har bare gode ord å si om Albjerk auto:)

 

Når det gjelder at bilen må til verksted hvor den er kjøpt etter utløp av garantitiden så må det være bare tull. Da er jo garantien nesten ubrukelig i og med at de kjøper biler i Sverige og Denmark. Det er tross alt en garanti som tilbys til de norske kundene og da må det brukes verksteder i norge.

 

Prøvekjørte a4 avant 2.0 TDI med multritronic idag med standart oppsett og standard seter. Ble mekrig impornert over komforten på bilen. Hadde 225/50/27 på og utmerket komfor. Akkurat for norske veier. Vurderer selv å gå for dette og Drive select, de gangene jeg ønsker litt sportslig kjøring så kan det endres ved en knapp:)

Prøvekjørte sedanen tidligere med sportseter og de er nokså harde iforhold til de starndard setene.

 

Noen som har erfaring med Audi sine elektroniske dempere?

 

Samtidig er den forhandleren som selger bilen i norge, ufirtra norsk kjøpslov ansvarlig for denne bilen i 5 år fra kjøpsdatoen. Siden du kjøper av et firma i Norge så ...

Denne informasjonen er fra Tronerud bil i Drammen.

Lenke til kommentar
Prøvekjørte a4 avant 2.0 TDI med multritronic idag med standart oppsett og standard seter. Ble mekrig impornert over komforten på bilen. Hadde 225/50/27 på og utmerket komfor. Akkurat for norske veier. Vurderer selv å gå for dette og Drive select, de gangene jeg ønsker litt sportslig kjøring så kan det endres ved en knapp:)

Prøvekjørte sedanen tidligere med sportseter og de er nokså harde iforhold til de starndard setene.

 

Etter hva jeg har forstått får man ikke drive select systemet til de minste motorene (1,8 TFSI og 2,0 TDI), men du skal kanskje ha større motor? ;)

Lenke til kommentar
I og med at det er modellskifte vil jeg anta at de gjerne vil få en del eksemplarer ut på veiene, som kjørende reklameskilter, så jeg håper og tror at de skal være litt mer tøyelige grunnet dette.

 

Ikkenoe problem å få de ut på veien når det er opptil 6mnd ventetid noen steder.

Lenke til kommentar
Når det gjelder at bilen må til verksted hvor den er kjøpt etter utløp av garantitiden så må det være bare tull. Da er jo garantien nesten ubrukelig i og med at de kjøper biler i Sverige og Denmark. Det er tross alt en garanti som tilbys til de norske kundene og da må det brukes verksteder i norge.

 

Dette er hva som står skrevet i artikkelen fra Autofil, som jeg linket til i et innlegg tidligere i tråden:

 

"- Hva med garantier?

Hvem skal kunden forholde seg til?

– Vi formidler salget og kunden skal i teorien

forholde seg til forhandleren i Sverige eller

Danmark. Ulempen kontra å handle i Norge er

at kunden ikke kan støtte seg til norsk kjøpslov.

Det er forbrukerkjøpsretten i det aktuelle landet

som gjelder. Men fabrikkgarantien gjelder

selvsagt også i Norge. Dessuten tilbyr vi i samarbeid

med forsikringsselskap ekstra garantier

på opp mot seks år og 150 000 km."

Lenke til kommentar
I og med at det er modellskifte vil jeg anta at de gjerne vil få en del eksemplarer ut på veiene, som kjørende reklameskilter, så jeg håper og tror at de skal være litt mer tøyelige grunnet dette.

 

Ikkenoe problem å få de ut på veien når det er opptil 6mnd ventetid noen steder.

 

Det høres veldig rart ut, for hos min lokale forhandler kunne jeg få en allerede om 1 mnd dersom jeg kunne gjøre noen få endringer, ellers måtte jeg vente til slutten av juli. Slutten av juli var også tidspunktet de andre nevnte, hvis jeg ville ha den akkurat som jeg ønsket.

 

Dessuten fikk jeg hos den ene forhandleren 12 000 i avslag, kun på bilen, uten å ha spurt om det. Da bør det være mulig å presse ned prisen på ekstrautstyret en god del, samt noe mer på selve bilen.

Lenke til kommentar
I og med at det er modellskifte vil jeg anta at de gjerne vil få en del eksemplarer ut på veiene, som kjørende reklameskilter, så jeg håper og tror at de skal være litt mer tøyelige grunnet dette.

 

Ikkenoe problem å få de ut på veien når det er opptil 6mnd ventetid noen steder.

 

Det høres veldig rart ut, for hos min lokale forhandler kunne jeg få en allerede om 1 mnd dersom jeg kunne gjøre noen få endringer, ellers måtte jeg vente til slutten av juli. Slutten av juli var også tidspunktet de andre nevnte, hvis jeg ville ha den akkurat som jeg ønsket.

 

Dessuten fikk jeg hos den ene forhandleren 12 000 i avslag, kun på bilen, uten å ha spurt om det. Da bør det være mulig å presse ned prisen på ekstrautstyret en god del, samt noe mer på selve bilen.

 

Skulle gjerne visst hvilken forhandler.

 

Ang. driveselect...

Jeg er klar over at de skal ikke å være å få tak i på de minste motorene..

Men jeg skal ha 143hk tdi motoren og det visste selgeren men for det så fant han frem prisene for driveselect..

Enten så kommer det til disse motorene snart eller så har han også tenkt feil;)

 

Jeg har noen planer om å kjøpe 143hk motoren med multritronic...

Veldig fin kasse, ingen giring og like rask bil som med manuell..

Leste noen steder at de ikke tåler mye NM(Artikkel fra 2002)..Kanskje er det derfor at 170hk tdi motoren ikke er å få tak i med denne kassen men med steptronic?

 

Det jeg tenkte er å kjøpe 143hk og så sette inn en boks, øke litt på effekt og slippe billig unna med det:)...Men hvis kassen ikke tåler det så...

Lenke til kommentar
Jeg kan gi deg beskjed om hvem det gjelder når jeg er ferdig med handelen, dersom det skulle være av interesse. Kan i alle fall si såpass at det _ikke_ var hos min lokale forhandler, da jeg ikke har diskutert pris der enda.

DEt hadde vært kjempe greit:)

 

takk

 

Mener at det er en flott bil.

Jeg er stor BMW fan igrunn, har lyst på en 5 serie men må opp 150k for en tilsvarende 5-serie dessverre og da er det ikke verdt det selv om det er en annen bilklasse igjen.

Mens 3-serie har bedre kjøre egenskaper, men mindre plass og komfort. Mercedes er alt for dyr og alt ikke min stil:)

Lenke til kommentar

Da har vi ganske så like preferanser :) Kjører i dag en BMW 3-serie, men den blir litt for liten med en krabat i baksetet og med tanke på at det nok kommer en til der innen et par år.

 

Kikket også på X3 og 5-serien, men blir vel heftig med tanke på at jeg er godt under 30 år og nettopp har bygget nytt hus i tillegg. Da måtte det i så fall ha blitt et par år gamle biler, men tror ikke jeg kunne slått meg helt til ro med å betale mellom 400-500K for en 2 år gammel bil. Da er det bedre med en ny A4 Avant :)

Lenke til kommentar
Da har vi ganske så like preferanser :) Kjører i dag en BMW 3-serie, men den blir litt for liten med en krabat i baksetet og med tanke på at det nok kommer en til der innen et par år.

 

Kikket også på X3 og 5-serien, men blir vel heftig med tanke på at jeg er godt under 30 år og nettopp har bygget nytt hus i tillegg. Da måtte det i så fall ha blitt et par år gamle biler, men tror ikke jeg kunne slått meg helt til ro med å betale mellom 400-500K for en 2 år gammel bil. Da er det bedre med en ny A4 Avant :)

 

Helt enig med deg. er 27år selv og vi har et lite barn.Ser så vidt etter hus:)

En 2år gammel 5-serie (som byttes ut ganske snart med ny modell) eller en helt ny A4..

Og har prøvekjørt A4 ved flere anledninger nå og det er en meget god bil.

spesielt i forhold til forgjengeren:) som jeg har nå.

Når den tiden kommer, etter sommeren tidligst for meg så vil jeg faktisk vurdere 1.8tfsi motoren mot 2.0 tdi...eneste fordellen med dieselen er vel forbruket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...